1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

verwisselbare mediastations sporen niet

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Barcode, 25 okt 2005.

  1. Barcode

    Barcode je moet toch wat...

    Berichten:
    1.421
    Leuk Bevonden:
    0
    heey mensen
    mijn vader is een echte knuppel op het gebied van computers, en sinds hij erachter is dat ik er wel wat van weet, word ik elke dag bij zijn pc geroepen omdat er weer eens wat niet lukt...

    zoals vanavond, het was ongeveer half 10 denk ik. ik zit lekker te kloten met me laptop en jahoor het is weer raak. mijn vader staat onderaan de trap mijn naam te roepen want het geluid van zijn pc doet het niet, ik roep ik kom er zow aan!! terug en ben enkele minuten later beneden bij me vader....

    ik weet hoe mijn vader is dus ik controleeer eerst even alle kabels enzow. na alles gecontroleerd te hebben start ik windows media player even op om te kijken of het nu wel werkt maar nee... ik krijg een foutmelding van WMP dat er waarschijnlijk geen audioapparatuur is aangesloten, ok de boxen zijn oud maar om ze nou geen audioapparatuur te noemen vind ik overdreven
    Uit deze foutmelding maakte ik dus op dat misschien de drivers wel niet geinstalleerd waren of dat deze verouderd waren dus ik zoek de cd met de juiste software. deze stop ik in de cd-lade
    wat gebeurd er? helemaal niets nix geen autostart oid maar ok zal wel dus ik ga naar deze computer en ik zie tot mijn verbazing dat de hele cd nog niet herkend is. ik doe een dubbelklik op het cd rom station en ik krijg weer een foutmelding. deze houd in dat de cd niet geopend kan worden omdat hij niet word geaccepteerd ofzow...
    ik probeer het met een andere cd maar dit heeft hetzelfde effect, er gebeurd nix. toen had ik door dat er echt iet mis was dus ik denk, laat ik ook even het diskettestation proberen...> zelfde foutmelding. ik probeer een usb stick en weer dezelfde melding:mad:

    nu is mijn vraag:
    Weet iemand hier een oplossing voor?
    en kan het te maken hebben met het feit dat er laatst XP prof is geinstald naast windows 98 second edition (dual opstart)?

    Alvast heel erg bedankt!!_0/
     
  2. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Volgens mij is het zowiezo niet gezond als je twee verschillende naast mekaar doet.. en dan vooral zo'n oude en de nieuwste.. misschien moet je gewoon proberen eerst windows 98 SE eraf te gooien.
     
  3. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Wat is dat voor onzin?
    Het kan gewoon perfect naast elkaar draaien. Weet je zeker dat je cd/dvd rom speler nog wel werkt?
    Misschien is de laser kapot ofzo, omdat ie geen enkele cd leest. Begint hij wel te draaien als je de cd er in stopt?
    Wat gebeurt er als je boot van cd instelt?
     
  4. Falco

    Falco Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    oudere en computers |:- *)

    /Mod Welkom op het forum, maar post in het vervolg wel iets inhoudelijker aub

    -Arjan
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 okt 2005
  5. Beowulf

    Beowulf Intellectual Killer

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    1
    Probeer eerst even een spyware check (als je dat nog niet gedaan had). Virus scan enz.
    Staat het volume trouwens wel hoog ? Configuratiescherm --> Geluid. Wie weet is het gewoon iets simpels. Anders kijken bij hardware wat er niet werkt, ook onder configuratiescherm. Misschien is er iets in de bios veranderd dat het geluid uit het moederbord ipv geluidskaart komt.
     
  6. Barcode

    Barcode je moet toch wat...

    Berichten:
    1.421
    Leuk Bevonden:
    0
    het kan idd gewoon goed naast elkaar draaien maar het lijkt mij niet dat het aan de laser ligt aangezien de diskdrive en een verwisselbare schijf het ook niet doen :mad: want die geven dezelfde foutmelding en de cd start ook niet automatisch

    nee het kan geen spy of adware zijn want ik heb ad aware en spybot er al doorheen gegooit en vrusscannen gebeurd elke vrijdag automatisch en daar heeft mijn vader ook nog nooit over geklaagd ofzow...
     
  7. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Met welk OS heb je deze problemen? Met XP, 98SE of met beiden?
     
  8. Barcode

    Barcode je moet toch wat...

    Berichten:
    1.421
    Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij was het alleen maar met XP (prof)
     
  9. Barcode

    Barcode je moet toch wat...

    Berichten:
    1.421
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet dan echt niemand waar het aan zou kunnen liggen?
     
  10. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Misschien even systeemherstel gebruiken in Win. XP?

    Win. 98SE en Win. XP staan dus op één dezelfde harde schijf, maar staan ze allebij op dezelfde partitie? Beiden besturingsprogramma's maken namelijk nagenoeg identieke systeemmappen aan. Dan heb je Win. XP draaien met Win. 98SE systeembestanden in z`n mappen.
     
  11. Barcode

    Barcode je moet toch wat...

    Berichten:
    1.421
    Leuk Bevonden:
    0
    neej mijn vader heeft meerdere kleine harde schijven en op C staat 98 en op E staat XP

    en via xp kan je wel de mappen uit 98 zien maar andersom niet
     
  12. --<)Sandro(>--

    --<)Sandro(>-- The Green Maker

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk anders ff in Configuratiescherm/Systeem/Hardware/Apperaatbeheer. Als je daar ergens gele driehoekjes met een ! erin zie staan, moet je volgens mij nieuwe drivers installeren. Anders heb ik geen idee.
     
  13. JeePee

    JeePee Guest

    Wat Arjan zegt:
    Systeemherstel, en dan een paar dagen terug herstellen.
    Wie weet heeft dit nog nut...
     
  14. Barcode

    Barcode je moet toch wat...

    Berichten:
    1.421
    Leuk Bevonden:
    0
    ok nou heeft me vader weer een backup ding gekocht ofzow en die doet het wel weer aan de usb poort en sommige cd's pakt hij juist weer wel....

    maar toch de meesten nog niet

    en ik weet niet of ik het al gepost had maar het geluid doet het weer nadat de nieuwste drivers geinstalleerd zijn
     

Deel Deze Pagina