Hallo, Ik zoek een leuk programma om filmpjes die ik met een camera heb gemaakt te kunnen bewerken op de computer, dus dat ik kan knippen en plakken etc. ook de mogelijkheid om er een geluidje in te zetten lijkt me leuk! weet iemand een goed programma hiervoor?
als je XP Service Pack 2 hebt dan kun je die als je hem nog niet hebt gratis met windows update binnen halen.
Dan staat hij bij het startmenu / alle programma's - windows movie maker. Is wel een leuk programma om mee te beginnen
Precies. Het werkt makkelijk en snel. Als je het wat professioneler wilt aanpakken kan je bijv. Pinnacle Studio gebruiken.
MovieMaker zit standaard bij XP. Pinacle en Première zijn ook prima programma's. En dan zijn er nog programma's om meer te doen met het echt bewerken van elementen en special effects et cetera, waaronder After Effects.
Moet je wel liquid hebben studio is niet zoveel verschillend met Moviemaker tuurlijk heeft pinnacle wel betere efectjes enz
Ik vind Magix Videolux hier een heel mooi programma voor. Simpel wanneer je wilt, geavanceerd wanneer je wil. Gratis trial is op internet te downloaden. Zou wel kunnen dat deze alleen in het duits beschikbaar is....?
Neuh... Tenminste, niet als je kijkt naar wat je ermee kan, de hoeveelheid documentatie en dergelijke wat je er allemaal bij krijgt. Maar ze hebben ook bundels met nog meer zooi en daar krijg je een mooie korting op.
ik heb bij windows movie maker vaak dat ik niet precies op de seconden kan bepalen wat ik achter elkaar plak etc. want het programma maakt er zelf al kleine stukjes van. En windows movie maker leest een paar film bestanden niet. weet iemand hoe je daar iets aan kan doen?
Voor dat eerste: 2 of meer stukjes selecteren en dan rechtermuis --> combineren/samenvoegen :b: En als je wilt dat Windows Movie Maker met DivX om kan gaan moet je gewoon op google even een divx player/coded downloaden.