Wel vreemd dat ze er andere hardware in willen zetten. Een AMD processor werkt nou eenmaal anders dan een Intel PIII. (Of wat het ook mag zijn) Waar blijft dan het voordeel van de console? Een PC werkt met drivers en zo, wat hem vertraagt, bij de console zou je dit probleem niet moeten hebben, straks dus wel. Games zijn nu PIII geoptimaliseerd, straks heb je daar dan niks meer aan. Ook met een andere videochip krijg je hetzelfde gezeik.
Wanneer er echt een andere Xbox in de winkels ligt in September van dit jaar, zou ik dat erg jammer vinden. Een half jaar na de eerste release al een andere versie, dan ben ik wel mijn vertrouwen in de Xbox kwijt. Wat komt er dan volgend jaar? Dan heb je straks weer allemaal verschillende versies en games die niet lekker lopen op de een maar wel op de ander... Lijkt me erg irritant.
Ik snap ook niet waarom de Xbox goedkoper moet dan een PS2 of een NGC. Een Xbox heeft betere specs en meer hardware aan boord, dat kost nou eenmaal meer. Bijvoorbeeld een harddisk, ethernet en realtime DD5.1 encoding vind ik wel wat waard. De PS2 was eerst ook 1100 gulden. De NGC is gewoon minder dus die kost ook minder, en dat is goed, omdat ie voor kinderen bedoeld is. De PS2 en de Xbox zijn voor een wat oudere doelgroep en die hebben meer geld te besteden. Voor een breedbeeld TV betaal je toch ook meer dan 1000 euro? Waarom dan geen 299 euro voor een Xbox?
Ik hoop dat verschillende versies van de Xbox geen nadelige gevolgen hebben voor de games. Ik kan me voorstellen dat je door te optimaliseren voor specifieke hardware een hogere framerate krijgt. Met verschillende hardware kun je dat wel vergeten. Ik hoop dat het bij een gerucht blijft en dat alle Xboxen hetzelfde blijven.
Laatst bewerkt: 15 mei 2002