De een vindt het goed, de ander zet zijn vraagtekens. Ik heb het over de verkopen van de PAL-versie van de Xbox. Eergisteren lieten we jullie weten wat de resultaten van een paar dagen Xbox-verkoop in Engeland en Duitsland was. Down under is men blijkbaar ook nog niet echt aan het warmlopen voor de Xbox. Microsoft zelf is "delighted" en noemt de Xbox launch een "brilliant success", maar ik had ook niet verwacht dat ze iets anders zouden hebben gezegd . Volgens onafhankelijke verkoopcijfers van Inform zijn er in de eerste vier dagen 9124 consoles verkocht in Australië. Microsoft noemt zelf een iets hoger cijfer, namelijk 10000 exemplaren. Hiermee voldoet de verkoop van de Xbox "aan de verwachtingen", aldus Xbox director Alan Bowman. "We vinden de reakties hoogst aangenaam - het overtreft onze verwachtingen en geeft ons goed vertrouwen in de toekomst." Vorige week meldde David McLean, group manager voor Xbox sales en business operations in een interview met Australian IT echter dat hij tussen de 20000 en 30000 verwachtte in de eerste week. Volgens Microsoft bedoelde McLean echter iets anders. Voor de geïnteresseerden, een opname van het interview is hier te vinden. Analysten melden dat er absoluut geen enkele reden is om te zeggen dat de Xbox een mislukking is. Natuurlijk zal de komende maanden pas echt blijken hoe de Xbox buiten Amerika wordt ontvangen. Er zijn in Australië overigens 1.6 games per Xbox verkocht en deze zelfde ratio gold voor de PS2 launch in Australië. 60% van de mensen kocht Halo bij de Xbox. Bron: Australian IT Bron:http://www.dgs-online.nl/nieuws/?id=5389 Cijfers van australie. Bijna 10000? Lijkt mij niet zoveel maar MS is er wel tevreden mee...
Ja wat DGS heel 'handig' vergeet te vermelden uit dat nieuwsbericht is: De PS2 werd toen gelanceerd in November, dus de eerste 'full month' daarna was December.. Oh, goh, KERST! Wat gek dat ze er dan zoveel verkopen! Dus dat de Xbox in zomaar een week in Maart 10000 consoles verkoopt vinnik eigenlijk wel goed, toch? Bronvermelding: http://australianit.news.com.au/articles/0,7204,3993350^15338^^nbv^15306-15321,00.html
Jij vindt BIJNA 10000 in 4 dagen veel op een bevolking van 40 miljoen mensen??? Way MS moet doen om veel boxen te verkopen is de prijs fors lager maken en snel ook. Het geld verdienen ze makkelijk terug aan de games!
ah kijk het woordje pal, wat is dat nu? http://archief.xboxworld.nl/forum/showthread.php?threadid=1316
laten we redelijk blijven ps2 (meest gehypte ding dat er was) 50.000 in 30dagen kerst xbox (nieuwe console) 10.000 in 4dagen? Als ik ms was zou ik ook tevreden zijn.
Ik weet niet waar jij het over hebt, maar Australie had vorig jaar nog 'maar' 20 miljoen inwoners (http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/as.html) en dat zijn bij lange na niet allemaal potentiele kopers, hoogstens 25% daarvan. Maar goed, je vindt het sowieso wel leuk om de forums hier te stangen met bedenkelijke cijfers en (waarschijnlijk) links van jezelf en vervolgens doen alsof je het heel erg vindt, of niet? </flame>
LOL Heel Heel Heel veel mensen in Australie wonen Heel Heel Heel ver van de dichtsbijzijnde gameshop af. Enige plekken waar het enigzins bevolkt is, is aan de kust en dat zullen niet zo heel veel mensen zijn op de totale bevolking. Maar idd zoals gezegd, PS2 verkoopt 50k tijdens kerst en de Xbox verkoopt er bijna 10k in 4 dagen gewoon zo door het jaar, geen speciale vakantie/feestdag, ik bedoel wat zijn dan goede verkoopcijfers dus stel dat de xbox tijdens kerst gereleased was, dan had je afhankelijk van de hoeveelheid mensen die uberhaupt een console kopen meer xboxen verkocht dan ps2'en (uitgaand van de verkoopcijfers zo in een doodnormale maand). Stop nou maar met het pro-ps2 praat over de launch, ps2 was/is overhyped en heeft teleurstellende prestaties. Iig toen ik screenies zag van die fuzzy balletjes enzo zat ik met open mond ernaar te kijken, maar nu het ding daadwerkelijk in actie gezien te hebben, neuh. Xbox heb ik helemaal niet zo naar screenies gekeken met zijn kwaliteiten erop, maar bij Halo viel me de bek toch echt wel ff open inclusief een gallon kwijl OMG wat een graphics, maarja. Xbox maakt zijn dingen waar, ps2 niet, xbox verkoopt veel beter dan ps2 (gezien seisoen enzo) xbox zit ook pas onder de 50% van zijn kunnen en steekt nu boven ps2 uit (dus dat ene artikel is ook niet waar) zo valt er iedere keer een argument af en wordt de strijd gamecube vs ps2 veel interessanter aangezien die 2 beiden op een risc chip lopen Xbox is atm gewoon de koning der consoles, ontken het nu maar niet, hoe erg het ook is dat ms hun 2de goede belangrijke product (winxp en xbox) neerzet (menigeen vindt het erg en kan het niet geloven), de Xbox is atm heer en meester in de console wereld, klaar. Xbox = ms => slecht is een vergelijking die veel mensen onrechtvaardig maken maarja, ik lach ze uit als ik dadelijk lekker zit te halo'en en zij tekken 6 aan het spelen zijn. PS2 games arsortiment bestaat alleen maar uit vervolgtitels van games van de PSX (GT, MGS, Tekken) zijn weinig orginele nieuwe games. Xbox heeft zeker 50% van de launch games aan orginele titels waar nog geen voorloper van is (Halo, PGR, Amped, Wreckless, Blood Wake). I rest my case
Ik leg het een keer uit: Xbox amerika, Komt uit VOOR de feestdagen (mensen de kansgevend er eentje te kopen als zoon/dochterlief's kerstkado Xbox Europa, Japan, Austr. komt uit NA de feestdagen. (mensen niet het excuus gevens om er een te kopen voor de kerstmis/sinterklaas etc.) Doidelijk genoeg? Kortom elke extra verwachte "Sale" die ze nu in het "niet holiday" season maken is sort van bonus, deze cijfers vallen in het niet vergeleken met vakantieperiodes.