Vernieuwde XBOX gepland in september?!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Wika, 14 mei 2002.

1. Wika

Wika XBOX BrDa

Leuk Bevonden:
    0
    Op de site van MegaGames komen we het bericht tegen dat Microsoft van plan is om per september 2002 een nieuwe versie van de XBox uit te brengen. De reden van deze nieuwe goedkopere versie is, is dat Microsoft op het moment te veel geld moet bijleggen bij de verkoop van de XBox-consoles. Verder gaat het gerucht dat Microsoft een nieuwe deal met DVD-leveranciers heeft afgesloten, waarbij de leveranciers hun verkoopprijs met ongeveer dertig procent hebben moeten verlagen. Microsoft is nu ook bezig om Intel en nVidia te dwingen een lagere prijs te vragen voor hun producten. Maar dat zal waarschijnlijk met moeite gaan, aangezien beide bedrijven helemaal niet tevreden zijn met de verkoopresultaten van de XBox. Microsoft is echter zo vastberaden om XBox-console goedkoper te produceren - en zo een lagere prijs ervoor te kunnen vragen - dat Microsoft mogelijk naar andere leveranciers gaat zoeken, indien haar eisen niet worden ingewilligd.

© Tweakers.net

HUH?! Wat gaan we hier nou krijgen? Een vernieuwde X ?!?!?!??!
    AL wat meer van gehoord peepz?!

2. CyberPunk

CyberPunk XBW Elite member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik had er al wat over gehoord, ben benieuwd of het ook daadwerkelijk doorgaat, ik had ook iets gehoord over een Xbox met videospeler en geen DvDspeler..
    Iemand dit gerucht ook gelezen..

3. xboxwillrule

xboxwillrule it's not easy being green

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb er nog niks van gehoord. Denk eerlijk gezegd dat dit bericht pure onzin is, but we shal see.

4. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    ik plaats het net als nieuws :)

5. x-box player

x-box player Just because

Leuk Bevonden:
    1
    een xbox met een vcr geloof het zelf. zolang er goede spelen op m'n (oude) xbox blijven uitkomen vind ik het best.
    Maar ze moeten die nieuwe xbox niet beter gaan maken want dan heb ik zo'n 2e rangs ding. en gaan ze misschien games maken waar je allemaal dingen moet uit zetten om um te spelen net zoals een pc.

6. j.la

j.la j.la pour toi

Leuk Bevonden:
    0
    oweee bill als die xbox beter word dan wil ik mijn geld terug. of gratis die betere krijgen

7. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop niet dat er nog een versie komt.

8. Terre

Terre My best friend...

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij wordt dit gewoon een nieuwe versie qua uitzicht (compacter) en met waarschijnlijk goedkopere onderdelen.
    Zoals Sony heeft gedaan met de PSX -> PSOne

9. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Waarschijnlijk een kleinere versie ofzo

10. Xenior

Xenior Serious Xenior

Leuk Bevonden:
    0
    Beetje gaar. Zal d'r wel wat strakker uit gaan zien.

11. Niels

Niels Alion

Leuk Bevonden:
    0
    Ben benieuwd of alles dan weer in zo'n lompe "X" wordt gepropt :p Want om nu te zeggen dat zo'n XBox nou zo vreselijk mooi is...:confused:

12. MrLaurens

MrLaurens Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    denk niet het uiterlijk van de box veranderen, maar meer inside, zoals andere dvd-drive dus, dat dee sony ook met de psx, hadden ze ook verschillende series, zoals de laatste serie van de psx(niet de psone) had geen aansluiting voor de gameshark / exploder(ofzoiets) cheat dingeses, dat was omdat het ook kon gebruikt worden om een ding opaan te sluiten zodat er illegale games op konden

13. T-botjuz

T-botjuz geengrenzuh soldaat

Leuk Bevonden:
    0
    net zoiets als toendertijd met de megadrive (II) alleen cosmetisch een stuk compacter uiterlijk door verbeterde compactere en goedkopere hardware

14. killabee

killabee Brute Force

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben er niet bang voor hoor. maakt toch niet uit dat er een nieuwe komt. Of ja "nieuw", hijs niet nieuw er zit dan alleen een nieuwe processor in.

MS is heus niet zo dom om er een systeem in te zetten dat je de "oude" games niet op kan spelen.
    Het is gewoon een xbox met een goedkopere processor, en daardoor kan de xbox in zijn geheel ook verder in prijs verlagen, zonder dat ms er veel verlies op maakt.

Verder verandert echter niets aan de xbox denk ik, ja mischien het uiterlijk een beetje maar ja.

snap je?
    MS is dom(vind ik) maar zo dom is MS nou ook weer niet.

15. Cyrillus

Cyrillus Smoezta Anaznuzta

Leuk Bevonden:
    0
    Ja nou als er andere dingen inkomen andere hardware dus, zouden ze beter niet nieuwe spellen daarop maken dat kunnen ze gewoon niet maken!!

16. lammetje

lammetje *PGR2-Addict*

Leuk Bevonden:
    0
    Playstation 2 komt of het is er al ook met een kleinere chip (blijken ze meerdere chips (functies) in 1 compacte chip te kunnen bouwen.....en zo gaat het maar door...

Spellen wil ik zien !!! }:]

17. Gabriel

Gabriel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wel opvallend dat het zo snel gebeurt na de "release".....toch een teken dat MS absoluut niet happy is met de huidige stand van zaken...

Maar voor mij geldt ook:

Spellen wil ik zien !!! }:]

18. technosphere

technosphere Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is waarschijnlijk een kleine versie zodat MS Japan beter kan aanpakken.

waar haal ik het?

interview met namco
    http://www.xboxgamers.com/newspro/fullnews.cgi?newsid1020954459,16125,

Laatst bewerkt: 14 mei 2002
  19. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Wel vreemd dat ze er andere hardware in willen zetten. Een AMD processor werkt nou eenmaal anders dan een Intel PIII. (Of wat het ook mag zijn) Waar blijft dan het voordeel van de console? Een PC werkt met drivers en zo, wat hem vertraagt, bij de console zou je dit probleem niet moeten hebben, straks dus wel. Games zijn nu PIII geoptimaliseerd, straks heb je daar dan niks meer aan. Ook met een andere videochip krijg je hetzelfde gezeik.
    Wanneer er echt een andere Xbox in de winkels ligt in September van dit jaar, zou ik dat erg jammer vinden. Een half jaar na de eerste release al een andere versie, dan ben ik wel mijn vertrouwen in de Xbox kwijt. Wat komt er dan volgend jaar? Dan heb je straks weer allemaal verschillende versies en games die niet lekker lopen op de een maar wel op de ander... Lijkt me erg irritant.

Ik snap ook niet waarom de Xbox goedkoper moet dan een PS2 of een NGC. Een Xbox heeft betere specs en meer hardware aan boord, dat kost nou eenmaal meer. Bijvoorbeeld een harddisk, ethernet en realtime DD5.1 encoding vind ik wel wat waard. De PS2 was eerst ook 1100 gulden. De NGC is gewoon minder dus die kost ook minder, en dat is goed, omdat ie voor kinderen bedoeld is. De PS2 en de Xbox zijn voor een wat oudere doelgroep en die hebben meer geld te besteden. Voor een breedbeeld TV betaal je toch ook meer dan 1000 euro? Waarom dan geen 299 euro voor een Xbox?

Ik hoop dat verschillende versies van de Xbox geen nadelige gevolgen hebben voor de games. Ik kan me voorstellen dat je door te optimaliseren voor specifieke hardware een hogere framerate krijgt. Met verschillende hardware kun je dat wel vergeten. Ik hoop dat het bij een gerucht blijft en dat alle Xboxen hetzelfde blijven.

Laatst bewerkt: 15 mei 2002
  20. TheOne2000

TheOne2000 Oldschool Xboxer

Leuk Bevonden:
    0
    zolang ze maar games blijven maken voor me xboxie

Deel Deze Pagina