1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Verpauperings-topic -- Deel 2

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door WouteR, 28 feb 2003.

?

Welk voorstel steun jij?

  1. Voorstel #1

    49 stem(men)
    25,1%
  2. Voorstel #1.1

    26 stem(men)
    13,3%
  3. Voorstel #2

    24 stem(men)
    12,3%
  4. Voorstel #3

    82 stem(men)
    42,1%
  5. Anders namelijk...

    14 stem(men)
    7,2%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Alvorens te stemmen vraag ik je om deze tekst door te lezen zodat je op de hoogte ben van de huidige situatie en de bedoelingen van deze veranderingen.

    Verpaupering.


    Daar waar de normen en waarden vervagen in de hedendaagse maatschappij zie ik ze ook vervagen op het XboxWorld.nl forum. Het forum is niet meer zo informatief als een aantal maanden terug en de loze reactie’s in serieus-bedoelde topics stapelen zich op. We zijn nu al een aantal weken bezig met de bestrijding van deze verpaupering (verval), door een aantal nieuwe mods aan te stellen (meer een counter-act dan echt het bestrijden), feedback inwinnen bij de community en het creeeren van een nieuwe strategie.

    Maar eerst moet je de aard van het probleem zien te vinden en die ligt niet alleen bij het nog steeds ontbreken van een duidelijk forum beleid (voor 50% af ondertussen) maar in mijn ogen meer bij het Off-Topic forum. Het is niet langer een forum voor andere onderwerpen dan gamen maar een forum voor loosheid waar een serieus topic in record-tempo wordt omgebouwd tot schroothoop. Ik heb eerlijk gezegd niet heel veel problemen met dat soort praktijken, mits ik er geen last van heb. Echter, het gedrag vertoond in Off-Topic chat rukt nu op richting de serieuze fora.

    Strenger modereren in de serieuze fora? Nee dat doet de sfeer niet goed en je behoud de bron van het kwaad, the axis of evil zoals een materieel machtig man dat ooit wist te zeggen. Opdoeken van Off-Topic chat? Is een optie, maar dat ziet niemand echt zitten. Creeeren van een 2e non-gaming forum voor de serieuzere onderwerpen? Ook een optie, maar is dat dan niet toegeven aan de loosheid in Off-Topic en ban je er de loosheid in andere fora mee uit?

    In het Verpauperings-topic waar we reeds om feedback vroegen (en hierbij bedank ik iedereen die ons daar geholpen heeft) werd al gesproken over het afsluiten van Off-Topic chat voor mensen die relatief nieuw zijn op het forum. Daardoor geef je dus alleen de echte XBW-ers toegang tot een dergelijk (loos) forum en werkt het als een beloning. Daarmee dring je hopelijk de loosheid in de andere fora terug, beloon je de echte XBW-ers en registreren mensen zich niet alleen voor het Off-Topic forum.

    Daarnaast is het mogelijk om Off-Topic te vervangen voor een serieus forum, toegankelijk voor iedereen, waarin dingen als nieuws, lifestyle, auto’s, sport etc worden besproken, geen ‘Ontdek-je-plekje’-topics meer dus. Of uiteraard een combinatie van bovengenoemde plannen. Die combinaties hebben we, na een grote discussie in zowel het Xboxworld.nl : Suggesties, problemen, opmerkingen als het Moderator forum reeds gemaakt;

    Voorstel #1 : Off-Topic Chat alleen toegankelijk voor de XBW Elite. Hierdoor registreren mensen niet voor Off-Topic chat maar voor de xbox fora.

    Voorstel #1.1 : Off-Topic Chat compleet opdoeken. Daar een Stuffis Generalis ala GoT plaatsen met serieuze onderwerpen. Dit forum is dan ook alleen voor de XBW Elite*.

    Voorstel #2 : Off-Topic Chat opdoeken en daar een bovengenoemde Stuffis Generalis forum voor in de plaats. Dit forum is toegankelijk voor iedereen maar bevat geen loosheid.

    Voorstel #3 : Stuffis Generalis toevoeging; Toegankelijk voor iedereen. Off-Topic Chat verandert van naam en wordt alleen toegankelijk voor de XBW Elite*. Dit forum bevat dan wel loosheid.

    * XBW Elite is slechts een term gebruikt om de groep met personen die toegang zou kunnen hebben tot speciale fora aan te duiden. Dit criterium zal ongeveer liggen op minimaal 250 posts + minimaal 2 maanden geregistreerd.

    Daar het nog altijd de community zelf is die in de fora moet vertoeven hebben jullie ook een vrij grote inbreng in de aankomende veranderingen en vragen we jullie te stemmen op een van bovenstaande combinatie’s. Eenzelfde poll wordt gestart in het Moderator forum om ook daar de meningen te peilen. Deze poll beslisd echter niet over de uiteindelijke toekomst van de non-gaming fora, dat doen de beleidsbepalers (XBW Crew) naar aanleiding van de resultaten in beide polls.
     
  2. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Voorstel 3.
     
  3. Xante

    Xante Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Voorstel 1.1... Off-topic chat zit eigenlijk bijna nooit wat zinnigs tussen. Tenminste, ik zal het 'maak-de-langste-zin' topic niet missen :).

    Alleen één ding is niet eerlijk.. Ik post hier al bijna een jaar lang regelmatig, maar ik heb nog geen 250 posts :mad:.
     
  4. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Ik heb zelf voor voorstel 1 gekozen.. hoewel ik erg zat te twijfelen tussen 1 en 3.. Waar ik een beetje bang voor ben in het geval van 3 is dat het stuffis generalis :) topic dan alsnog veranderd in een loos topic.. met als gevolg dat je 2 van dit soort topics heb.. misschien een 4e optie zou zijn een Stuffis generalis (elite) en een compleet loos topic (elite) waarbij de drempel van de generalis lager ligt..
     
  5. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    hmm ik voorzie trouwens wel een ander probleempje.. Als je insteld dat mensen bij elite horen als ze b.v. 200+ posts hebben loop je dan niet het gevaar dat er bij de reguliere topics een boel semi-loze posts komen te staan (in de trand van "ja dat vind ik ook" etc) om het 200 doel te halen
     
  6. Sam_Fisher

    Sam_Fisher Guest

    Ik vind dat de off-topic chat meer gebruikt moet worden om bijvoorbeeld politieke kwesties enzovoort in te bespreken. Als deze zou worden afgeschaft dan maken ze een paupertopic van de "serieuze":) topics.
    Er moet dan wel een beleid komen dat je alleen als elite erin mag schrijven en als dat niet goed gaat dan kun je die kwijtraken.
     
  7. Xante

    Xante Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet sowieso dan ook twee maanden geregged zijn. Bovendien zullen niet veel newbies denk ik niet afweten van dat board, waardoor het aantal 'ik-wil-elite-zijn' spammers niet echt veel zal zijn. Het is dan denk ik een koud kunstje om van degenen die wel van het board afweten en rondspammen hun postcount weer op nul te zetten ;).
     
  8. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Dat is iets voor de mods om te bestrijden, dat soort personen heb je vaak al snel in de gaten.
     
  9. Blade

    Blade What?Is it a spider?

    Berichten:
    653
    Leuk Bevonden:
    0
    het elite spreekt mij wel aan omdat het (meestal) de newbies zijn die irritante treads starten.
    Het is idd wel een goed idee om de post meter van spammers gewoon te resetten:p

    EDIT/ 412 posts, ik hoef me geen zorgen te maken:cool::p
     
  10. Emile

    Emile oude garde

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ga toch voor voorstel 3, maar wat is GoT?
     
  11. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Hehe sorry; Gathering.tweakers.net .
     
  12. Blade

    Blade What?Is it a spider?

    Berichten:
    653
    Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me sterk als optie 3 het niet meer word...
     
  13. The killerbee

    The killerbee RoyT NL

    Berichten:
    963
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het zowiezo al jammer dat het niveau van dit forum zo snel daalt...ik kom al een jaar op xboxworld en het niveau van bijv...het forum is er idd niet beter op geworden... eerst kwam ik hier altijd onder een andere naam en heb sinds kort dus deze en daardoor ben ik wel mn posts kwijt en daardoor geen elite( niet supergroot probleem )

    Ik vind dat mensen die meerdere malen veel onzinnig posten gewoon van het forum moeten worden verwijderd en desnoods een ip ban aan hun broek krijgen...

    Een probleem wat nemesis ook al voorlegde zal waarschijnlijk werkelijkheid worden als er teveel dingen in het forum komen die alleen toegangkelijk zijn voor elites...en daardoor zal de kwaliteit nog meer dalen...@ wouter...als je ze in de gaten hebt moet je er ook wat tegen doen... bannen bijv voor een maand...of mischien wel voor een half jaar ofzo
     
  14. Blade

    Blade What?Is it a spider?

    Berichten:
    653
    Leuk Bevonden:
    0
    Een half jaar is wel héél veel hoor, dan zijn ze allang de site vergeten en zijn dan waarschijnlijk op een ander forum aan het posten.
     
  15. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Ik ben voor voorstel 1.1: Weg met de loze topics, een geintje afentoe moet kunnen vind ik, als er maar geen threads voor worden geopent.. Loze threads veroorzaken loze reacties.
     
  16. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Voorstel #2.
     
  17. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Hmm ja ok.. in combo met 2 maanden geregistreerd staan werkt ook wel goed natuurlijk ..
    hehe postcount op nul zetten zo inderdaad ook wel een goede.. en zeer evil oplossing zijn


    Ja dat is natuurlijk zo en daar heb je ook gelijk in. Maar dan hou je toch een beetje het probleem van nu en het zal evenveel werk blijven.. lijkt mij tenminste
     
  18. Xante

    Xante Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Beter toch? Blijven de forum-verziekers nog weg ook :).
     
  19. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Voorstel 1, Eerst laten zien dat je ook serieus kunt zijn en daarna mag je jezelf ook van een andere kant laten zien..
     
  20. Godd

    Godd Listen to Godd

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    0
    als je naar GoT kijkt dan lijkt het me geen slechte manier hoe hun het doen, ik bedoel dat je minimaal 150 dagen moet geregt zijn en (weet niet) ... post moet hebben om in de huiskamer te komen en je moet minimaal 50 posts hebben om iin stuff generalis te komen...dacht ik.

    zoiets lijkt me ook niet verkeerd.



    ------------------------
    wat misschien ook handig is iedereen die hier registreerd een pm etje te laten sturen(wel automatisch natuurlijk) met de regels etc.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina