Ik schrok toch wel wat toen ik op amazon .co.uk keek hoe de x box het deed T.O.V de NGC x box staat op nr 23 (best verkochte van de 3 next gens) en de NGC staat op nr 108!!! voor paars kleur en 181!!!!!!! voor zwart hier schrok ik wel even van hoor staat de NGC zo laag en nu al een beetje naar achtergrond gewerkt ik ben zwaar fan van x box maar SSB:M wil ik wel eens spelen!! link: x box: http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/B00005RHQT/ref=br_lf_li_1_3/202-0008880-8615839 link NGC paars: http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/B00005YXRM/ref=ed_cp_le_3_2/202-0008880-8615839 link NGC zwart: http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/B00005YXRN/ref=ed_cp_le_4_2/202-0008880-8615839
ja kan wel nu zijn er nog niet echt top spellen(VIND IK), als mario of zelda uitkomt zullen de verkoopies wel omhaag gaan.
Dit is logisch. Want verkocht de Xbox niet razend goed in de uk? Nou ik denk niet dat mensen 2 consoles gaan kopen op een klein tijds bestek (de normale mensen, de harcore gamers doen dit wel maar daar heb ik het niet over). En trouwens de xbox verkocht al goed in de uk voor de prijsverlaging dus de meeste mensen hebben ook nog eens een dikke prijs van 479 euro moeten dokken voor de donker groene doos.
Willen jullie nu suggeren dat de GC launch slecht verloopt? Erhm het tegendeel is waar, want het schijnt dat de GC zelfs beter verkoopt dan de PS2 launch. VAn cubezone: Nee, we hebben nog geen Nederlandse cijfers, maar de cijfers uit andere Europese landen druppelen langzaamaan binnen... Nintendo Benelux maakt zeer binnenkort de cijfers bekend, maar nu is het eerst tijd voor een aantal cijfers van andere Europese landen zoals Duitsland en Engeland. Volgens geruchten zijn er in een paar uur al rond de 40.000 Cubes in Duitsland verkocht. Volgens Eurogamer zijn er op vrijdag en 3 en zaterdag 4 mei maarliefst 75.000 GameCubes in Engeland verkocht! Deze cijfers zijn wellicht nog wat betrouwbaarder dan de 'officiƫle' cijfers, omdat fabrikanten er een gewoonte van gemaakt hebben te gillen dat hun console het best verkoopt. Ter vergelijking: de Playstation 2 verkocht in Engeland in twee dagen maar 40.000 exemplaren. Aan de gamecharts is ook het nodige af te leiden. Hieronder de lijst van best verkopende games in Engeland: Charts all consoles 1 1 2002 FIFA WORLD CUP Ea Sports 2 STAR WARS: ROGUE LEADER Lucasarts 3 LUIGI'S MANSION Nintendo 4 SUPER MONKEY BALL Sega 5 SONIC ADVENTURE 2: BATTLE Sega 2 6 LMA MANAGER 2002 Codemasters 3 7 THE SIMS: ON HOLIDAY Ea Games 4 8 GRAND THEFT AUTO 3 Take 2 12 9 TONY HAWK'S PRO SKATER 3 Activision 5 10 HALO: COMBAT EVOLVED Microsoft 11 WAVERACE: BLUE STORM Nintendo 6 12 GRAN TURISMO 3 Platinum 13 BURNOUT Acclaim 14 INTERNATIONAL SUPERSTAR SOCCER 2 Konami 11 15 MAX PAYNE Take 2 10 16 METAL GEAR SOLID 2 Konami 8 17 SUPER MARIO ADVANCE 2 Nintendo 7 18 CHAMPIONSHIP MANAGER: SEASON 01/02 Eidos Interactive 9 19 DUNGEON SIEGE Microsoft 13 20 MONSTERS, INC. Disney Interactive Zodra we meer weten over Nederlandse verkoopcijfers, laten we je het uiteraard weten! ------------------------------------------------------------------------------------ Durf nu maar eens te beweren dat het slecht gaat met de GC Enne verkoopcijfers van 1 site zeggen vrijwel niks.
In nederland hebben xbox titels ook bovenaan de lijst gestaan als een console net uit is worden er veel games voor verkocht, en in mei zijn er geen spetterende xbox games uitgekomen maar als brute force,ut, procject ego komt staan de xbox games weer boven aan het lijstje.
DUH!! Nogal logisch in de launchweek!! Als er in de launchweek Xbox of PS2 games bovenaan staan, zou het wel erg sneu zijn voor de Cube.
hallo ik zeg ook weer niet dat het slecht verkoopt!!! het viel me gewoon op dat er zovel verschil tussen de 3 consoles zaten! in uk werden er toch 48000 units van x box verkocht of zit ik nu verkeerd? en hebben we ooit wel eens officiele verkoopcijfers gehad van MS?
Blijft een feit dat de GC launch buitengewoon succesvol was en dat die zogenaamde "schrik" reactie van visje nergens op slaat. Ik wil hier geen war mee uitlokken tegenover de X-box, maar ga niet zomaar roepen dat de Gc zo slecht gaat terwijl je dit alleen baseerd op verkoopcijfers van 1 site.
heb ik ergens in mijn post gezet dat de NGC verkoop slecht gaat (overall dan)???? het viel me alleen op dat de x box het een stukke beter doe t op DIE ENE site!!! Lezen is ook en kunst
Ik interesseer me gewoon in wat andere mensen vinden, kijk als die nou zegt van ik vindt de gc beter nou best maar dan zou ik graag willen weten waarom omdat ik ook een beetje loop te twijfelen of ik hem moet kopen of niet.
Juist,Wouter is niet pro-Xbox,maar een algemene gamer neem ik aan. Ik ook,ik sta open voor alle consoles,spellen enz.