Verzameltopics: Onoverzichtelijk, onhandig, tijdrovend, irritant!

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Sam Fisher Jr, 13 aug 2003.

1. Ik krijg steeds meer een hekel aan die verzameltopics! Wat is daar nou handig aan?

Telkens als je 'e'en ding nodig hebt, moet je eerst een uur zoeken. Ik moet soms een uur zoeken om iets te vinden wat er niet instaat.

Ik wil dat iedereen zijn eigen topic kan maken. Natuurlijk krijg je dan dat er meerdere topics komen van hetzelfde, maar die moeten gesloten worden en er moet dan doorverwezen worden naar de goede tread.

Dit zou deze goede site nog beter maken!;)

2. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    dan wordt het hier een chaos.. tis alleen maar het veplaatsen van het probleem dude..

3. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    'Achter de schermen' zijn we ongeveer tot deze conclusie gekomen:

Simpel geouwehoer over een spel (natuurlijk nog altijd géén slow-chat) of plaatsen van screenshots, linkjes naar interviews/previews etc kan best in een verzameltopic; Dat hoeft niet persé [Centraal], liever niet zelfs.

Heb je juist iets leuks? Dus daadwerkelijk iets dat een leuke discussie kan opleveren? Dán kan dat buiten zo'n topic.

Verder is het natuurlijk nog altijd niet de bedoeling dat je voor elk klein dingetje iets opent, en je zelf ook wel wat research mag doen at times :)

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Hangt ervan af als je Live en Networking bedoeld ... dan wel een verzamel topic .. ik ben hard bezig met een nieuwe faq .. dan wrod het zelfs daar overbodig ... Maar in live en networking wel want dan moet ik elk afzonderlijk probleem heel vaak herhalen :'-( en daar heb ik geen tijd voor...

Kan je een voorbeeld geven van een verzamel topic die je niet vind werken?

NB vaak kost het mij een uur om alles uit te leggen (terwijl het antwoord gewoon in de centrale topic staat)

5. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2

hmmm dus iemand anders moet het maar voor je opgaan zoeken|:-

6. OPL

OPL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    [centraal] morrowind... Ik heb hem nog nooit gebruikt omdat hij te groot is geworden... Ik weet dat hier al eerder een suggestie thread over was maarja ik d8 dat dit wel het meest voor de handliggende was...

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    NB ik sluit meestal de topic en ik verwijs men dan naar de goede centrale draad of draden waar het antwoord staat ... of waar die kennis behoort te staan ... :)

8. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Dat subforum is 'jullie' allang toegezegd, alleen zouden Han en Xenox dat gaan aanmaken en is er voorlopig nog niks gebeurd.

9. Tronky

Tronky Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Het is idd groot maar stel gewoon je vraag! Ik heb dat ook niet helemaal gelezen hoor daarvoor moet je wel gek zijn, 180 pagina's!! Da master chief & benneke zijn daar zeer actief op en die kunnen je wel helpen.
    Maar die thread is idd wel heel groot.

10. OPL

OPL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wist dat inderdaad... Maar ik wou gewoon alleen ff een voorbeeld geven :) misschien is het [centraal] moto gp2 dan een beter voorbeeld :p

11. stefsybo

stefsybo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij heeft die ook een eigen subforum. :{

12. OPL

OPL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja maar tog moeten de vragen overf moto gp 2 in 1 thread, het subforum heeft inderdaad geholpen met het kleiner houden van de centrale thread maar toch is deze thread heel groot...

13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    dan begin je toch andere topics in het subforum ...

14. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Van mij mag iedereen gewoon topic openen voor wat dan ook.. maarja weet niet echt waarom centrale topics zijn ingevoerd. Worden echt veel te lang sommige en je kunt nooit meer wat vinden. Post je na het vluchtig doorbladeren van de thread je vraag dan wordt ie dicht gegooid omdat je in de centrale thread moet posten..

15. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    tja je hebt een punt ... maar voor de meeste technische vragen moet een andere oplossing komen... je blijft dan echt alles herhalen ... en met de centrale topics in het Netwerk Forum loopt alles goed .. het zelfde geld voor het dobly topic ... Maar er is altijd een gulden midden weg

16. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Inderdaad. Maar over zulke topics heb ik het ook niet. Kijk als iemand een vraag stelt over whatever, Xbox Live en zijn netwerk en die vraag is al gesteld. Kun je gewoon zeggen, hey, je vraag is al beantwoord in onze uitgebreide FAQ. Klaar.

Elk forum heeft daar last van kun je toch niks tegen doen. Maar des te meer serieuse vragen er in de database staan des te meer kans heeft iemand om een goed zoek resultaat te halen.

In sommige gevallen werken die threads ook wel. Maar in sommige dus ook niet.

17. Idd,

Wat dan nog als er een tread gemaakt word waar al een tread van is? Iedereen mag gewoon zijn vraag stellen in zijn eigen topic.

Als die vraag al is geweest komt er een slotje op en wordt er verwezen naar het antwoord. De nutteloze tread verdwijnt vanzelf weer naar de bodem en mocht er toch iemand in die tread komen, dan word hij doorverwezen naar het antwoord.

Het is waaaat gecompliceerd maar beter dan die treads van 50 pagina's lang.

18. OPL

OPL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet iets niet oplossen met iets wat ook niet goed werkt...

Deel Deze Pagina