Ik heb een vervelend probleem op m'n laptop met betrekking tot mijn internet verbinding. Soms zit ik gewoon lekker te surfen en MSN'en, wanneer plotseling mijn internet verbinding weg valt. Die twee computers rechts onderin met een wereldbolletje veranderd dan in twee computers met een geel driehoekje, en de verbinding met mijn router gaat van 'Lokaal en Internet' naar 'Lokaal'. Zoeken naar een nieuw netwerk heeft geen zin want dan staan er geen netwerken meer in mijn lijst. Bij 'probleem oplossen' krijg ik de melding dat er een probleem is met een netwerkadapter op deze computer. Ik kan een LAN kabel aansluiten of mijn laptop verplaatsen, maar dat is uiteraard onzin. Enige oplossing die ik tot nu toe gevonden heb is een reboot. Alleen bij het wegvallen van internet duurt afsluiten niet 15 seconden, maar zo'n 2 minuten (105 seconden langer!!!) en dat is echt zeer irritant. Iemand bekend met dit probleem en weet wat ik er tegen kan doen? Ik gebruik Windows Vista Ultimate en heb dit wegvallen op het netwerk van mijn kamer, mijn ouderlijk huis en op het netwerk van de school. Lijkt me dus duidelijk een probleem op de laptop zelf.
Heb je toevallig een dual-boot systeem? Dat je ook XP kunt opstarten, dan kan je kijken of het daar ook gebeurt. Je internet adapter kan natuurlijk kapot zijn ofzo, maar dan verwacht ik dat hij het helemaal niet zou doen... Zit er een bepaalde tijdslimiet aan? Bijvoorbeeld altijd na een half uur ofzo?
Heb geen dual-boot en het probleem is ook niet tijsgebonden. De ene keer doet hij het 2 dagen goed, de andere keer valt internet 3x op een dag weg... Denk niet dat het aan de adapter ligt... hij doet het na een reboot altijd! en soms dus ook twee dagen lang.
Hier een link naar een support pagina van Microsoft. Er staat hier alleen dat hij uitvalt na 1 of 2 uur, weet dus niet of dat in jou geval ook is maar je kan het allicht proberen. http://support.microsoft.com/kb/937168
Ik heb hetzelfde probleem met mijn PC. Had er in het begin veel last van, probleem was toen zo ineens verdwenen en sinds een paar dagen begint het hier ook weer te kutten.