1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Veilige lijst goed /slecht

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door shd, 15 nov 2003.

  1. shd

    shd Active Member

    Berichten:
    873
    Leuk Bevonden:
    0
    De veilige lijst is verwijderd, en op zicht vind ik dat ook beter want mensen die zich eerst te goede trouw voordoen en later toch de boel lopen te verneuken zijn er helaas genoeg.
    Toch zou ik het zelf wel fijn vinden als er een lijst retour komt waar in ieder geval op staat met wie er slechte ervaringen zijn opgedaan.
    Betaald en nooit je spel ontvangen, geruild en nooit je spel ontvangen of incompleet.
    Noem het maar op allemaal van die nare ervaringen.

    Ik vraag me af of er meer mensen zijn die die mening delen en vraag daarom om een reactie van mijn medegebruikers.

    Greetz Shd...
     
  2. HeAvY-GeAR

    HeAvY-GeAR Active Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    0
    ja dat zou kunnen maar het is eigenlijk hetzelfde.
    want als je iemand op z'n lijst zet dan maakt hij gewoon
    een niwe account en zo maar door.
    dus veel zin heeft het niet.
     
  3. Eduard888888

    Eduard888888 BEER!

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    1
    lijst

    Hier k kwam ik dus ook al achter. Het kan wel niet al te betrouwbaar zijn, maar het blijft beter dan niks. Ik heb zelf een aantal succesvolle deals achter de rug en stond op de vertrouwenlijst. En inderdaad ik kon ook een spel stelen. Dus ik ben voor het idee van een ''zwarte lijst'' om het zo maar even te noemen.
     
  4. Tronky

    Tronky Active Member

    Berichten:
    1.740
    Leuk Bevonden:
    1
    Mja toch wel spijtig dat er zo'n mensen zijn...
    Ik heb al een stuk of vijf succesvolle deals gehad en gelukkig nog niet te maken gehad met een beunhaas.(zoals de faq het mooi zegt).
    Met die vertoruwenslijst kan idd gesjoemeld worden met verschillende accounts...
     
  5. shd

    shd Active Member

    Berichten:
    873
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook bijna altijd goede deals gehad, maar toch waren er twee vervelia die de boel moesten belazeren.
    Een vertrouwenslijst werkt niet omdat er mee gesjoemeld kan worden en personen zich soms opeens niet te goede trouw laten blijken te zijn.
    Maar toen had je in ieder geval iets.
    Met die zogenaamde zwarte lijst kun je in ieder geval iets sneller zien dat er met iemand blijkbaar niet meer goed gehandeld kan worden.
    Doordat je daar eerder van op de hoogte bent voorkom je misschien voor een ander dat die ook nog effe de boot in gaat.

    Daarom pleit ik voor de zwarte lijst.
     
  6. XBOXLIVE!

    XBOXLIVE! Guest

    Ik ben het met je eens, shd. Een lijst met 'bedriegers' zou je meer kunnen opleveren dan een lijst met goede gasten. Dan weet je gelijk wie je niet kunt vertrouwen!
     
  7. Tha Great One

    Tha Great One Satu

    Berichten:
    888
    Leuk Bevonden:
    1
    ik vind een good deals stukje in sig ook wel zo handig...dat kun je altijd natrekken
     
  8. masterChief88

    masterChief88 sesamstraat!

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind het wel jammer, het was voor mij wel een extra zekerheid, ik ben nog maar enkele maanden op deze site, en daarvoor dealde ik alleen op Marktplaats (met xboxspellen he) en nu alleen hier, ik heb hier nog geen slechte deals gehad.
    maar dat is ook niet zo nu de lijst weg is, maar het is toch wel jammer
     
  9. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    ik had heel vaag gehoord dat er een nieuw systeem zou komen samen met V3... weet t niet zeker...
    wachte dus ;)
     
  10. Tronky

    Tronky Active Member

    Berichten:
    1.740
    Leuk Bevonden:
    1
    Een zwarte lijst schijnt goed te zijn maar niemand die al op die lijst staat gaat nog deals doen denk ik.
    Gewoon ff nieuwe account aanmaken en je bent op magische wijze verdwenen van de zwarte lijst.
    Is er trouwens al veel foutgelopen???
    Hopelijk komt er een soort systeem waarmee dat je al je goede deals kan doormailen ofzo en hoe meer deals hoe betrouwbaarder?
    Het is maar een idee:)
     
  11. DS The Best

    DS The Best Whitepoison

    Berichten:
    740
    Leuk Bevonden:
    0
    De meeste deals zijn bij mij ook goed gegaan, maar er is 1 deal fout gegaan. Het probleem is altijd dat diegene zeggen dat ze het hebben opgestuurd en dat de post het verkeerd heeft gedaan, dit valt echter nouwelijks te controleren. Maar als ik dan zie dat diegene hetzelfde spel aanbied, maar dan onder uitrukking VV (van een vriend) dan weet ik bijna zeker hoe de vork in de steel zit. Helaas valt zelfs dit niet te controleren en zegt diegene nog steeds dat hij het spel heeft opgestuurd.
     
  12. Tronky

    Tronky Active Member

    Berichten:
    1.740
    Leuk Bevonden:
    1
    Yep post-fouten, nog een belangrijke factor :)
    Wat je daar tegen kan doen is aangetekend verzenden.
    Risico is dan zo goed als nihil maar het zijn wel een paar extra pleuros.
     
  13. Rodger Young

    Rodger Young Active Member

    Berichten:
    1.536
    Leuk Bevonden:
    5
    nauw ik heb een persoon die erbij kan, gekkewaus. nog steeds geen spel van ontvangen :{
     
  14. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    jah maar geen 60 euro's verloren dan...
    liever 5 (ofsow) dan 60 euro ;)
     
  15. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb ff nagezocht over die gekkewaus en Rodger Young jij bent niet de enige die door hem is opgelicht.. :
    http://archief.xboxworld.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=37526
    Zei hij:
    Dit bewijst dat zo'n elite lijst dus voor geen meter te vertrouwen is!

    http://archief.xboxworld.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=37715&perpage=15&pagenumber=3
    Hier ook weer mensen die op een game wachten.. Als excuus:
    En wat me ook opvalt.. Dat hij 3x rtcw heeft verkocht. Alsof hij ze spaart..
     
  16. shd

    shd Active Member

    Berichten:
    873
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat is precies waarom de betrouwbare lijst, of elite lijst niet werkt.
    Beter is het om bekend te maken wie met welke naam slechte deals heeft gemaakt.
    Dan heb je in ieder geval een lijst van onbetrouwbare personen.
    Soms zie je aanbiedingen die te mooi zijn om waar te zijn, dan moet je bij voorbaat al gaan twijfelen hoe oprecht dat is natuurlijk.
    En als je de adres gegevens van iemand krijgt, bewaar die dan tot na de deal zodat je achteraf in ieder geval nog iets hebt om op terug te vallen.
    Bovendien zou je die gegevens aan de naam kunnen koppellen waar die slechte deal me is gemaakt dan zie je in ieder geval aan het adres dat daar onder verschillende namen mee gehandeld is.
    Dus dat er een onbetrouwbaar persoon achter die naam zit.
     
  17. SplinterX

    SplinterX ^Chief^

    Berichten:
    643
    Leuk Bevonden:
    1
    En dit allemaal is dus mijn reden om niet te gaan handelen met mensen die ik niet ken..sorry voor de mensen die wel eerlijk zijn en alles wel goed doen, maar dan betaal ik liever 60 euro en dat het goed is dan 30 euro(of ander bedrag en dat ik ze kwijt ben)..Alsnog sorry voor de mensen die wel eerlijk zijn!
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2003
  18. Rodger Young

    Rodger Young Active Member

    Berichten:
    1.536
    Leuk Bevonden:
    5
    :mad: omg dit meen je neit
     
  19. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    ik begrijp je helemaal hoor... waarom zou je iemand gelijk vertrouwen?? omdat hij dat zegt??
    neeh dus... ik heb daarom ook maar 2 deals gehad op xbw...
     
  20. Tha Great One

    Tha Great One Satu

    Berichten:
    888
    Leuk Bevonden:
    1
    heeft patrol nou eigenlijk aangifte gedaan?
     

Deel Deze Pagina