Veel lage cijfers voor Xbox-games

Discussie in 'Algemeen' gestart door Robbertos, 24 jun 2003.

  1. Robbertos

    Robbertos Don Corleone

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    Veel lage cijfers voor Xbox-games en t beste consoleblad is....?

    Telkens merk ik het weer bij verschillende bladen, Xbox-games krijgen naar mijn mening een veel te laag cijfer. Want ik zie echt wel eens van die flut games op de PS2 die ze gewoon een goed cijfer krijgen (7 ofzo) terwijl een goede Xboxgame die minimaal een 7,5 verdiend een dun 6je krijgt. Eigenlijk zijn heel veel spellen naar mijn mening gewoon veel beter op de Xbox dan op de PS2, want ik ken ook mensen die een PS2 hebben en daar speel ik weleens op. En mijn mening blijft daarna ook altijd dat de Xbox gewoon veel betere spellen heeft. Veel games op de Xbox steken gewoon met kop en schouders boven de PS2 games uit. Alleen ik weet niet wat het is, is het nou zo dat veel mensen die die bladen samenstellen z'n PS2 fans zijn of is het gewoon omdat ze gewoon ergens commentaar op willen leveren. Ook weer bij het PS2 online netwerk, bespreken ze alleen de voordelen, het is gratis. Maar wordt er dan ook vaak in die bladen besproken dat het een veel slechtere service bied dan Xboxlive? Maar het enige blad dat Xboxgames waardig beoordeeld is Xboxmagazine naar mijn mening. Soms krijgen spellen nog wel lage cijfers maar dan is dat vaak gewoon terecht. Maar bij die andere bladen erger ik me daar KAPOT aan. Daarom ben ik ook gewoon geaboneerd op Xboxmagazine, het fijnste en eerlijkste blad wat er is, jammer dat het niet wat vaker uitkomt dan 1x in de 2 maanden.

    update
    Een kleine vote, beste consoleblad (xbox).
    (noem maar een blad als ik er een vergeten ben)
    Maar nu wil ik eens even weten in cijfers van alle mensen wat jullie van de verschillende bladen vinden?

    Gamequest
    Xboxmagazine (ned)
    Official XBM
    Power Unlimited
    Edge

    punten mag je een keer gebruiken, getal 1/5.(1slecht/5goed)

     
    Laatst bewerkt: 16 jul 2003
  2. GameCrasher

    GameCrasher Halo 2

    Berichten:
    284
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar erger ik me ook wel aan ja, vooral bij GameQuest.
     
  3. Chupacabra

    Chupacabra Active Member

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    2
    Wat zeggen cijfers nou ;). Als jij de game maar uber vind. Maar ik snap wel wat je bedoelt want door mindere cijfers is een game toch minder aantrekkelijk.

    En misschien zijn de xbox games niet perfect (haha die was leuk).

    Ik kijk nooit echt naar die cijfers. Naja als een game een 4 heeft dan weet ik ook wel dat ik er vanaf moet blijven, maar het verschil tussen een 8 en een 9 boeit me echt niet.
     
  4. GameCrasher

    GameCrasher Halo 2

    Berichten:
    284
    Leuk Bevonden:
    0
    Het grote nadeel van XBM is inderdaad dat het zo laat uitkomt. De reviews zijn heel goed, en de previews ook, maar wat heb je nou eigenlijk aan een review die 1 of 2 maanden te laat is?
     
  5. Lord<>Snowboard

    Lord<>Snowboard ~XBW Member~

    Berichten:
    601
    Leuk Bevonden:
    4
    Can i say more than Chupacbra!!

    kon het niet beter zegge, cijfers zeggen niks jij moet het een graaf spel vinne den mensen van dat blad niet!
    Bv Enter the Matrix gamebladen zeiden slecht spel, kvin het gewoone weg een machtig spel!!!!!!!!!!!
     
  6. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    stel je mening zelf samen.. surf van site naar site, vraag hier rond op het forum, dan weet je egt wel of de game (waar je naar uitkijkt) wat is, nog voor de officiele release... -->@gamecrasher


    @de topicstarter; je hebt gelijk, maar ergens kan ik het niet bewijzen, maar hier in nederland zit het er zo diep ingeramt (in heel europa eigenlijk) dat de xbox gewoon een mindere console is.. tja.. we zouden wel is een extra promotie kunnen gebruiken denk ik..
     
  7. Robbertos

    Robbertos Don Corleone

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    Gamechraser klopt, je hebt gelijk, vooral bij GameQuest. Die vind ik nog wel de ergste van alle.

    Lord<>Snowboard, Maar als een game een laag punt krijgt ben je gauw genijgd om het spel al neit meer te kopen. Maar daarom wacht ik meestal tot mijn Xboxmagazine binnen is. Dan weet ik zeker of ik een spel wil kopen ja of nee
     
  8. C()Rr0$!oN

    C()Rr0$!oN [BiEr] AlfA

    Berichten:
    713
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja vind ik ook, vooral Gamecube spellen krijgen naar mijns inziens veel hogere cijfers dan ze verdienen terwijl XBOX spellen juist lager scoren!!!

    Nou ik weet niet of de cijfers beter zijn, de reviews zijn in ieder geval wel heel goed !!! MAar HALO een 8,5 vind ik toch echt niet goed, dat is gewoon een schande eigenlijk!!
     
  9. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    magazines vind ik ook niet altijd betrouwbaar, ze kunnen op zich best goede reviews schrijven enzo, maar de cijfers kloppen niet altijd. zo heb je in een aantal mags dat shooter freaks de shooter games reviewen en rpg-ers de rpgs, daardoor kan een mening heel verkeerd vallen, een shooter die er van houdt zal het dan sneller een hoger cijfer geven enzo en er anders tegenaan kijken.

    daarom neem ik geen mag maar surf ik op inet voor niews, en als ik echt voor een game een goede mening wil hebben dan zoek ik bij google gewoon met xbox review game, dan krijg je genoeg reviews van bekende en onbekende sites met verschillende beoordelingen, maar iedereen zegt niet even iets anders waardoor ik wel tot een goed besluit kan komen, ook al zegt de een dat het spel niks is vanwege het punt waar ze de meeste aandacht aan besteden
     
  10. HeAvY-GeAR

    HeAvY-GeAR Active Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    0
    ja dat komt steeds vaker voor dat
    xbox games veels te laag worden beoordeeld
    terwijl ze naar mijn mening veel beter zijn.

    en cijfers zeggen aardig wat.
    als iemand een spel laag beoordeeld
    dan krijg ik zo mijn twijfels.
     
  11. Dani321

    Dani321 No-LIfer

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    tja maar wat doe je er aan?
     
  12. C()Rr0$!oN

    C()Rr0$!oN [BiEr] AlfA

    Berichten:
    713
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor dat soort dingen zijn dit sort Forums ook handig, je hoort hier veel verschilllende meningen, en ook veel feiten zodat je zelf makkelijker kan beslissen!!
     
  13. Elite

    Elite Elite TAR

    Berichten:
    1.498
    Leuk Bevonden:
    14
    tsja, maar het ligt ook aan hoe die bladen waarderen...meestal kijken ze naar vergelijkbaar materiaal op de console of naar wat de console zou m oeten kunnen..en de Xbox kan meer...een 90 voor een PS2 game is in de PU lager dan een 90 voor een Xboxgame, zeker als het shooters betreft...en kijk SC...PS2 versie een 90 omdat het goed is in zijn genre op die console, terwijl de Xbox versie beter is...je moet ;letten op welk perspectief een blad het bekijkt..en daarbij, bladen zijn subjectief..ze geven meningen weer...je leest een blad om het verhaal, de spelmodes en zo, de feiten. Als die jou meer aanspreken dan de reviewers dan vind jij die game gewoon beter en het cijfer te laag..tis gewoon smaak.
     
  14. jelle333

    jelle333 Guess de Groente!

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    0
    @elite: de ps2 versie van splinter cell kreeg een 90 omdat er een stuk of 5 extra levels bijzaten en omdat ie goed gepoort was.
     
  15. Elite

    Elite Elite TAR

    Berichten:
    1.498
    Leuk Bevonden:
    14
    ow ja, dat had ik ook gelezen...maar de rest klopt wel jongens :p
     
  16. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Eèn extra level volgens mij hoor, wij horen er nog vier extra te krijgen.
     
  17. Renegades NL

    Renegades NL Active Member

    Berichten:
    1.019
    Leuk Bevonden:
    2
    vin het ook zon zonde dat sommige mensen echt denken dat de xbox een derderangs cputje is.
     
  18. Robbertos

    Robbertos Don Corleone

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    Derderangs cputje echt niet, de best console volgens mij. En heel veel vette games, ik vind heel veel games op de PS2 Crap
     
  19. VySio

    VySio DJ Bowie!!!

    Berichten:
    497
    Leuk Bevonden:
    0
    Op zo'n ander forum gebruiken ze als argument om geen XBox te kopen dat het te veel een PC is. Nou en harde schjif, ik heb er juist plezier van, of een intel chip. daar hbe ik nu ook plezier van en de graphics zijn ook beter. ze zeggen ook dat PS2 nog niet aan de top zit en XBox wel. Dan mogen ze wel verdomd snel opschieten met dat top gebeuren, hij bestaat al 2.5 jaar (ongeveer denk ik zo) en dan hebben ze de top nog niet berijkt.

    MAarja, eventjes weer fanboy worden, het is zo weer over ;) morgen maakt het me niets meer uit :)

    Maar weer even ontopic:
    De bladen lees ik echt nooit meer, alleen previews boeien me nog een beetje. de reviews lees ik wel op internet, en ook niet op die grote sites als IGN enzo. maar gewoon wat googlen en kijken waar je uitkomt.
     
  20. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Niet helemaal eens met het topic.

    de E3awards waren (bijna) unaniem pro Xbox. Ook lees je in de meeste europese onafhankelijk xboxbladen dat de ports meestentijds qua graphic erop vooruitgaan.

    Daarnaast ... zie voorgaande check de e3awards site (jawel www.e3awards.com enzo)
     

Deel Deze Pagina