[PC] verschil tussen gba en gba sp

Discussie in 'Games' gestart door nusti, 12 jul 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Ik vroeg me even af, nadat ik natuurlijk de zoekfunctie heb raadgepleegd......ik wil graag een gba, maar ik vroeg me af wat het verschil is tussen een gewone gba en een sp. En dan bedoel ik niet dat de sp inklapbaar is, maar meer op technisch gebied....zijn de schermpjes gelijkwaardig of is die van de sp beter en zijn alle spellen op allebei te spelen of zijn er voor de sp andere......
    Oftewel wat raden jullie mij aan in de zin prijs-kwaliteit...
    Bij voorbaat al bedankt...

2. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Koop een SP. Deze ziet er niet alleen veel mooier uit en is kleiner, maar het scherm heeft licht achter het schermpje wat de GBA niet heeft zodat je altijd onder een lichtbron moet gamen. Daarnaast hoef je ook niet moeilijk te doen met batterijen, want in de SP zit een lithium batterij! :)

Dus.. koop gewoon een SP ;)

3. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    aha, weer iets nieuws....hoe zit het dan met buiten gamen? is het schermpje dan nog goed zichtbaar als je bijvoorbeeld in de zon zit......en een lithium battarij is neem ik aan een oplaadbare batterij oftewel een accu?

4. Ol' Capone

Ol' Capone Future xbw *****

Leuk Bevonden:
    1
    zoiets geeft toch al snel de doorslag :) is echt veel fijner!

gaat dan toch 'weerspiegelen'? (net als bij 'n tv?)

/Edit: Nusti vroeg het net ook al :)

5. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Je moet gewoon als je buiten zit de zon niet in het schermpje zien, maar dat is met alles dat een schermpje heeft zo.

6. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    maar voor de rest zijn de specs hetzelfde? Het enige verschil is een lampje achter het scherm, accu en inklapbaar? Geen verschil dus in kwaliteit van het apparaat en het schermpje...

7. Ol' Capone

Ol' Capone Future xbw *****

Leuk Bevonden:
    1
    volgens mij wel verschil in prijs...

8. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    de techniek is hetzelfde, anders zouden op de SP spellen kunnen die niet op de GBA zouden kunnen en dat zou beetje raar zijn en onlogisch :)

9. lekkerbek312

lekkerbek312 Wicked

Leuk Bevonden:
    0
    heb beide gehad, ik hoef alleen maar te zeggen:

KOOP EEN SP

bij de normale zie je geen ruk.

10. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    DE normale kan je ook niet meer in de winkel nieuw kopen, alleen de sp nog

11. Anju

Anju Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je een normale hebt.. zou ik w8ten op de DS... want die krijgt de graphics van de N64..

12. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Dat vindt jij dé grote reden om een DS aan te schaffen? Kan je beter voor de PSP gaan, want die krijgt de graphics van de PS2 :+
    De DS is vooral cool door het dubbele scherm, touchscreen en stemherkenning enz enz.

Al besloten welke je gaat kopen Nusti?

13. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Nou nee niet echt....Het enige verschil dat ik belangrijk vind is dat het schermpje goed zichtbaar is, maar in hoeverre is de sp nou echt beter hierin dan de gewone? Een lampje achter het scherm is alleen makkelijk als je in het donker zit te gamen en bij een gewone zet je dan toch gewoon een lamp aan...of zie ik dat verkeerd. Een ds of psp is voor mij zowiezo niet interessant.
    Mijn bedoeling is eigenlijk om aan een gba te komen door te ruilen....heb het geld er even niet voor om een nieuwe te kopen...
    Maar ik denk dat ik maar naar een winkel ga om met eigen ogen te kunnen zien wat het verschil is......met als nadeel dat ik hier dus lees dat de gewone gba niet meer verkocht wordt?

14. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Het is echt groot verschil. Maar ja.. als jij telkens een lamp erbij wil pakken als je gaat gamen moet je gewoon voor de originele GBA gaan, maar daar krijg je spijt van als je in de auto zit, of in de schaduw ;)

15. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Waarschijnlijk wordt het wel de sp, nu moet ik alleen nog iemand zien te vinden, die het wil ruilen tegen een haffel Xboxgames + misschien een klein beetje €. Trade Anyone???

16. mortalexe_29

mortalexe_29 fun !

Leuk Bevonden:
    0
    die psp wordt grafisch gezien wel sterker dan de ds, maar hij heeft volgens alle bladen het "gelijk aan ps2 verhaal" niet waar gemaakt. leek me toch al sterk :{

17. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    ik vind het meestal wel dom dat je zegmaar word overgehaald om een nieuwe ik noem een SP te kopen..
    paar jaartjes geleden toen kocht ik een gameboy color ik helemaal blij met die pokemon enzo.
    toen kwam de gba en toen kwamen er bijna geen spellen meer uit voor de game boy color..
    en nu ben ik dus van plan om een SP te kopen en al komt de nieuwe dan maken ze veel minder games voor de SP.
    dat vind ik altijd(hoe noemen ze dat?)cliche.

18. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Dat heet vooruitgang. Wees blij dat ze in de DS nog een gleuf hebben zitten zodat je je verzameling oude GB games nog kan spelen.

19. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    dat doen ze bij elke console volgens mij, de xbox is ook net een jaar of 3 op de markt en dan willen ze volgend jaar al de opvolger op de markt brengen, en games ontwikkelaars willen natuurlijk altijd op de nieuwe console hun spellen uitbrengen....

20. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    ja dat is waar
    maar dan moet je weer geld uitgeven om een vervolg te kopen die je graag wilt en dan moet je gelijk ook byv de SP kopen

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina