ik heb een ati radeon 9500 alleen als ik spellen speel dan komen er op sommige stukken van het beeld heel ffthes stukjes bruine of witte flikkeringetjes in het beeld het is ehel erg irritant... ik heb al verschillende drivers geprobeerd.... maar werkt neit heeft iemand nog een oplossing?
ga gewoon ff naar de ati of asus site ofzo en download een driver, bij mij bleef bv doom3 elke x hangen in het spel dus ik die driver gedownload en nu gaat alles perfect ik heb asus radeon 9600 xt suc6
Probeer eens door de DirectX opnieuw te installeren. Laatse versie is DirectX 9.0c http://www.microsoft.com/downloads/search.aspx?displaylang=nl&categoryid=2 Heb zelf een Connect3D Radeon 9600 256 Mb. Met de laaste versie drivers loppt Doom3 als een trein. 1024x768 32bit.
Download ATITool even, en controleer of je Radeon 9500 op de juiste snelheden werkt. De vreemde bruine/witte stukjes duiden op een te ver overgeklokte kaart, of op defect videogeheugen. De juiste snelheden van een Radeon 9500 zijn: Core= 275MHz, Geheugen= 270MHz (of 540MHz, 270MHz*2).
Bij welk spel krijg je die flikkeringen? Bij doom 3 is namelijk bekent dat het bij de 9800 serie flikkeringen geeft. Vermeld er ook even bij welke verschillende drivers je hebt geprobeerd (ook type nummer erbij), want er zijn bv ook omega drivers en originele ati drivers etc. Zoals arjan al zei het is een probleem van een te ver overcloakte kaart, dus heb jij of iemand anders de kaart overgecloaked? Zoja dan mag je hem meteen weer downcloaken. Als de puntjes blijven en je hebt hem niet overgecloaked dan is de enigste oplossing downcloaken. Of je mag terug naar de winkel met je kaart. Als je hem via een 2dehands internet site hebt gekocht dan mag je eerst gaan controleren of het wel zeker een 9500 kaart is.
deze pc komt geloof ik van media markt en de snelheden kloppen met wat jullie zeggen hij is dus niet overgeclockt en ik heb egt zon beetej alle drivers geprobeerd die op die ati.com site stonden weet niet alle types meer.... ik heb het bij alle spellen die ik heb op champiosnhip manager 03/04 na dus ik heb het ook bij doom 3 en call of duty bijvoorbeeld
Als je nog garantie hebt, meteen teruggaan. Het lijkt dan op brak videogeheugen. Misschien door overhitting, of gewoon brak.
Alle drivers geprobeerd die op ati.com staan?? De enigste drivers die jij moet gebruiken zijn de radeon drivers, ati heeft vaak alleen de laatste versie ervan op hun servers staan. Heb jij nu ook de firegl drivers gebruikt? of alleen de radeon?
alleen de ati drivers maar geheugen kan het niet zijn want op een andere pc doet ie et wel gewoon goed