Vergane glorie

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door WouteR, 28 apr 2004.

1. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Qua functionaliteit is v3 op een groot aantal plekken érg tof, daarvoor mijn complimenten. Wat jullie echter vergeten zijn is dat de oudere recensies hun waarde hebben verloren door het nieuwe beoordelingssysteem. Simpelweg overzetten lijkt me niet de bedoeling, daar ik er van uit ga dat het nieuwe systeem niet alleen een 'omrekenmethode' is. Misschien is het handiger om de oudere recensies alsnog te voorzien van de cijfers die er destijds voor zijn gegeven, als in het oude systeem dus.

Jammer.

1 persoon vindt dit leuk.
  2. Gerbo

Gerbo Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    De bedoeling is dat oude reviews voorzien worden van de nieuwe waardeoordelen zoals Voldoende, Goed, Geweldig etc. Net zoals bij de database van games neemt dit echter wat tijd met zich mee, maar bij een aantal is het al gebeurd.

Dus, de oude reviews krijgen een soepje waarbij het een waardering krijgt - geen cijfer maar plaatje/woord - en een overzichtje van plus en minpunten.

3. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Okee. Maar toch vond ik de cijfers eigenlijk fijner........

4. Gerbo

Gerbo Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Ja precies, want dan kon je in 1 oogopslag je oordeel over een game vestigen door te kijken naar het cijfer, maar dat is niet fair. Een cijfer is slechts het beeld van de reviewer wat niet per definitie algemeen hoeft te zijn. Zoals gezegd willen wij op deze manier dus bevorderen dat iedereen meer van de review leest om een gefundeerde mening te vormen.

5. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Daar ben ik het ook gedeeltelijk mee eens, ik kon me eerst helemaal niet wegwijs maken met de reviews. Pas later ontdekte ik dat er zo'n plaatje was.
    Op het eerste gezicht kwam het nu een beetje rommelig op mij over.

Maar dan nog, ik vind het maar een beetje vaag. Liever had ik zo'n klein balkje (a la www.gamez.nl) gezien, overzichtelijk & functioneel.

Dat plus&min-punten systeem vind ik dan wel weer erg goed :)

6. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Plus en minpunten heb je veel meer aan dan een cijfer was voor iedereen persé iets betekend. Cijfers zijn toch al niet meer actueel, is nooit een manier om dingen te vergelijken met cijfers omdat elk spel anders is.

Oude reviews moeten feitelijk gewoon deleted of opnieuw. DIe zijn vaak zo slecht.

7. Robbertus

Robbertus X B O X

Leuk Bevonden:
    11
    ik weet het niet ik vond cijfers wel handig maar k moet denk wennen aan dit systeem

8. DutchBastard

DutchBastard 360 addict

Leuk Bevonden:
    2
    }:] :+ }:]

9. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Bovendien betwijfel ik of iemand al die oude reviews nog leest.

10. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Stel dat iemand een spel wil kopen die allang uit is maar er nog nooit een review erover heeft gelezen dan komen de oude reviews goed van pas :)

11. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Maak voor de oudere ook een Versie 1? Dus halo heeft een review voor versie 1 en Halo 2 word harder onderhanden genomen en is dus versie 2...

12. box_menno

box_menno Fatboy slim addict..

Leuk Bevonden:
    1
    zoals de site er nu uit ziet vind ik het echt jammer...
    het komt rommelig over en het is niet overzichtelijk..
    voor mij had je al die inspanning niet hoeven te doen..
    ik ben blij dat het forum wel nieuw is want het heeft nl een hoop nieuwe opties alleen moet het even in een andere stijl gezet..

echt jammer...

13. majidamarus

majidamarus »Sovjet Red Army«

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind de Hitman 3 layout wel vert hor. allen vind k t ook een beetje jammer dat er geen cijfers meer gegeven worden. 5 categoriën van of een spel goed is kan je heel anders opvatten als de reviewer het bedoelt. en ik vind t eerlijk gezegd een beetje amateuristisch staan à la Veronica magazine

14. mr.ed

mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

Leuk Bevonden:
    2
    ik vind dat deze site zijn grote pluspunt voor mij een beetje kwijt is (De Overzichtelijkheid en de eenvoud)

Dat review systeem nu vind ik ook maar niets, het is nog steeds een mening van de schrijver en die is imo niet beter uit te drukken in oppervlakige "beoordelingswoorden" dan in cijfers. Met Cijfers weet iedereen tenminste waar hij aan toe is.

15. th_playa

th_playa Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    inderdaad. V3 is echt dramatisch slecht vind ik. Simpelheid en overzichtelijkheid vind ik het belangerijkst aan een site. En dat zie ik totaal niet terug in V3.

helaas.. misschien volgende keer een proffesionele webdesigner vragen ;)

16. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Juist niet dus. Ow die game heeft een 6 dat zou wel een slechte game zijn! Ow die game heeft een 7.5, dat is net geen 8 dan zal die wel niet goed zijn! Hey die game heeft een 8,9 waarom geen 9? Zou die wel neit goed zijn. hoe kan je nou je mening uitdrukken in een cijfer? Je mening kun je het best beschrijving in een review waarin je goed vooren nadelen tegen elkaar zet. het is dan aan de lezer om zelf te beslissen wat hij ervan vind. Best raar als je vind dat je met tekst minder kunt zeggen dan met een cijfer haha. het gaat niet om de cijfers, het gaat om de review. Het probleem is dat mensen juist kijken naar het cijfer terwijl ze naar de review moeten kijken. Eindeloze discussie waarom een game een 8 heeft en geen 8.5. Dat gaat natuurlijk nergens over.

17. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Whaha heb je ooit v2 wel eens goed bekeken? Lekker overzichtelijk was dat. Het LIJKT alsof v3 onoverzichtelijker is, maar dat is niet zo. Er is meer informatie dan ooit te zien en als je eenmaal wegwijs bent is v3 vele malen overzichtelijker dan v2. v2 had onnodige links in de linkerbalk die nergens naartoe gingen, v2 had een dramatisch game systeem wat bijna onmogelijk te begrijpen was. V3 is op dit vlak simpel en overzichtelijk en je kunt alles van je favoriete game snel op een rijtje krijgen.

1 persoon vindt dit leuk.
  18. th_playa

th_playa Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja kwa features en kwa systeem is het misschien wel verbeterd, maar in mijn ogen verpest het design alles.

19. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Hmm zelf ook al een aantal weken lang zitten denken aan een goed beoordelingssysteem. Het nogmaals opsommen van duidelijke plus- en minpunten ben ik sowieso altijd een voorstander van geweest, vroeger ook hier in recensies nog wel eens toegepast. Het wel of niet gebruiken van een cijfersysteem is wel een aardige discussie. Ik vind de huidige oplossing bij XBW leuk en origineel (complimenten) maar functioneel? Ik weet dat je liever hebt dat mensen de recensie zelf lezen, natuurlijk, je schrijft zoiets immers niet voor niks. Wanneer mensen alleen het cijfer bekijken en vervolgens gaan lopen schreeuwen in de reactie's is inderdaad storend. Oplossing kan zijn het simpelweg filteren van reactie's. Symptoombestrijding ja, maar je behoud je enigszins 'goede' beoordelingssysteem.

'Goed beoordelingssysteem'? Jawel. Natuurlijk heb je problemen met het vergelijken met andere titels, natuurlijk zullen cijfers dateren en er niet meer toe doen. Maar cijfers kunnen je recensie net dat extra beetje kracht bij zetten. Ondanks dat er wel geld om gaat in het wereldje blijf je als schrijver redelijk amateuristisch, heb je meestal geen opleiding gevolgt (in je stukjes schrijven) en heb je in ieder geval niet het niet-talent (je kan iets leesbaar op papier zetten dus). Je hoeft dan dus niet te verwachten dat de recensie zelf de volledige lading van je beleving kan dekken. Kan een systeem zoals XBW het nu gebruikt aanvullen? Denk het niet. Ik vind het vrij 'lui' overkomen. Niet dat de jongens bij XBW lui zijn, het is geen aantijging, maar een dergelijke beoordeling doet me zo weinig. Daarom is een cijfersysteem nog niet eens zo ontzettend gek...

20. Yoost

Yoost brains not included

Leuk Bevonden:
    0
    Nouja het scoresysteem is wel goed, hoewel ik laatst ook een kreet als 'voor de fans' las. Dat slaat natuurlijk nergens op, elk spel is voor fans. Maar mij hoor je niet klagen, schaf voor mijn part elke vorm van becijfering af, ik lees de review wel als ik geïnteresseerd ben :).

Overigens even wat meer ontopic: wel jammer dat ik niet rustig door de oude reviews heen kan scrollen. Maar dat hoeft ook niet per-se.

Deel Deze Pagina