Ik ben op zoek naar een programma om het formaat van filmpjes aan te passen. Dit omdat ik een MP3 speler heb die videobestanden ondersteund maar aangezien het beeldscherm vierkant is krijg je de zijkanten van de video's niet te zien. Dus ik ben op zoek naar een programma waarmee je bijvoorbeeld een zwarte balk boven en onder de video kan zetten waardoor de video vierkant is.
Thnx, ik ben wat aan het proberen geweest alleen is er ook een mogelijkheid om zwarte balken onder en boven het filmpje te plaatsen? Want nu zijn de verhoudingen niet meer goed, het beeld is uitgerekt wat er niet egt mooi uitziet. Alvast bedankt
Ja hoor! Maar daarvoor zou je een paar tutorials moeten opzoeken op bijvoorbeeld http://www.doom9.org . Om dat hier allemaal uit te gaan leggen...
Mmm, ik zie het al, dit wordt niks zo Ik zou niet weten waar ik zoeken moet enz. Trouwens, als ik het beeldformaat verander en vervolgens opsla zijn de afmetingen nog steeds hetzelfde als voor het opslaan Maar oke, misschien een ander programma?
Het is niet zo simpel als 'opnieuw' opslaan, je moet de film compleet opnieuw renderen. Er zijn op het internet vele tutorials te vinden voor Virtuadub, het doet wonderen, als je op http://www.google.com ; 'resize in virtuadub' etc, intypt en zoekt. Good luck!
Ik heb dus nu het videofragment (MPEG, 3mb) voorzien van een zwarte balk boven en onder via filters. Alleen nu is mijn vraag hoe ik het moet opslaan, want als ik save als .AVI doe krijg ik een bestand van meer dan 500 mb Dat moet toch anders kunnen lijkt me.
Tja, je moet denk ik je film opnieuw comprimeren, alhoewel ik dat niet zeker weet met alleen maar die extra balken. Comprimeren is het opnieuw berekenen van het beeld volgens de criteria en kwaliteit die jij stelt. Als je een gids kunt vinden over die balkjes, kun je ook een gids vinden over comprimeren, het is allemaal niet zo makkelijk uitgelegd in een forum ben ik bang. 'Virtualdub compression guide'
Comprimeren moet wel, het is me inmiddels ook gelukt Het bestand is nu 8 mb, nog wel aan de grote kant maar oke. Het filter null transform moest ook nog eerst, en voor het comprimeren heb ik het XviD MPEG-4 Codec gebruikt.