VHS op DVD

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door EVERT NL, 5 dec 2006.

1. EVERT NL

EVERT NL *

Leuk Bevonden:
    0
    Yo mensen,

Sinds dat ik op deze aardbol loop zijn in mijn familie zeer veel VHS banden gemaakt. Nu het digitale DVD tijdperk al een tijdje aan de gang is willen wij onze oude VHS collectie op DVD zetten:) .

Ik zit al een tijdje te denken aan verschillende (ingewikkelde) manieren om dit te doen. Sinds dit apparaat op de markt is verschenen zit ik wel te denken om het te kopen. Toch wacht ik effe totdat ik een aantal meningen van mensen heb gehoord over dit product.

Onze VHS banden zijn vroeger gefilmt op een sony cam (ongerveer 50 VHS banden). Later zijn de films gefilmt op een digitale tape camrecorder van Sony met ook zo'n 50 tapes. Zou ik onze videorecorder (die op de tv aangesloten kan worden) goed op dit apparaat aan kunnen sluiten:confused: ? Werkt dit dan met een scart kabel van (videorecorder) naar tulp stekkers (DVD brander, video rood/wit?). Het moet natuurlijk wel werken voordat ik het koop!

Bedankt voor de reacties!

DVDirect® MC3 Multi-Function DVD RecorderVRD-MC3

Sony

Letsgodigital

Laatst bewerkt: 5 dec 2006
  2. poiuyt

poiuyt Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is het niet tegenwoordig zo dat je die vhs shit kan inleveren bij de hema / kruidvat en dat hun het op dvd zetten ?!

edit: Hema linkje

Laatst bewerkt: 6 dec 2006
  3. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    dacht ik ook meteen aan, waarom koop je geen dvd recorder speel die videoband af en laat de dvd recorder het video-kanaal opnemen ;)

4. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    ik gok dat je je VHS moet aansluiten via de bekende 3 stekkers.... (geel/rood/wit)

5. EVERT NL

EVERT NL *

Leuk Bevonden:
    0
    Dit gaat wel veel meer geld kosten dan wanneer ik dit apparaat koop. 95% kans dat ik dit apparaat ga kopen.

Deel Deze Pagina