Me snoer van me tv (me xbox is lang genoeg) is te kort om ergens in de buurt te komen dus ik moet dmv van 2 stoptcontact dozen het verbinden, nu heb ik gehoord dat dit gevaarlijk kan zijn. Hoe gevaarlijk is dit? Zijn de kansen groot dat het mis gaat? Of zijn er bepaalde regels? (Zou zo'n verlengsnoer speciaal voor computers met een licht en rood lampje hier voor geschikt zijn?) Dank u alvast voor het lezen.
Het is alleen onverstandig om door te linken als je alle stopcontacten gebruikt, dus bijvoorbeeld: contactdoos A, 3 aansluitingen die je allemaal gebruikt. Waarvan één aansluiting gebruikt wordt door contactdoos B die ook 3 aansluitingen heeft die allemaal gebruikt wordt. Wat je dan in feite doet is contactdoos A belasten met 5 apparaten in plaats van de 3 waarvoor de contactdoos bedoelt is. Maar als je max 3 apparaten in totaal op de contactdozen aansluit is het geen probleem. (Alleen een beetje onhandig)
Moet eerlijk zeggen dat ik ook met 2 verdeeldozen werk omdat ik aan de muur waar mijn bureau staat geen stopcontacten in de muur heb. Je moet even met een dingen rekening houden. 1. De kabel van de 1e verdeeldoos mag NOOIT dunner zijn dan die van de 2e verdeeldoos. 2. Koop bijvoorkeur verdeeldozen met een eigen spanningsbeveiliging , gaat er toch iets mis dan gooit de beveiliging de spanning van de verdeeldoos. 3. Ik heb op de 2e verdeeldoos nog een aparte aan/uit schakelaar , de verdeeldoos waar mijn computers aanzitten hoeven niet 24/7 onder spanning te staan.