VideoCD/Super VCD

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Master Of Blades, 6 jun 2004.

1. Master Of Blades

Master Of Blades aka BonkMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb een paar vraagjes over het maken van Video CD's en Super VideoCD's.

- Wat is het verschil tussen VCD en SVCD?

- Wat raden jullie aan, VCD/SVCD?

- .avi-bestanden pakt nero bij mij nooit, weet iemand waar je eventueel decoders of iets dergelijks kan vinden, waarmee ik /avi's ook op vcd krijg?

- Welke video-bestanden kunnen wel op VCD? Aleen MPEG en MOV?

Laatst bewerkt: 6 jun 2004
  2. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik heb er ook weinig verstand van. Maar ik heb vorige week nog met Nero (Vision Express) 4 avi-bestanden op VCD gebrand. Bij mij doet hij dat wel. Nero Vission Express vind ik ook veel fijner dan de gewone Nero. Misschien moet je het daar eens mee proberen.:eek:

op SVCD past meer dan op VCD, maar ik weet niet of het erg veel scheelt.

3. gerjan

gerjan Guest

svcd is betere kwaliteit dan vcd, mvcd is ook wel aardig.
    Svcd zou ik dus doen.

probeer met nero express te branden, convert ie avi naar het juiste formaat.

succes

4. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    Ok, bedankt allemaal voor de tips, ik ga gelijk even kijken of het werkt

5. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb even gekeken via NERO express, maar hij zet er wel avi's heen, maar nu zet ie de MPEG weer nietom want dat kan niet.

6. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    http://www.videohelp.com/

Daar staat alles wat je ooit iwlde weten over videoconversie.

Ik zou voor SVCD gaan. Als je de juiste software hebt, kan je de bitrate laten aanpassen zodat het precies op een x aantal cd's past. Je kan bij een SVCD ook meerdere ondertitels en meerdere talen geluid toevoegen.

Ik gebruikte altijd dvd2svcd om van DVD een videocd te maken. Vanaf avi kan ook, maar daarvoor zou ik dan even een guide op bovenstaande site lezen.

Problemen doen zich vaak voor bij framerate-conversie van NTSC formaat naar PAL formaat. Je gaat dan van 24 of 29 fps naar 25 fps en dat geeft vaak schokkend beeld en audio out-of-sync.

7. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    Zow, van alles wat jij daar vertelde snap ik niet alles van. Ik download veel filmpjes van Jackass, VIVA la bam, beavis and butthead, etc. en die wil ik op SVCD branden, maar sommigen zijn .avi-bestand. Wat is dan het beste programma om zowel MPEG, AVI, MOV en videofragment op SVCD te branden? Is er geen decoder, netzoals eentj die MP3 in Wav omzet en andersom?

8. Aremas

Aremas Kijk een Avatar

Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt ook mini DVD doen. Is ook wel aardig:) Alleen past er dan niet zo veel film op een schijfje.

Oja nog ff een klijne tip. Voor het encode van video kun je het best Cleaner XL Gebruiken :) . Want andere encoders zuigen zwaar. Met Cleaner XL kun je ook met hoge kwalitijt Divx encode naar DVD of SVCD VCD enzo..

Dus echt een aanrader dus :)

Laatst bewerkt: 7 jun 2004
  9. gerjan

gerjan Guest

what about tpmgenc? de beste

10. Aremas

Aremas Kijk een Avatar

Leuk Bevonden:
    0
    Niet mee eens heb dat programma wel eens geprobeerd maar kan echt niet tippen aan de kwalietijt van Cleaner XL.

Probeer het zelf en wees overtuigd ;)

PS TMPGEnc heefd wel de beste DVD Author :D

checkie

:)

Laatst bewerkt: 9 jun 2004

Deel Deze Pagina