'Verkeerde' thread-titels: sluiten?

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door X-power, 11 jun 2004.

1. X-power

X-power Nah

Leuk Bevonden:
    0
    Heej, laat ik maar direct 'terzake' komen: moeten threads met een verkeerde titel ook worden gesloten? Met een verkeerde titel bedoel ik dan bijvoorbeeld: probleem!!!, help!!!!, wat is dit??? enz. Naar mijn idee wordt het forum dan niet echt overzichtelijker, ik vind dus dat de titel moet horen bij het onderwerp waar het bij hoort, zoals het hoort :+. Anyway, als members dus een thread zien staan met de titel probleem!!! als voorbeeld, dan zullen die dus helemaal niet weten waar dit nou echt om gaat. Ik las in de FAQ dat de mods die threads zo sluiten, maar ik zie nog genoeg threads die 'gewoon' open blijven. Ik ben zeker niet voor titels als [Probleem] Videocard als voorbeeld maar het mag naar mijn idee dus wel iets geordener.

Graag jullie reacties :).

Laatst bewerkt: 11 jun 2004
  2. mr.ed

mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

Leuk Bevonden:
    2
    als alleen de titel fout is maar niet de inhoud vind ik dat de mods ipv sluiten de titel gewoon moeten aanpassen.

3. tha messenger

tha messenger limited

Leuk Bevonden:
    2
    lijkt me duidelijk mr. ed

4. Leo

Leo R.I.P. Proof

Leuk Bevonden:
    2
    maar ik ben het met X-power eens: het forum zal zeker overzichtelijker worden en een n00b zal de volgende keer dat ie een probleem heeft wel even bedenken dat ie niet veel aan een titel heeft als: help!!!!!!!!!!!!! porbleempje....!!!!!
    goed idee vind ik

5. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Zoals die thread "Help!!!!!" hierboven...

6. X-power

X-power Nah

Leuk Bevonden:
    0
    Precies ;).

7. Rodger Young

Rodger Young Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    gewoon sluiten, moeten de mensen het maar afleren. Zorgt namelijk niet voor duidelijkheid in het forum.

8. Ak-47(P)

Ak-47(P) I love myself

Leuk Bevonden:
    8
    Lijkt me duidelijk. Sluiten die hap.

9. NatureGoneWild

NatureGoneWild Nuub on steriods!

Leuk Bevonden:
    5
    Ik ben voorstander van Topicnaam veranderen, indien de thread zelf wel fatsoenlijk is.

10. de luie hond

de luie hond XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Als de titel wordt veranderd, kan de persoon die het topic in 1ste instantie heeft aangemaakt, hem toch niet meer vinden. Dus dan blijft alleen sluiten over als optie.

11. NatureGoneWild

NatureGoneWild Nuub on steriods!

Leuk Bevonden:
    5
    Je kan toch kijken waar je het laast zelf gepost hebt, in in het subforum springt een naam met jouw onderwerp er wel uit ;)

12. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Threads met een verkeerde titel sluit ik niet maar wijzig ik. Sluiten is bij mij pas de laatste optie, veranderen van een titel duurt net zo lang.
    Als ik een titel wijzig check ik ook ff de registratie datum, mocht iemand nog niet zo lang op het forum zitten dan stuur ik een PM met de link en reden waarom ik de threadtitel wijzigde. Is iemand toch al bekend met het forum dan vind ik zo'n PM overbodig.

1 persoon vindt dit leuk.
  13. mr.ed

mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

Leuk Bevonden:
    2
    wat mij duidelijk lijkt is dat er in het beleid staat dat je op de discussie reageerd en niet loze opmerkingen maakt... :{
    misschien moet jij dit maar eens doorlezen

wat het topic betreft blijf ik erbij dat titel veranderen beter is voor de overzichtelijkheid dan gewoonweg dom sluiten van de thread die misschien nog wel nuttig zou kunnen zijn onder een andere titel.

Laatst bewerkt: 11 jun 2004
  14. X-power

X-power Nah

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, dus als ik het goed begrijp kun je er net zo goed een titel als afdkjhfd erneer zetten (extreem voorbeeld), de mod veranderd hem toch... Ik vind dit eigenlijk dan ook een beetje vergelijkbaar met het veranderen van namen, wat ook niet gebeurd, dus waarom dit wel?

15. Tinman NL

Tinman NL HD-Ready

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, maar als je gewoon wel het probleem aangeeft, maar op de verkeerde manier, dan hoeft de hele thread toch nog niet gesloten te worden. Beetje verspilde tijd, ook al duurt het sluiten en veranderen van de titel even lang. Het is gewoon nuttiger om de starter, mits een "newbie", een PM te sturen en de draad's titel te veranderen. Tenzij het natuurlijk een "onzindraad" is, dan mag ie uiteraard gesloten worden.

16. X-power

X-power Nah

Leuk Bevonden:
    0
    Dan vind ik bijvoorbeeld Help!!! een verkeerde manier om je probleem aan te geven... Daarom denk ik ook dat er eigenlijk voor moet worden gezorgt dat members bij het aanmelden eigenlijk niet aan de FAQ kunnen ontkomen, maakt het forum stukken overzichtelijker naar mijn idee.

17. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Ik denk dat je je een beetje zorgen maakt over niets, X-Power want als er dan zo'n tread is met zo'n loze naam wordt de tread toch wel no 3-4 posts gesloten en is de volgende dag alweer verdwenen...

18. Ak-47(P)

Ak-47(P) I love myself

Leuk Bevonden:
    8
    Ja das ook wel weer zo.

19. X-power

X-power Nah

Leuk Bevonden:
    0
    Daar ben ik nog niet zo zeker van.

20. Leo

Leo R.I.P. Proof

Leuk Bevonden:
    2
    Maar waarom niet sluiten? Als het zo belangrijk is voor die mensen, dan openen ze maar een nieuwe thread wel met een goeie titel.

Nog iets een beetje offtopic maybe, maar is dit geen goed idee: als een nieuwe member zich aanmeld, een mailtje sturen met daarin in het kort de forumregels? (desnoods prop je het in het wachtwoord-mailtje) De faq kan gewoon genegeert of over het hoofd gezien worden, maar als je ziet dat je mail hebt van de site waar je je net hebt aangemeld, lees je meestal het hele mailtje en daarin staan dan meteen de forumregels.
    Misschien stom idee, maar misschien tog handig.

Edit; en dan nog iets, ik zie nu al weer een thread met de titel; best live game van dit moment?? En dan denk ik jezus, als er ergens een verbod op moet komen, is het wel daarop. Per dag zie je wel een paar van zulke uiterst zinloze threads die er naaar mijn mening een beetje een janboel van maken. Misschien is dit een wel erg hoge straf, maar een warning is hier naar mijn mening echt op zijn plaats. Als je te stom bent om de faq te lezen, lazer je maar op, de volgende keer ben je gewoon de lul. Misschien wat hard, maar een ijzersterke manier voor orde in het forum.

Laatst bewerkt: 14 jun 2004

Deel Deze Pagina