Ik wordt een beetje moe van die veilingen waarin men totaal niks aangeeft. Mij lijkt dat het simpel is een aantal regels op te stellen voor een veiling 1. Geef een einddatum + Tijd aan. 2. Wil je niet dat de game onder een bepaald bedrag weggaat geef dan een minimum prijs. 3. Wil je hem liever ruilen, maak er dan geen veiling van. 4. Kortom kom niet steeds aan met, "ik wacht nog ff af" of "dat vind ik te weinig dan hou ik hem liever zelf" of "dan ruil ik hem liever" Een veiling is namelijk bedoeld om te bieden en degene met het hoogste bod krijgt hem. Gebruik het woord veiling niet te pas en te onpas het begint een beetje een mode woord te worden.
Dat is een zeer goed idee, zo krijg je teminsten een richtlijn, en is het resultaat van zo'n thread niet een eindeloos lange pagina van opmerkingen "Nee, daar ruil ik hem niet tegen" en "Dat is wel weinig geld". Dit zou zeker in het regelement van het forum opgenomen moeten worden.
Juist, helemaal 100% mee eens. Wordt nu gewoon gebruikt als een lokkertje... En dat is niet de bedoeling...
Het was naar aanleiding van mijn thread. Blauuw opent terrecht nu deze thread. Ik heb er nu ook een paar dingen bijgezet. Maar het feit was dat ik ook een ruilvoorstel had gekregen. Maar het maakt ook niet uit, Blauuw had 100% gelijk
Het gaat er niet echt om naar aanleiding van wiens thread het was, het is me al vaker opgevallen. Ik hoop dat een mod/admin ook nog even wil reageren op het voorstel.
De "veilingmeester" heeft altijd nog 't recht om zijn game te houden... Als je een game verkoopt voor een bedrag die je vaststelt en andere gaan erover heen word 't automatisch een veiling.. Dan nog steeds ligt het recht van het verkopen bij de verkoper.
Ja maar het gaat erom dat iedereen tegenwoordig maar lukraak het woord "veiling" erin gooit terwijl dat 9 van de 10 keer nergens op slaat. P.S. Dioga wil je gewoon mensentaal praten in plaats van dit "politiek correcte antwoord".
Wat wil je daarmee zeggen Pudding?? Ik vind het een beetje loze opmerking, dit forum is bedoelt voor suggesties en dat is precies wat ik doe.
Nah, jou ligt 't dwars dat mensen z'n spel niet wegdoen waneer ze 't veilen... Ze willen alleen ff horen hoeveel 't spel waard is. Dit is bijna niet tegen te houden. Ook al zou je een tijdslimiet erbij zetten dan verzinnen ze weer iets anders... Zoals ik zal zei, als ze een spel verkopen kan er ook een soort van veiling ontstaan. En daar hoeft weer geen limiet bij.. Iedereen heeft daarbij ook nog 't recht om gewoon te zeggen dat ie 't spel niet wil verkopen...
Re: Re: Veilingen Typisch voorbeeld van "De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet". En totaal ongegrond. Blaauw doet een suggestie (dat is waar dit forum voor is, toch?), hij denkt mee met het forum, hij probeert een bijdrage te leveren. Dat op zich vind ik al m'n complimenten waard. Wat jij doet, is een zinloos verwijt uiten dat totaal nergens op slaat, niet gegrond is, en je in principe ook kan zien als mod-achtig gedrag (maar dan wel absoluut verderfelijk mod achtig gedrag). Dus jij slaat de plank finaal mis. Ik stel voor dat jij je voortaan ergens buiten houdt, als je toch geen nuttige bijdrage weet te doen :{
Het probleem met een van te voren vastgestelde tijdslimiet is natuurlijk wel dat er dan gastjes komen die dan tot het allerlaatste moment wachten om nog een bod te gaan uitbrengen. Het is natuurlijk eerlijker als diegene die al lopen te bieden in zo´n veiling dan nog een kans krijgen om hier over heen te gaan, maar ja het is de threadstarter die hier uiteindelijk het laatste woord over heeft.
Daar heb je dan weer een minimum bedrag voor. Maar als iemand een bedrag te laag vind, kan hij toch altijd een uitweg vinden. Maar de meeste users veilen wel eerlijk. Houden zich aan de sluitingsdatum enz. Het nadeel van het niet vermelden van een minimum bedrag is zoals je al zegt iemand aankomt zetten met een dom bedrag van 5 euro ofzo. Waar ik me trouwens ook aan erger zijn boden van 1 cent hoger ofzo :{
1 cent verhogingen heb ik nog nooit gezien , maar je hebt wel gelijk dat er van die irritantjes tussen zitten die dan iedere keer met 50 eurocent gaan verhogen en op die manier voor een ellenlange thread zorgen. By the way: Zijn m´n games al onderweg? Ik wil die RTCW demo nu wel eens gaan checken.
Ik zal morgen even gaan kijken bij de bank Als 't geld er al is stuur ik 't op Sorry voor het off-topic gelul jongens
Aangezien je al weet dat het fout is kon je hem net zo goed pm'en... /ontopic Ik ben het er ook helemaal mee eens, aangezien der nogal wat aangerommeld word op xbazar en het met zo'n structuur vele malen beter zou uitwerken naar mijn mening. Ik vote F1 (misschien heb je geen flauw idee waar die laatste zin op slaat maar die begrijp je wel als je RTCW gespeeld heb/gaat spelen)