Video kaart stuk? :o

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door jornoo, 22 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jornoo

jornoo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nja, Ik heb een Radeo 9800 XXL, ging al een tijdje mee maar nu heb ik van die strepen op m'n scherm, verticale strepen. Tijdens het laden van windows zijn het kotjes over m'n hele scherm. Is die videokaart stuk? wss of kan het zijn dat m'n fan niet draait (dat ga ik zo meteen controleren, eventjes open maken)

In ieder geval zijn alle tips welkom

Laatst bewerkt: 22 mei 2008
  2. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Radeon 9800 XXL, is een medion variant of niet? Die schijnen best warm te worden. Dus inderdaad even je kast open maken en de fan's checken. Gelijk ook het stof wegblazen.

Die strepen zijn vaak artifacts en die komen inderdaad meestal door oververhitting.

3. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Welkom op het forom :).

De volgende keer dat je een topic open maakt eerst een de [search]zoekfunctie[/search] gebruiken zodat je misscien de PC Hardware Helpthread had gevonden. Daar gaan we dus ook verder ;).

Slotje.

Om je te nog een antwoord te geven:
    De 9800 XXL is inderdaad een Medion variant en als ik me goed herinner is het een variant van de 9800 XT en die kaart durft inderdaad zeer warm te worden. Dus wat Gerjan zegt klop, maar artifacts kunnen ook veroorzaakt worden zoals jij zei, door dat de kaart kapot is (bij artifacts is het meestal het geheugen dat kapot is, als het de GPU is dan krijg je meestal vastlopers maar artifacts kunnen ook).

Het kan ook zijn dat de fan inderdaad naar de vaantjes is, zoals je zelf ook al zei. Dan zul je eens moeten opzoeken of de 9800 XXL dezelfde lay-out heeft als de 9800 waarop die gebaseerd is en dan wordt het zoeken naar een koeler/fan (nieuw zal je ze nog amper vinden denk ik).

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina