Videokaart Overklokken

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Slashhead, 22 aug 2003.

1. Slashhead

Slashhead Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat ik nog steeds vakantie heb begon ik mezelf een beetje te vervelen en leek het wel leuk om een beetje met de videokaart te gaan prullen. (kon hierover niks vinden met de zoekmachine)
    Nou heb ik hiervoor de rivatuner gedownload en het lijkt op het eerste oog makkelijk om hem gewoon wat meer kloksnelheid e.d. te geven.
    Mijn vraag is nu: "Kan ik dit gewoon zomaar doen, of zijn er een hoop dingen waar ik rekening mee moet houden"
    Volgens de rivatuner kan ik "core -en memoryclock" tussen de 50 à 70 mhz meer snelheid geven voordat ik in de "gevarenzone" kom.
    Mijn videokaart is trouwens een geforce 4 ti 4600, maar heeft overklokken ook effect wat merkbaar is?
    Ik ben overigens wel een n00b met computers....:D

(p.s. Als deze thread niet is toegestaan, sluit hem dan gerust)

2. 00Vinnie00

00Vinnie00 Guest

Nou ik heb ook ff die RivaTuner gedownt, maar waar zie je dan tot hoever je kan overclocken ???

btw heb een geforce 4 ti 4200

3. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij (van wat ik gehoord hebt) is het belangrijkste waar je rekening mee moet houden de koeling. Als je em overklokt zal de temperatuur van je kaart (en dus in je kast) behoorlijk oplopen, dus een extra/grotere ven op je videokaart kan wel van belang zijn.

En je moet een goede stroom leveraar hebben (min 350 watt)

4. Slashhead

Slashhead Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou, als je rivatuner opent kom je in het tabblad main. Daar zie je je videokaart staan en daar rechts van staat "customiz..." als je daar rechts van klikt kun je allerlei aanpassingen doen.

5. 00Vinnie00

00Vinnie00 Guest

hoe moet ik weteh tot hoeveer ik me memory clock en me core clock kan overclocken ??

dalijk doe ik het teveel, heb geen er geen zin in als me videokaart weer doorbrand, want dat heb ik wel eens gehad

6. Slashhead

Slashhead Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal ff checken wat voor koeling ik heb, maar weet je ook of het verschil ook echt merkbaar is?

7. Slashhead

Slashhead Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    lol, dat weet ik dus ook niet. Als ik hem heel ver doortrek krijg ik een uitroepteken te zien. Dat zal dus niet goed zijn denk ik8)
    maar ik kan hem heel ver doortrekken voordat ik dat uitroepteken zie dus ik weet niet hoe ver ik zal gaan :{
    En kun je hem ook altijd terugzetten?

8. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als hij niet voldoende koelt ga je dat merken aan vastlopen etc. en je zooi kan er in het ergste geval aan kapot gaan :{

9. 00Vinnie00

00Vinnie00 Guest

mijn kaart werkt eigelijk wel perfect zolang ik de top games maar kan spelen denk aan max payne 2, doom 3 etc..... :D

10. Slashhead

Slashhead Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net ff gekeken en heb een 380 watt voeding ofzoiets. Mja, als het kapot gaat heb ik er ook niet veel aan }:]

11. 00Vinnie00

00Vinnie00 Guest

waar kan je dat zien hoeveel watt voeding je heb ?

12. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon b'tje bij b'tje opbouwen, steeds iets verder overkloken en de temp. in je kast goed in de gaten houden...(ik zal wel ff kijken of ik max. temperaturen kan vinden voor je)

Edit:

13. Slashhead

Slashhead Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Op de bon van je pc (tenminste daar heb ik gekeken)

@ Saaur, hoe moet ik de temperaturen in de gaten houden? :D

14. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Of in je bios of ouderwets...themometer...:)

D'r zijn ook wel programmatjes voor. Op download.com ofzo even zoeken :confused:

15. TSTAR

TSTAR backatthehabit

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom, maar dan ook waarom wil je een ti4600 overclocken, heb em zelluf ook en dat ding is echt nog wel snel genoeg. De snelste uit de geforce 4 serie iig. Je reele winst is volgens mij echt heel klein, ziehier het bewijs! Wat je wel wilt doen is de beeldkwaliteit verbeteren door anti-aliasing 12X enzo te enablen!
    Daarvoor moet je het tooltje atuner ff downen zo kun je geforceFX ingebakken filters enabelen op je geforce 4.

16. Slashhead

Slashhead Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke, thanks. Ja ik verveelde me gewoon en dacht, laat ik eens met die kaart gaan prullen :)
    Maar ik zal dat programmatje ff downen.

Deel Deze Pagina