Verkoop GameCube valt tegen (update 27-1-2003)

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door timmio, 27 jan 2003.

1. timmio

timmio GOOAALLLL!!

Leuk Bevonden:
    4

In een interview met persbureau Reuters gaf Nintendo's president Satoru Iwata toe dat de verkopen van de next-gen console GameCube achter blijven bij de verwachting.

Over dit fiscaal jaar dat loopt tot 1 april, verwacht de topman dat de verkoop van de GameCube ruim tien procent achterblijft bij het doel van tien miljoen stuks. Ook de softwareverkopen halen het gewenste aantal van 55 miljoen units niet. Iwata geeft de late introductie van de console de schuld. "De PS2 debuteerde anderhalf jaar eerder. Als wij toen ook op de markt waren gekomen was het een heel ander verhaal geweest."
    Geruchten dat Nintendo zich net als Sega zal terugtrekken uit de hardwaremarkt, worden door Iwata tegengesproken: "We stappen pas uit de spelconsoles, als we volledig uit de videogames business stappen. Op dit moment werken we aan de opvolger van de GameCube die wel gelijktijdig met de concurrentie in 2005 op de markt komt."

Hoewel de tegenvallende verkopen zorgwekkend zijn voor de financiƫle resultaten, maakt het bedrijf nog steeds winst op de hardware. Nintendo's business model blijft dan ook gebaseerd op het verkopen van eigen titels op eigen platformen, voornamelijk aan een kerngroep loyale gamers. Belangrijkst is het GameBoy platform, waarin het praktisch een monopolie bezit.

kut zeg voor ze,hehe

2. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    en Nintendo zou wachten tot 2008 ong. met een nieuwe console :+

3. killabee

killabee Brute Force

Leuk Bevonden:
    0
    aah mooi zo, dan heb ik eindelijke en weerwoord tegen de GC-Boys die zeggen dat de xbox2 veel te snel komt en daarom een gc hebben gekocht.

hehe.

4. xboxuser

xboxuser Weedbox

Leuk Bevonden:
    0
    een console kan volgens mij ook niet echt te snel komen, omdat de mensen altijd aan vernieuwing toe zijn... ok de gamers dan! Ik heb nog steeds vette lol met mn xbox en gamecube maar ik kan al niet wachten op de next-next gen consoles.

5. NatureGoneWild

NatureGoneWild Nuub on steriods!

Leuk Bevonden:
    5
    Ik heb geen 300 euro uitgegeven om zo vlug mogelijk weer een nieuwe console te kopen,300 euro is veel,ik heb er dan ook lang voor moeten werken,nee laat die X2 nog maar ff weg....

6. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Ze moeten zich op eerst op nieuwere betere spellen concentreren, en dan pas op een nieuwe Xbox

7. can-o

can-o Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    kom op zeg, 2005! Dat wordt dus het 4e kwartaal in japan en ergens in 2006 in de vs en europa: kortom je hebt nog minimaal 3 jaar plezier van je xbox of gamecube.
    het is trouwens wel hetgeen nintendo moet doen om mee te blijven doen in de console war.

8. NatureGoneWild

Leuk Bevonden:
    5
    xbox word dus denk ik niet als eerste in japan uitgebracht :)
    Maar ja,ik w8 wel af,hoezeer je dit ook zou haten,je kan er niks tegen doen

9. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    1: het was al lang bekend dat nintendo aan een opvolger voor de cube bezig was die in 2005 uit zou komen..
    2: verwacht niet dat hij hier dan al uit is.. 2006 lijkt me logischer..

ach mensen.. het duurt waarschijnlijk nog een dikke 3 jaar.. dan is hij ook al weer 4 jaar uit.. das inderdaad niet echt lang.. maar ze zien wel eindelijk in dat ze bij de tijd moeten blijven en niet moeten denken 'onze troep verkoopt toch wel' maar der ook een beetje de schouders achterzetten..

dat de verkoop tegenvalt verbaasd me, maar ik maak me er geen zorgen om.. want:

1: ten tijde van de n64 was de verkoop veel slechter, wel zijn er een groot aantal toppers op uitgebracht. Zelfs nu zijn er al een boel goede titels en verschillende toppers.. met de echte toppers nog in aankomst..
    2: wereldwijd doet de xbox het nog een stuk slechter dan de gamecube.. hoewel ik me daar ook geen zorgen om zou maken..

10. x-box player

x-box player Just because

Leuk Bevonden:
    1
    Feiten. Deze info heb je zeker van 1 nintendo forum geplukt. Alleen in japan verkoopt de GC beter, in de rest van de wereld staat de GC op de 3e plek.

11. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    qua verkochte units dachtik dat de xbox wereldwijd nog 3e stond.. My mistake..

12. Ravage

Ravage Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nope,Xbox ligt met wereldwijde verkopen toch al een redelijk stukje voor op de GameCube

13. schnumi

schnumi Nintendo 4 life.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je nog wel gelijk hebt hoor. De verkoop van de Gamecube loopt in Amerika en Europa idd achter op de Xbox maar de Xbox doet het zo gigantisch slecht in Japan dat dat het verschil weer goed maakt.

14. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    dat dacht ik eigenlijk ook..

15. x-box player

x-box player Just because

Leuk Bevonden:
    1
    Als ik onder jou naam nintendo 4 life zie staan weet ik niet of dit zo betrouwbaar is. maar als je feiten hebt dan geef ik je gelijk.

16. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    Waarom ben ik de enigste die d8 dat GC op 3e plek stond? Nou ja, d8, kweet het gewoon bijna zeker. K, verkoop in japan van GC is veel beter dan de Xbox, maar rest van wereld ligt Xbox toch voor... Kdenk niet dat de verkoopaantallen in Japan van GC het verschil recht kan trekken.

17. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    er zijn hier genoeg mensen met xbox in hun naam, en die wil ik ook best vertrouwen..

18. NatureGoneWild

Leuk Bevonden:
    5
    Die naam maakt mij ook niks uit,als ik geen verkoop charts had gezien dan had ik hem nog gelooft ook,maar i.i.g de xbox staat stabiel op de 2de plek,is in meerdere verkoopcijfers vrijgegeven,staat zelfs ook op deze site is een x en op veel meerdere site's

ga naar www.google.nl
    en voer in xbox news
    en daar zie je msg's dat de xbox beter verkocht heeft,denk niet dat de NGC site's dit hebben omdat de meeste het liefst natuurlijk niks negatief's erop zetten.... zo ook xbox site's natuurlijk niet

19. killik

killik Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik snap echt niet dat men zich druk maakt om het feit of de cube beter of slechter dan de xbox verkoopt. Voel je jezelf lekkerder of beter als xbox bezitter als de cube het slechter doet? Geeft dat je voldoening? Kijk naar de Dreamcast, die machine heefthet moeten afleggen tegen zelfs de PSX, maar alsnog is de DC een van de beste consoles uitgekomen. Boeien hoevele een console verkoopt.

20. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    het geeft je een goed gevoel als je console wat beter verkoopt, maar of ik er zo blij mee zou zijn als de verkoopcijfers van de cube ervoor zouden zorgen dat de xbox tenonder ging? nee, dat niet... ieder zijn console.. En natuurlijk had ik liever gezien dat de cube op de 2e plek stond, maar ach, shit happens zullen we maar weer zeggen..

Deel Deze Pagina