Vge??

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door L.A., 14 jan 2003.

1. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Ik vroeg me af of iemand weet of er nog een VGE voor de XBOX komt. NuWave zou namelijk VGE's gaan uitbrengen voor de PS2, de GameCube..... en de XBOX. De VGE kan de graphics nog verder oppoetsen door Image Processing Technology. Dit leek me wel vet, omdat je soms nog weleens, bijvoorbeeld bij Splinter Cell, een niet echt rechte lijn ziet, maar een hoekige. De VGE kan dat dus rechttrekken. Ik had er al een tijdje geleden over gelezen, en vroeg me nu dus af of iemand iets weet, want NuWave is wel een Engels bedrijf-> er moet dus wel een Nederlandse distributeur gevonden worden, maar of die al enigzins gevonden is.....???

2. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Hoe werkt dat dan ? Word er nieuwe software op me Xbox gezet dan ?

3. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Ik weet wel dat het mogelijk is om de software van de PS2 te updaten.
    Deze nieuwe software wordt dan als extra meegeleverd bij een game , of het is dan online te downloaden.
    Maar ik ben het nog niet tegen gekomen.

Je kan het vergelijken met de DVD software die bij de Afstandbediening van Sony is meegeleverd.

Met als grote nadeel dat je een behoorlijk geheugen kwijt bent
    op de memorykaart.

4. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Dat is natuurlijk het grote voordeel van een Xbox: de harde schijf. Is natuurlijk ideaal om daar updates/patches op te zetten. Had er nog niet eerder van gehoord, die VGE's, maar lijkt me idd wel handig als je een game koopt dat ie dan ook gelijk je graphics wat oppoetst. Laat maar komen die VGE's!

5. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Wat betekent VGE ?

iets van: Visual Graphics Enhancer ofzow ?
    En waneer komt 't uit.. Zo zal de Xdoos nog wel meer uit gaan blinken...

6. Liquid

Liquid Kobrakai

Leuk Bevonden:
    0
    Bedoel je niet gewoon een VGA-box?

Daarmee kan je de Xbox op je monitor aansluiten en zo hogere resoluties gebruiken...

7. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Nee, dat is heel wat anders. VGE is zoals Lord_Armada al uitgelegd heeft een soort van softwarematige update om nog meer vermogen uit je Xbox te halen dan voorheen mogelijk is.
    Door het installeren van een bepaalde update kun je de graphics er dus nog beter uit laten zien.

Althans, als ik het goed begrepen heb.

8. Liquid

Liquid Kobrakai

Leuk Bevonden:
    0
    En dat ondersteunen alle games dan?

9. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Is dus gewoon een driver update wat niet gaat werken voor de xbox omdat die een nvidia kaart erin heeft zitten en de detonator drivers ervoor zijn redelijk stabiel en persen er al veel uit. En btw ik heb een console om GEEN updates te willen en al die zooi.

10. Netrab

Netrab Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je hier geen bron van ?

11. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Zoals het nu uitgelegd wordt klopt inderdaad niet. De Xbox kan niet, op de manier zoals het over de PS2 werd uitgelegd, geupdate/grade worden. Er kan echter wel van nieuwe/andere .dll's gebruikt gemaakt worden. Deze worden gewoon met de game meegeleverd, en wel op de 2e layer van de DVD. (Xbox DVD's zijn namelijk dual layer DVD's, wat betekent dat je op 1 kant 2x kan lezen/schrijven, door de laser anders af te stellen.)
    "Image Processing Technology"?
    Bedoel je niet gewoon Anti Aliasing? Dit is namelijk een standaard functie in de Xbox (die de PS2 lekker niet heeft nanananana! :p).

Laatst bewerkt: 15 jan 2003
  12. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    kan wel, dat gedeelte had ik ook maar ergens gelezen ( in de PU wel te verstaan)
    Maar de VGE moet een soort klein zwart boxje voorstellen. Je sluit de Xbox aan op de VGE, en via de VGE naar je tv.
    Het is in ieder geval niet hetzelfde als een VGA, maar ik weet er ook niet alles van, was alleen iets dat ik in een PU van een jaartje geleden las. Daarom vroeg ik me af of iemand misschien iets meer wist, want volgens de PU waren die dingetjes in ieder geval wel in omloop in Engeland enzo.

13. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Althans, als ik het goed begrepen heb. [/B][/QUOTE]

Yep, je hebt het goed begrepen hoor :)

14. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Mooi :)

15. shinobi

shinobi ninja master flex

Leuk Bevonden:
    0
    wat zijn die fanta verhaaltjes altijd zo leuk:+

16. Patrol

Patrol Bullets = Enemy + 1

Leuk Bevonden:
    0
    Klinkt als hetzelfde wat je bij DVD spelers kunt doen: een chippie wat het inkomende beeld analyseert en verbetert (line doubler, progressive scan etc. etc.) en vervolgens uitstuurt. Leuk als je bijv. een plasma TV hebt met 1024 beeldlijnen.

Is NO WAY software, moet een hardware oplossing zijn. Er zijn helaas geen "magische software updates" waarmee je XBOX ineens veel beter wordt. Wat je wel zult zien is dat toekomstige games nog meer het onderste uit de kan gaan halen en standaard hogere resoluties en breedbeeld gaan ondersteunen.

Deel Deze Pagina