verkeerde 5.1 set..:S?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door PLOP, 20 jul 2004.

1. PLOP

PLOP Niet meer actief

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb gisteren een 5.1 set gekocht met de bedoeling m voor mn xbox te gebruiken...
    nou blijkt dat ik op de xbox alleen via de TOSlink het geluid naar mijn 5.1 set kan doorsturen...
    Alleen heeft mijn 5.1 set die TOSlink niet :'-( maar alleen Audio (3x witte plugjes en 3x rode plugjes)
    is het mogelijk om deze TOSlink omte zetten naar gewone audio kabel?
    alvast tnx! _0/

2. Binh

Binh asiannerd

Leuk Bevonden:
    0
    nee kan niet
    dat ding dat je hebt is geen dolby digital/dts zit alleen maar analoge ingangen op je hebt de verkeerde gekocht! |:-

3. PLOP

PLOP Niet meer actief

Leuk Bevonden:
    0
    Dus dan is het automatisch NIET meer mogelijk?!? :confused: :'-(

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ja dan is het niet meer mogelijk ...

5. Binh

Binh asiannerd

Leuk Bevonden:
    0
    wat je hebt gekocht is volgens mij een losse computerboxen 5.1 die je alleen kan aansluiten met een digitale geluidskaart pc om dolby digital te produceren jekan wel die audio ingangen wel aansluiten op een bron maar dan heb je nog steeds analoge dus alleen dolby surrond of nog niets eens alleen stereo door 6 boxen tenzij je een decoder/receiver hebt die dolby digital/dts kan produceren. maar die heb je bijna nooit voor computerboxen te weinig vermogen die boxen, wel bestaan er externe kaarten voor creative maar dan ook alleen compatible met creative boxen..als ik jou was terug naar de winkel en

creative gd580
    5500
    5700

logitech de duurste

zoeken..

6. PLOP

PLOP Niet meer actief

Leuk Bevonden:
    0
    Wha, ik kan 'm idd op m'n pc aansluiten... en op 1 dvd speler...
    Maar er is voor de xbox dus geen kabel die i.p.v. 1 gele, 1 witte en 1 rode stekker 1 gele, 3 witte, en 3 rode stekkers heeft..? [​IMG]

7. PLOP

PLOP Niet meer actief

Leuk Bevonden:
    0
    of iets dergelijks wat erop lijkt of hetzelfde effect heeft...

8. Toxic_Timmie

Toxic_Timmie Registered User

Leuk Bevonden:
    1
    Het setje wat jij gekocht hebt kan ONMOGELIJK op je XBOX aangesloten worden.
    Die kabel die je in je vorige post laat zien is trouwens een XBOX AV Cable, geel voor beeld en rood+wit voor stereo.

De enige mogelijkheid om DD5.1/DTS geluid uit je XBOX op een speakerset te krijgen is door middel van een TOSlink-cable.
    Een optische kabel dus....en niet met die rare witte stekkertjes.

Dus altijd eerst zelf onderzoeken of iets gaat werken, voordat je iets gaat kopen.
    Nu heb je er niks aan en is je geld weggegooid.

Laatst bewerkt: 20 jul 2004
  9. ITNL3

ITNL3 Jedi Knight

Leuk Bevonden:
    5
    Ownee is echt kut als je de verkeerde hebt gekocht. Had ik ook eerst (tot 2 keer toe) :mad: Ik had ze toen gewoon teruggebracht naar de shop en nieuwe gekocht (Inspire 5700)

10. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Je had beter eerst moeten lezen of kijken voordat je iets koopt, want nu zit je met een niet goed werkend setje. Op je pc zou ie vast nog wel te gebruiken zijn als je een goede geluidskaart heb, maar niet op je xbox. Als er geen digitale ingang inzit zal je nooit echt dolby surround geluid krijgen, hoogstens stereo die over 5 speakers wordt verspreidt.

11. ChandleR

ChandleR jag älskar Göteborg

Leuk Bevonden:
    2
    Misschien dat je kunt vertellen wat voor boxensetje je gekocht hebt?

Ik had ongeveer een jaar geleden hetzelfde probleem, en dat ik heb ik opgelost met de Soundblaster Extigy, een externe geluidskaart van Creative. Daarmee had ik dolby surround voor zowel mn xbox als mn laptop...

12. Toxic_Timmie

Toxic_Timmie Registered User

Leuk Bevonden:
    1
    Vergeet je niet om te zeggen dat de Extigy een extra stapeltje euro's kost van:

+/- €170,-

13. ChandleR

ChandleR jag älskar Göteborg

Leuk Bevonden:
    2
    Mja, ik had het er toen wel voor over... Tis inderdaad wel een smak geld.

14. Binh

Binh asiannerd

Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij kan je die creative alleen aansluiten op creative want ze hebben (express) andere manier van aansluiten dan wat vanzelfsprekend lijkt maar je kan wel de kabels knippen en aanelkaar wringen. maar die set van jou die kan je wel aansluiten op je xbox wat je kan doen die scart kabel de roode en witte knippen en dan ergens 3 audiokabels halen en die moet je dan knippen alle rode draden van de audiokabels aan elkaar wringen dat kopere dus en aan die scart en dat doet je dan andersom ook met die witte. wat je dan hebt is geluid over vijf speakers en 1 subwoofer :) dan hoef je ook niet terug naar de winkel als je daar blij mee bent

15. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    gebruik eens leestekens man....ik word gek van je stukje tekst......

onntopic....is het niet mogelijk om je Xbox aan te sluiten op je PC en zo 5.1 eruit te halen. dus een optisch kabeltje in je geluidskaart....als daar tenminste een aansluiting voor is

16. Ol' Capone

Ol' Capone Future xbw *****

Leuk Bevonden:
    1
    minder dat ie het niet doet dan!

opletten he ;)

17. Binh

Binh asiannerd

Leuk Bevonden:
    0
    ja dat is wel mogelijk optische ingang moet je dan hebben op je kaart..

18. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    zeg ik...leestekenloos mannetje

19. Binh

Binh asiannerd

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zeg je niet.

20. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Je kan proberen om het te ruilen.. Als het lukt, haal je een goede set, lukt het niet dan moet je een andere manier zien te vinden. Ik heb ook een keertje verkeerde set gekocht (de welbekende z-640). Beste verkoper zei dat hij wel DD kon weergeven. Toen ik vroeg waarom de 5500(D) dan 70 euro duurder was, zei hij dat het alleen maar om het merk ging. Ik blij die set kopen, en 70 euro's besparen, kom ik thuis doet ie het niet :mad: Volgende dag terug naar de winkel, en geld terug gekregen. Toen op internet 5500 gekocht en alles was weer goed opgelost :)

Deel Deze Pagina