1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Verkeerde instelling router??? ivm verbindign xbox live

Discussie in 'Games' gestart door leonardo15, 11 mrt 2003.

  1. leonardo15

    leonardo15 Active Member

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    0
    Morgen is de grote dag maar BIJ MIJ CONNECT HIJ NIET:'-( :'-( :'-( :'-( Heb ik mijn router verkeerd ingesteld? want als ik alles op auto instel op m'n xbox dan zegt hij dat "dns not resolved" en dan als ik kijk bij de dns die er dan staat op m;n xbox staat er 192.168.2.1 maar dit is de Ip van mijn router volgens mij en niet van XS4ALL. Als ik dan de dns van xs4all ingeef(194.109.6.66) zegt hij nog steeds dns not resolved omdat hij volgens mij dan naar de router dns zoekt . Dus iemand een idee wat ik fout heb ingesteld hieronder staan m'n specs:

    b]A: Abonnement[/b]
    1: Naam provider XS4ALL
    2: Soort abonnement (naam, type) BASIC
    3: Kabel, ADSL, of anders? ADSL
    4: Up- en downloadsnelheid 128UP/768 DOWN

    B: Hardware
    1: Modem merk en type ALCATEL SPEED TOUCH HOME ETHERNET MODEM
    2: USB modem? (Ja/Nee)NEE
    3: Router Ja/Nee (en evt merk/type) EDIMAX BROADBAND ROUTER
    4: Via PC Ja/Nee (indien ja, welke Windows versie en taal?) NEE
    5: Direct Connection Ja/Nee NEE
    6: Crossover kabels in gebruik?NEE
    7: Hub in gebruik?NEE

    C: Als je ook een werkende aansluiting voor je PC hebt;
    1: TCP/IP adress, netmask, gateway VOLGES MIJ DIT 10.0.0.150, 255.255.255.O, 10.0.0.138(weet niet zkr misschien zit hier de fout)
    2: Staat TCP/IP op autoconfig (op de PC)? Ja ip automatish verkrijgen

    D: Xbox Settings
    1: Als je de Xbox aan zet zonder disk erin, krijg je dan Xbox Live te zien? JA
    2: Dashboard versie? de versie met xboxlive
    3: Als de netwerkconnectivity faalt, hoever komt ie in de test? TOT DNS DUS 3DE BALLETJE
    4: Wat is de exacte foutmelding? DNS NOT RESOLVED
    5: Indien DNS goed gaat en Xbox Live niet, druk op Y. Wat zijn de X, Y en Z codes? HEB IK NIE
    P

    PLZ help me want ik will echt zo graag morgen kunnen spelen heb er 3 dagen voor vrij genomen dus help me plz
     
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2003
  2. LaZZ

    LaZZ Lord of the Rings

    Berichten:
    1.450
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt het Basic abo, das alvast een probleem want dat is te sloom, wat je ook doet, je hebt een te slome verbinding voor Xbox Live. Too bad
     
  3. leonardo15

    leonardo15 Active Member

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    0
    basic is niet te sloom want het is 768kb down en 128 up staat trouwens ook in m'n post
     
  4. LaZZ

    LaZZ Lord of the Rings

    Berichten:
    1.450
    Leuk Bevonden:
    0
    OK, excuses
     
  5. LaZZ

    LaZZ Lord of the Rings

    Berichten:
    1.450
    Leuk Bevonden:
    0
    10.0.0.150, 255.255.255.O, 10.0.0.138

    Die laatste, klopt die wel, want dat is bij mij ook zo en ik heb Planet Internet.

    Ga eens naar uitvoeren in je menu en type ipconfig, kun je je instellingen ff checken.
     
  6. mr.ed

    mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

    Berichten:
    1.077
    Leuk Bevonden:
    2
    kijk bij je verbinding
    status
    ondersteuning
    details


    daar staat volgens mij alles wat je moet hebben.
     
  7. leonardo15

    leonardo15 Active Member

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    0
    maar het gaat er om volgens mij dat mijn xbox de router als dns gebruitk maar dat moet hij niet want hij dat van xs4all volgens mij gebruiken. Het is toruwens wincfg in windows Me denk ik en daar staat een heel ander ip adres dan wat ik heb daar staat 192.168.2.101 en dan subnet 255.255.255.0 en dan getaway 192.168.2.1

    ps wat bedoel je met ga naar verbinding? mr.ed
     
  8. LaZZ

    LaZZ Lord of the Rings

    Berichten:
    1.450
    Leuk Bevonden:
    0
    Je IP adres is anders, dat klopt, want dat is het IPadres van je PC, je Xbox heeft weer een ander.
     
  9. leonardo15

    leonardo15 Active Member

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    0
    is het dan wel goed dat m'n xbox 192.168.2.1 als DNS ziet want volgens mij moet hij gewoon dei van xs4all zien want dat zei iedereen ook dat ik in moest vullen
     
  10. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    je kan trouwens met een lite pakket ook pima op LIVE!!!!!!!

    Ze houden de aanbevelingen hoog om de snelheid in totaalhoog te houden, maar heb je een cable verbinding die vet sloom is dan wordt er bijvoorbeeld gehact in die voicecomm. kanalen enzo....

    Dus ADSL is altijd goed.
     
  11. leonardo15

    leonardo15 Active Member

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    0
    als het aan m'n modem ligt moet ik dan een andere kopen is de sweex router van hcc goed?
     

Deel Deze Pagina