Verkoopcijfers fiscale jaar 2002 (1 april 2002 - 31 maart 2003)

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door ChaoZ-dRoNe, 12 apr 2003.

1. ChaoZ-dRoNe

ChaoZ-dRoNe Keeping shut

Leuk Bevonden:
    0
    bron

1. PS2
    2. Xbox
    3. GameCube

Deze stand had ik eigenlijk ook wel verwacht, maar dat de PS2 zo'n voorsprong heeft, 13.5 mlj op de naaste concurrent

2. p1m

p1m Guest

en ze hadden als de playstation 1 die goed was en de N64 vile een beetje tegen..

xbox is nieuwe

ach ja het was duidelijk

3. Pablow

Pablow -

Leuk Bevonden:
    0
    Mwha niet slecht toch voor een nieuwe console.

4. OCM3RZ

OCM3RZ Ik vereer Mezelf

Leuk Bevonden:
    0
    Goed gedaan M$! K had niet ged8 dat de Xbox meer verkocht werg als de GameCube.

5. deNeut

deNeut Narf !

Leuk Bevonden:
    3
    Jammer dat de Xbox het zo slecht doet in Japan. De xbox loopt uit op de Gamecube in Europa en Amerika, en de gamecube loopt weer in door de verkopen in Japan, terwijl die voor hun ook niet denderend zijn. Maar ik vind het zeker niet slecht en met Xbox live en de nieuwe prijsverlaging(en) moeten ze he wel volhouden.

6. balikaai

balikaai Dirk Jan = de Man

Leuk Bevonden:
    0
    ze zouden de verkoopcijfers van de xbox beter kunnen vergelijken met de verkoopcijfers van de ps2 toen die net zo lang op de markt was als xbox!!

7. Parasite

Parasite Ryu Hayabusa

Leuk Bevonden:
    3
    ze zouden de verkoopcijfers van de gamecube beter kunnen vergelijken met de verkoopcijfers van de ps2 toen die net zo lang op de markt was als gamecube!!

8. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    dat zegt genoeg he:

"de Xbox is de snelst verkopende nieuwe console ooit"

ik vind dat we toch fier mogen zijn op onze zwarte doos, een producent die al bijna 20 jaar consoles maakt van de tweede plek stoten doe je niet zomaar

9. Parasite

Parasite Ryu Hayabusa

Leuk Bevonden:
    3
    al bijna 20 jaar? in 1975 heeft Nintendo hun eerste spelsysteem ontwikkeld

Nintendo heeft al sinds 1996 een achterstand dus ik vind het eigenlijk niet zo bijzonder dat de XBOX nou op de 2de plek staat

sommigen beweren dat de GC zo slecht verkoopt dat ze verdoemd zijn:/ nou ze staan maar zo'n 500.000 consoles achter globaal...zoveel is dat niet

10. masta_user

masta_user Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ach ja, ik hoop dat de GC ook goed blijft verkopen, bijna net zo goed als de Xbox. ik ben een trouwe nintndo fan, ookal moet ik nog met korting de GC gaan halen. ik hoop:

1. Xbox
    2. Gamecube
    3. playstation 2

11. Parasite

Parasite Ryu Hayabusa

Leuk Bevonden:
    3
    ik vind eigenlijk dat Sony maar op moet rotten uit de console industrie...ze verneuken de gameindustrie echt met hun commerciële rotzooi:{

zucht waar is die goede oude tijd dat het Nintendo Vs. SEGA was?:eek:

12. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    als je me dit één jaar geleden had verteld, had ik je in je gezicht uitgelachen en je laten opnemen in een inrichting.. NU echter moet ik zeggen dat MS het boven verwachtingen gedaan heeft, zowel op het gebied van verkochte consoles als de kwaliteit van de games.

de xbox heeft natuurlijk rond kerst een stel grote releases gehad en dat is volgens mij de reden dat hij een half miljoen keer vaker is verkocht dan de cube.. waarschijnlijk dat met de release van zelda binnenkort en de afgelopen release van metroid de cijfers weer een beetje gelijk trekken..

however: in de strijd xbox vs. gamecube is er geen verschil tussen licht en donker (gelukkig maar). een grote fan van sony ben ik niet en ik snap ook eigenlijk niet waarom iemand er één zou kopen.. nee, wacht ik weet het wel..

verkopers in de winkel smeren mensen ps2's aan omdat het ding 'populairder' is.. ik heb er dan ook een dag over gedaan om een klasgenoot om te praten een gamecube of xbox te kopen in plaats van een ps2. voor de geïnteresseerden: hij kocht een xbox

13. Parasite

Parasite Ryu Hayabusa

Leuk Bevonden:
    3
    Ja de PS2 doet het enkel en alleen maar goed omdat ie 'populair' is|:-
    als Nintendo en MS hun volgende console nou vóór de PS3(omg afgezaagde naam:+) dan hebben ze misschien nog wel een kans en komt alles weer op zn pootjes terecht:cool:

14. Koen14

Koen14 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik ben het wel met The Arowana eens. Je betaalt gewoon het meest voor een ps2, terwijl dat ding al twee jaar oud is. Nu staat Sony bovenaan met het meest verkochte aantal, maar ik zou eigenlijk wille dat ze onderaan stonden. Nu is het dus ongeveer zo met het marktaandeel:

Ps2 - 70 %
    Xbox - 15 %
    Gamecube - 15 %

Xbox iets meer eigenlijk, maar dat scheelt niet zoveel. Ik zou het zo het liefste zien:

Xbox - 40 %
    Gamecube - 40 %
    Ps2 - 20 %

Dan kan de Xbox tenminste een beetje concurreren met de Gamecube en dat is echt een goede zaak. Nu hoeft Sony eigenlijk niet eens de prijzen omlaag te doen, want ze verkopen dat ding toch wel.

15. Parasite

Parasite Ryu Hayabusa

Leuk Bevonden:
    3
    het zal op het moment denk ik zoiets 14% zijn voor de GC
    is eigenlijk geen groot verschil...500.000
    en Zelda verkoopt nou supergoed in Amerika en staat de GC nou zelfs op 1 kwa wekelijkse verkopen
    dus misschien staan de GC en XBOX al weer gelijk:)
    en 3 mei zal TWW hier in de EU ook wel goed verkopen:cool:

16. kid paddle

kid paddle *

Leuk Bevonden:
    0
    sony's bak mag dan wel zwaar verouderd zijn qua grapichs maar qua games vind ik hem toch nog het beste ...
    de gta reeks , final fantasy 10, kingdomhearts , mgs2 ... allemaal exclusief voor de ps2 en titels van zo'n naamsbekendheid vind ge toch niet zo rap op xbox of gc

17. Parasite

Parasite Ryu Hayabusa

Leuk Bevonden:
    3
    nee hoor...Super Mario...helemaal niet bekend....Zelda...helemaal niet bekend...MGS2 is niet eens exclusief voor de PS2
    Final Fantasy is misschien wel bekend maar toch begonnen en de faam kwam toen het op een Nintendo console kwam:/
    zoveel exclusives heeft de PS2 niet meer hoor
    als ge da maar begrijpt hurre:{
    |:-

18. Godd

Godd Listen to Godd

Leuk Bevonden:
    0
    GTA ok

Final Fantasy ook OK

Kingdomhearts, nooit gespeeld.

Metal gear solid 2, die niet exclusief hoor je hebt natuurlijk ook metal gear solid 2 substance voor de xbox en de computer hè

19. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    GTA: geen exclusive

Final fantasy: ook op GC en GBA

Kingdomhearts: naamsbekendheid *AHAHAHA*

Metal gear solid 2: ok, maar substance idd niet exclusief..

.....

xbox:
    -DOA
    -Halo
    uuhm.. (ik doe echt m'n best)
    uh, ik kan er niet snel opkomen.. (natuurlijk heb je nog goede games [morrowind, panzer dragoon] mwah, ben niet ZO into xbox-releases) maar het gaat ff om de games met echt veel naamsbekendheid..

je zou voor de ps2 nog tekken aan kunnen dragen, maar wat naamsbekendheid betreft is de gamecube toch wel de onbetwiste kampioen.. en om nou te zeggen dat die het zo fantastisch doet... -_-*

20. Rodger Young

Rodger Young Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    ja oke maar dat komt omdat nintendo veel meer reclame maakt voor hun spellen.

Deel Deze Pagina