Beste mensen ik heb bij de premium een kabel gekregen die voor zowel HD als normale TV goed is. Nu heb ik een 72cm Philips 100Hz breedbeeld TV (geen HD ofzo). Heeft het hiervoor zin om de Microsoft Xbox 360 Advanced Scart Kabel aan te schaffen? Of leverd de originele bij de premium dezelfde kwaliteit?
De originele premium kabel heeft een normale composiet video-signaal. Terwijl de Advanced kabel gebruikt maakt van Scart (RGB). De Kleuren via RGB zijn vele malen helderder van via de gele tulp stekker. Bij RGB worden de kleuren verdeeld over drie kabels ( Rood , Groen en Blauw ). Bij Composiet gaat alles door 1 kabel.
Ik heb 3 kabels, De normale kabel die bij de Premium zit, de Microsoft Xbox 360 Advanced Scart Kabel en de VGA kabel voor mijn monitor. De VGA kabel geeft het mooiste kwaliteit. En er zit wel verschil tussen de standaart kabel en de Advanced Scart Kabel. Het is wordt allemaal iets scherper, en de kleuren springen er veel meer uit. Dus er zit wel verschil tussen de 2 kabels. Maar volgens mij als je een HD TV gebruikt, dat je dan beter de standaard kabel kan pakken, want die heeft volgens mij een switch daarvoor.. maar dat zou ik niet zeker weten.
ja ik heb namelijk een gewone TV en heb nu de geel rood en wit uitgang op de zijkant van de tv in gebruik met de kabel die je bij de Premium 360 krijgt. Dus toch overstappen op de andere advance scart kabel?
Ja, betere beeldkwaliteit. Kan je dus beter kopen. Of je bent van plan deze maand nog een HDTV te kopen
hdmi hoeft niet het beste beeld op te leveren. Dat is een sony praatje ... De xbox 360 heeft geen HDMI port, dus ook geen HDMI kabel. Microsoft en aantal andere audio/tv freaks zeggen dat een HDMI niet noodzakelijk is voor het ultieme beeld genot. VGA en component kabels zijn ook perfect
Maar er zit toch al een scart adaptor bij de xbox 360 premium dus waarom zou je dan een scart kabel kopen?
Omdat die scart adaptor bij het Xbox360 Premium Pack minder kwaliteit levert dan die andere waar je apart voor moet dokken.
Je kunt het ook omdraaien, en zeggen dat de bewering dat een HDMI kabel geen betere kwaliteit levert een Microsoft praatje is omdat de X360 die port niet heeft. Tuurlijk gaat MS dan niet zeggen dat er een manier is om betere kwaliteit te krijgen.
mjah onafhankelijke audi tv sites ... zeggen dat het niet uit maakt ... en dat is geen ms praatje ...
Ik ben hier ook niet om het tegendeel te bewijzen, ik zeg alleen dat het me niet verbaasd dat MS zegt dat het "niet uitmaakt"
Welke aansluiting het beste is (component/vga/hdmi) verschilt in elke opstelling. Er is niet 1 de beste. En het verschil tussen de premium scart cable en de advanced is 100% zeker de moeite waard.
Als het goed is heb ik er één gekocht via het forum, maar communicatie verloopt een beetje traag, heheheh
Zijn er misschien plaatjes/foto's van? Ik bedoel hoe zien de kabels eruit en ik heb mijne bij de core gehad, is het dan ook beter om die andere kabel aan te schaffen? (heb een sony triniton 60 hz televisie).
Maar er schijnt in maart dus wel een HDMI kabel van MS te komen toch? Ik ben benieuwd wat beter beeld geeft. Volgens mij kan je hier pas een mening over geven je een 360 en ps3 op zowel component als HDMI hebt gezien.