Verslaving

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Shammo, 18 jan 2005.

1. Shammo

Shammo Ik in dat pak

Leuk Bevonden:
    0
    Zijn jullie mensen zo verslaafd aan gamen dat jullie er niet kunnen van slapen, dat je wilt verderspelen en zo tijdens de werkdagen s'nachts verder gamen?
    Hoelang spelen jullie dan s'nachts en kunnen jullie je dan overdag concentreren met je enkele uurtjes slaaprust? Of zit je overdag te dromen over de games die je zal spelen of gaat kopen ?
    Vertel eens .

2. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik ben totaal niet verslaafd. Ik kan me doordeweeks ook nooit opbrengen de xbox aan te zetten, tenzij ik een nieuw spel heb.
    Het komt wel eens voor dat ik wel ontzettend lang doorga als ik helemaal in een nieuw spel wordt gezogen, zoals bij MGS2 het geval (een weekend lang "de film" waar ik zo lang op had gewacht).

3. woolyonline

woolyonline I will kill you!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben wel verslaafd aan halo2 denk ik, aan live dan. Ik moet soms gewoon spelen als ik thuiskom. Dat is dan wel vaak na de launch van een game, daarna neemt het iets af. Voor mij spelen live friends een grote rol, weet ik dat niemand online is ga ik ook niet, heb dan ook geen behoefte, weet ik dat mijn clan online is of andere vrienden dan moet ik van mezelf. Dat is dan dat stukje verslaving denk ik. Wel vind ik jammer dat ik soms mijn huiswerk laat liggen terwijl ik me wel realiseer dat dit wel belangrijk is, voor mijn toekomst enz..

Greetz wooly

4. Shammo

Shammo Ik in dat pak

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb juist hetzelfde , ik kan mezelf wel op mijn kop slaan als ik mijn huiswerk gewoon heb laten liggen terwijl dat veel belangrijker is dan al dat gegame

5. Eagle4

Eagle4 trigger happy madman

Leuk Bevonden:
    0
    lol ik geef het nu maar eens gewoon toe ik ben er verslaafd aan cker sinds ik xbx L!ve heb :D

6. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    tjah na het zien van mtv`s true life :life of a gamer.Voel ik me niet meer verslaafd. 6 uur achtermekaar doa xtreme beach vollyball....Maargoed ben niet verslaafd

7. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ik vind me zelf geen game-verslaafde. Ik merk wel dat ik steeds meer speel sinds ik Live heb. Daarvoor gebeurde het wel 'ns dat ik m'n Xbox een maand niet aanraakte. Maar nu ik Live heb én PES4 speel ik weer veel vaker.

8. Shammo

Shammo Ik in dat pak

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben blij dat mensen er voor uitkomen dat ze verslaafd zijn, persoonlijk ben ik ook wel gehecht aan mijn xbox en als ik een nieuwe game heb dan ben ik ook weer verslaafd, maar dan heb ik er spijt van, want dan is die game te snel uitgespeeld.

9. Inferius

Inferius Baller.

Leuk Bevonden:
    45
    Verslaafd is een best groot begrip, ik speel meestal wel elke dag een uurtje, maar soms ook helemaal niet. Aan de andere kant zodra het weekend is speel ik welis met vrienden tot diep in de nacht door. Ik kan ook gerust een paar dagen zonder xbox.

Verslaafd: Nee.
    Speelt graag een spelletje: Ja.

10. Shammo

Shammo Ik in dat pak

Leuk Bevonden:
    0
    Ja natuurlijk zouden mensen ''Verslaafd'' een groot woord vinden, maar zou er niet een leeg plekje zijn in je hart als je die goeie X-doos kwijt zou zijn
    Dan ben je wel een heel klein beetje gehecht e :p

11. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Inderdaad, zo is het bij mij ook. 's Avonds zit ik het meeste op Live omdat dan gewoon de meeste mensen online zijn. En als ik een nieuwe game heb gekocht zit ik ook weer langer achter m'n Xbox. Maar dat neemt ook weer af naarmate ik het spel langer heb.

Al moet ik zeggen dat ik aan 1 ding wel verslaafd ben...PES4 op Live! :cool:

12. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    Eenmaal bezig kan ik eeuwen doorgaan. Vooral met live games

13. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ik ben wel redelijk verslaafd. Maar ik zit er nou niet op mijn werk van te dagdromen en 's nacht denk ik er al helemaal niet aan. Maar nu RE4 zo dichtbij is komen de nachtmerries wel hoor haha..

14. VeliteS

VeliteS Rainbow style

Leuk Bevonden:
    0
    Waarneer ben je verslaafd??
    Vroeger toen xbl nog niet bestond speelde ik bijna nooit. Ik was bijna van plan mijn xbox te verkopen |:- . Sinds ik xbl heb speel ik minimaal 2 uur perdag. Maar waarneer ben je verslaafd???

15. Amras

Amras Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Aan mijn xbox zelf ben ik niet verslaafd. Het is leuk om af en toe een uurtje te spelen. Voordat ik Live had raakte ik mijn xbox soms wekenlang niet of nauwelijks aan. Kreeg ik dan een nieuw spel dan gingen er dagelijks wat uren in zitten. Maar als dat spel me niet zo boeide duurde het uitspelen ontzettend lang.
    Nu ik Live heb zit ik dagelijks 1-3 uur te spelen. Maar dat is meer de gezelligheid met mensen dan dat ik per se Halo 2 moet spelen. Als al mijn vrienden opeens over zouden stappen naar bijvoorbeeld Mechassault zou ik gewoon meegaan omdat het gezellig is om met die mensen te spelen.
    Ik krijg door Live meer het gevoel een gamer te zijn. Nu ik andere mensen hoor praten over nieuwe games krijg ik wel de 'kriebels' om ze ook te gaan kopen. Mijn verlanglijstje is al lang niet meer zo vol geweest 8)

16. mark145

mark145 maffiamaffia.nl

Leuk Bevonden:
    0
    ligt eraan wa voor spel ik heb.
    toen ik gta vc had speelde ik nachten door.
    nu heb ik leisure suit larry manga cum laude.
    speelde afgelopen nacht door tot 8.00 's ochtends.
    ik dacht laat ik maar is weer gaan werken,stap onder de douche,ga naar me werk hoefde ik niet te komen vandaag.
    ben toch maar gebleven ging wel goed,niet zoveel gedaan.
    ben daarna naar me andere werk gegaan en ben nu net thuis en ga zo verder spelen op me xbox.
    maar verder...............hoezo verslaafd aan xbox?????

17. TotalSOLO

TotalSOLO launch ball

Leuk Bevonden:
    0
    Denk dat ik wel aardig verslaafd ben.
    Ik kan totaal "verdrinken" in een game en er dan ook met gemak een heel weekend aan spenderen.(15 uur per dag is dan geen uitzondering).
    Dagen dat ik niet game komen dan ook maar weinig voor.
    Heb wel ''filmperiodes'', dan game ik helemaal niet en ga ik alleen heel veel films bekijken.
    Was voor mij ook ondenkbaar toen mijn Xbox het begaf om hem dan op te sturen dat je hem een tijdje kwijt bent.
    Ja, en ik heb ook een sociaal leven.

18. Amras

Amras Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Al die mensen die zolang achter hun xbox zitten wonen al alleen?
    Zelfs als ik verslaafd zou worden heb ik nog ouders die me tegenhouden. Toen ik Halo 2 op Live begon te spelen. En ik dus van 2 uur in de week naar 15-20 uur in de week ging kreeg ik al te horen dat ik verslaafd was.
    Mijn ouders komen na een uur al naar boven rennen om mij te vertellen dat ik al een uur bezig ben. Ze snappen maar niet dat een uur gamen erg kort is...

19. unXist

unXist F5 hoer

Leuk Bevonden:
    0
    Hangt echt helemaal van de game af die ik op dat moment speel, maar dan toch meestal raak ik rond 2 a 3 uur 's nachts tog wel uitgegamed, al is het nog zo'n brute game. Ik speel wel als ik kan maar ik kan toch ook nog vrij gemakkelijk mn controller weg leggen voor, ja zeker ze zijn er, belangrijkere dingen.

20. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Nee, ik ben zeker niet verslaafd aan gamen (of iets anders). Verslaafd betekend voor mij dat ik niet meer zonder kan en dat is bij gamen zeker niet zo.Als me iemand zou zeggen dat ik een week ofzo niet meer aan mijn xbox mocht zou ik er niet echt wakker om liggen.

Gamen is een soort ontspanning voor mij.Ik vind het bijvoorbeeld s'middags naar school fijn om even een uurtje ofzo te gamen om op andere gedachten te komen.

Nou speel ik in laatste tijd door PES4 wel veel meer dan normaal op mijn xbox (de laatste weken toch wel een uur of 2 per dag), maar normaal gesproken speel ik denk ik hooguit een uur of 5 per week mits ik geen nieuwe game heb.

Deel Deze Pagina