Vergelijking halo1/2

Discussie in 'Algemeen' gestart door NatureGoneWild, 13 nov 2004.

  1. NatureGoneWild

    NatureGoneWild Nuub on steriods!

    Berichten:
    1.578
    Leuk Bevonden:
    5
    Natuurlijk heeft een update(zo noem ik halo2..) voor- en nadelen.
    Voordelen zullen over het algemeen wel bekend zijn zoals betere graphics.
    Toch vind ik een nadeel dat halo2 wat van de simpelheid van halo1 mist.

    Alles komt natuurlijk neer op smaak.
    Te beginnnen met graphics, ik vind Blood gulch van halo1 toch mooier als die van halo2.De nieuwe toevoeging(betrek pc versie hier niet in) van banshee's en andere vehicles maakt het wel veel meer fun.Alleen sommige dingen zoals respawnen+Wapens bevallen mij niet helemaal.Alleen als iemand een sniper heeft is een ander compleet kansloos, als hij i.i.g. weet wat de schietknop is 8).Single player heb ik nog niet helemaal uit maar vind hem al veel beter, zeker het level design vergeleken met deel1.

    Ach ik ga het niet te lang maken anders leest niemand het :cool:

    Post wat jij vind van de vergelijking halo1/2
     
  2. Shin Jay D

    Shin Jay D Elite Trader

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou Halo 1 niet echt leuk meer vinden nu 2 er is. Ik bedoel, ik kan me nu al weinig voorstellen dat ik in Halo 1 altijd maar met 1 wapen schoot i.p.v. 2. Ik ben dat boarden al gewend. En eigenlijk vind ik Halo2 op alle punten beter dan Halo1. SP, MP, wapens, muziek, boarden, vehicles en het beste is nog graphics.
    Ik zou geen Halo1 meer willen spelen i.i.g. althans, misschien alleen om echt te vergelijken.
     
  3. Xlord

    Xlord Active Member

    Berichten:
    129
    Leuk Bevonden:
    0
    single player vind ik ongeveer het zelfde gebleven. ongelovelijk goed. bij halo1 heb ik de single player zo vaak gespeeld echt niet normaal, halo2 zal bij mij dus ook vaak gespeeld worden.
    de mp is gewoon het beste de dingen die miste bij halo1 zijn er min over meer bij gedaan. en die 2 mappen van halo1 zijn niet slechter geworden maar juist verbeterd, zoals Blood gulch die was in h1 wel leuk maar later werd hij toch wel saai, in halo2 is hij gewoon vernieuwt wat voller gemaakt mooier gemaakt en dus meer fun tijdens mp.

    er zitten nu alleen wel veel maps bij die gewoon klein zijn en als je met 8 mensen via systemlink doet kan je gewoon niets anders dan in een gevecht zitten. je spawnt en je bent dood (als je geluk hebt heb je iemand mee genomen in die dood).
     
  4. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Ben ik het wel enigzins mee eens, heb Halo 2 nog niet zo heel lang gespeeld, maar vind ook dat het net wal lekkerder aanvoelt als je aan het spelen bent (SP). De GFX zijn natuurlijk grof omhoog gegaan, en de wapens zien er veel beter uit. Met 2 wapens schieten lijkt mij de beste verbetering te opzichte van Halo 1.
     
  5. Unrealist

    Unrealist A Real Unreal Fan

    Berichten:
    655
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb halo 1 ook een stuk of 20 keer uitgespeeld en ik vind deel 2 veel beter.
    De levels zijn veel groter en interresanter. 2 wapens tegelijk kunnen dragen is toch wel een van de grootste varanderingen in de gameplay. Muziek vind ik in deel 2 echt heel erg goed. De dropsships van de aliens zien er 100 keer beter uit. in deel 1 was het een soort lomp primitief voertuig wat er erg vierkantig uitzag.
     
  6. Major Payne

    Major Payne Drunkenmaster

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik beter vind aan Halo2 is dat het in SP meer tactiek vereist, zo hoef ik geen medpacs te zien, en blijven er ondanks dat veel meer vijanden komen dan in deel 1.
    De nadruk dat het spel meer op covenant ligt vind ik wel ook wel vet al helemaal dat je met de Arbiter mag spelen, dat zou eigenlijk niemand verwachten dat je dat in Halo2 moet doen.
     
  7. Tronky

    Tronky Active Member

    Berichten:
    1.740
    Leuk Bevonden:
    1
    Library was de saaiste level uit halo 1 & toch stoppen ze er opnieuw zo'n level in.
    Beetje onnodig vind ik als je in de plaats veel coolere buitenlevels kan maken...
     
  8. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Ik vind halo1 veel leuker, de sp heeft me niet echt kunnen boeien, multiplayer is in mijn ogen veels te veel n00bfriendly, de plasma sword is waaaay overpowered en driekwart van alle wapens gebruik je nieteens. De maps zijn in mijn ogen veels te groot, ik mis echt maps zoals hang em high, wizard en chillout.

    Ik heb al een paar potjes met Destruct gespeeld en we werden gelijk uitgemaakt voor campers, lamers, rocketboys etc. Niet echt gezellig spelen dus.

    De GFX zijn dan mischien wel omhoog gegaan maar ik vind het er niet uitspringen tussen alle andere games die er nu zijn. En ook in cutscenes zijn die ook echt beroerd.
    Alles samen kan halo2 mij veel minder boeien dan deel 1. Je hebt overal gewoon minder skill nodig dan in halo1. Het is meer UC dan halo.
     
  9. NaZ

    NaZ X&Y

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    bij halo heb ik, om eerlijk te zijn, veel leuker gevonden op bepaalde punten! :9
    maar bij halo 2 heb ik muziek en graphics veel beter gevonden, kortom ik vind halo en halo 2 op zich even goed! *)
     
  10. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het totaal niet met je eens... ten eerste over het energy sword: moet ik jou s met zo'n dingen aan je kop meppen? Het is niet overpowered, tis gwoon zoals ie moet zijn. Als ie zo slap zou zijn, zou niemand em gebruiken. De maps zijn zo groot omdat ze gemaakt zijn voor 16 spelers en niet voor 4 spelers. Tis idd jammer dat Hang em High der nie inzit, maar de rest van de maps zal k nie missen.

    Qua graphics ziet Halo 2 er wel een stuk beter uit dan de gemiddelde game, nog lang niet het beste, maar goed. De cutscenes zijn idd bagger, helemaal met je eens, maar wat je zegt over dat Halo 2 nu meer UC is dan halo, ben ik totaal niet met je eens. Je hebt, zoals al eerder gezegt, geen health-balkje meer, dus moet je het alleen met je schild redden. Ook komen er veel meer tegenstanders op je af, dus wordt er ook een degelijke tactiek verw8, wil je het overleven. Dual weapons kunnen daarbij helpen. Je hebt dus wel degelijk een goede tactiek nodig, anders ben je zo dood.
     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2004
  11. Shin Jay D

    Shin Jay D Elite Trader

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie dat je het verhaal niet volgt/snapt? Want als ze geen 2e library in gestopt zouden hebben, dan zou dat in tegenstrijding zijn met het verhaal uit deel 1. Dan zou het verhaal gewoon niet meer kloppen, vandaar een 2e Library.

    En ik vind het spel gewoon vrij noobfriendly. Iedereen heeft evenveel kans op fraggen aangezien headshots enkel mogelijk zijn met snipers, en je dus gewoon de volle mep moet raakschieten met andere wapens. Je kunt in principe niet echt uber goed worden nu, wat vrij jammer is.

    Ik vind het trouwens een onbegrijpelijke keus dat Bungie ervoor gekozen heeft om de Battle Rifle alleen maar met bursts te laten schieten. Je moet ongeveer 5 volle bursts raakschieten wil je iemand hebben, tegen die tijd zijn de meeste doelwitten al lang weg.
     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2004
  12. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij halo1 had ik dat oooh aaah gevoel echt voor het eerst toen ik op open terein tegen die tank in de sneew moest vechten. Hier heb ook wel echt een oohh gevoel alleen minder als bij halo1. Ik vindt de wapens wel beter.
     
  13. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat ben ik dus niet met je eens. Ik vond The Library de leukste level uit Halo 1. Hoge moeilijkheidsgraad, constante aanvallen en constant het testen van je behendigheid met je controller.

    En buitenlevels heb je genoeg, van mij mochten er wel wat meer binnen shoot outs plaats vinden.
     
  14. dromped

    dromped ZzZzZZzzZzZz

    Berichten:
    626
    Leuk Bevonden:
    3
    ik mis eigelijk het melee gevoel van halo1 nu is melee'n eigelijk een beetje lomp geworden. en het geluidt van de wapens mocht wel, wat harder en beter.
     
  15. UTADDICT

    UTADDICT unreal b00n

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    0
    lolz ok en nu de positieve punten van halo2? iemand?
     
  16. Goldfish

    Goldfish is een kutnaam

    Berichten:
    1.364
    Leuk Bevonden:
    0
    ik snap niet zo waarom ze in halo 2 de splitscreen verticaal hebben gedaan. het is niet perse slechter ofzo, maar ik ben het horizontale gewend.

    Ik heb volgens mij in elk menu gezocht, maar heb het nogsteeds niet kunnen veranderen.kan je het eigenlijk wel veranderen?!
     
  17. Shin Jay D

    Shin Jay D Elite Trader

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    bij mij is het gewoon horizontaal hoor :{ .
     
  18. Goldfish

    Goldfish is een kutnaam

    Berichten:
    1.364
    Leuk Bevonden:
    0
    huh..vaag
     
  19. Dolby

    Dolby XBOX Live Enabled

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Halo 2 splitscreen oplossing

    Hallo Jongens dat van die horizontaal of vertikaal heeft te maken hoe je de xbox video settings hebt staan. bv: Als je jouw tv op widescreen hebt staan heb je de splitscreen links en rechts, en heb je de video settings van je xbox op normaal staan heb je het boven en onder. _0/ _0/ _0/ .


    Dus dat kun je oook weer oplossen.


    Dolby Out............
     
  20. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    das ook weer een mogelijkheid..
     

Deel Deze Pagina