Jah, hallo Misschien weet JIJ het antwoord op mijn vraag. We zijn weer eens even aan het klooien geweest met onze video camera (Sony DCR-TRV8E). We wilde kijken of wa wat video matreaal op onze computer kunnen laden. We komen er alleen niet 8-er hoe dit moet, gaat dit via USB, of heb je een TV-In aansluiting op je Video kaart nodig? Als er nog vragen zijn hoor ik het wel
Jep, je moet eerst zorgen dat je een FireWire aansluiting hebt, als je dit niet hebt zou ik een firewire kaartje aanschaffen, dan sluit je je video camera op je pc an en huppa je kan je video overzetten naar je pc. Je hebt wel een grote Hardisk nodig want video bestanden nemen heeel erg veel ruimte in. ps: Ik zou eerst effe chekken of je camera een firewire aansluiting heeft
De USB aansluiting op de DCR-TRV8E kan volgens mij alleen worden gebruikt om de camcorder te gebruiken als webcam. Dat is het geval bij de DCR-TRV16E Je hebt voor de Camcorder een videomontage kaart nodig met DV-in ingang. Zoals de Pinnacle (micro) DV studio Deze kaart kost € 129 bij Funprice Of kijk hier eens http://www.robyns.be
Nou we hebben ondertussen een sterkt verouderde computer waar geen andere aansluiting op de video kaart zitten dan naar de monitor en S-video out. (Diamond Viper 550 16MB (niet te hard lachen heh) Maar tegen woordig zit dat toch standaart op videokaarten videobewerkin enz? Toch bedankt
Mijn zwager heeft zelfs nog een videokaart van 2MB in zijn pc zitten. Hij kwam vanavond bij mij met de vraag waarom de demo van Rayman 3 niet bij hem wou werken. Ik ben nog geen videokaart tegen gekomen met DV-in of DV-out. Er zit tegenwoordig wel een DVI-d uitgang op , maar dat staat voor Digital Flat Panel Connector
Met zo'n pc zou ik zowiezo niet met videobewerking aan de gang gaan. Dat kost namelijk zoveel rekenkracht van je pc, dat jouw pc dat waarschijnlijk helemaal niet trekt, of er dagen over doet Dus mijn advies: ga eerst op zoek naar een nieuwe pc , en zoek er dan een met al een ingebouwde firewirepoort. Dvd-brandertje zou ook niet gek zijn
Kei bedankt, BTW, ik was ook niet ECHT van plan te gaan editten ofzo, maar gewoon ff proberen of het lukt. Zijn er hier mensen die daar WEL aan doen?