Er komt eind dit jaar of begin volgend jaar een vervolg op de fantastisch game genaamd Viewtiful Joe kort gezegt VJ. Ik heb op mn kubus zeer veel pret beleefd met deze game, en ik je zult hem daarom ook vinden in het rijtje best games bij mij. Ik heb erg veel plezier beleefd aan de brute VFX powers als zoom in, mach speed, en slow down. Daarom gaat de vervolg titel mij vast en zeker ook echt boeien. Ik vroeg me af of er nog meer mensen waren die zich in deze titel en zijn vervolg interreseren. Deel 1 werd helaas niet veel verkocht in Europa omdat veel winkels hem om een bepaalde reden niet in de schappen hadden liggen. Ik ben daarom ook erg blij dat ik ooit via een ruil dit toppertje heb mogen bemachtigen. De game is erg pittig, maar anders pittig als een game als Ninja Gaiden. Ondanks dat Ninja Gaiden ook zeker een topgame van formaat is, kan NG wel eens frustraties oproepen. Dit komt voornamelijk door een moeilijkheids graad. Die is vrij hoog, en daarom is het moeilijk een level in 1 keer uit te spelen. Het is een game waarbij je steeds stukjes over moet doen tot het je eindelijk lukt die o zo moeilijke eindbaas te verslaan, of dat erg irritante en moeilijke stukje voorbij te geraken. VJ is ook een game die zeker niet makkelijk is, maar moeilijk op een andere manier. Bij deze game vind ik persoonlijk de moeilijkheids graad erg goed uitgeballanceerd. Het lukt me namelijk vaak de level in 1 keer uit te spelen, maar wel met maar erg weinig leven over na het eindbaas gevecht. Het is dus niet een game waarbij je stuk voor stuk blijft proberen een stuk voorbij te komen. Dat is me in ieder geval maar zelde gebeurd. Wel zijn er een aantal eindbazen waarbij je echt moet uit zien te vinden hoe je hem nou weer moet verslaan. Ook zijn er stukken waarbij je moet bedenken wat je op dat moment moet gaan doen. Er licht een grote ton in de weg, maar hoe kom je er in gods naam langs. Toch duurt het je meestal niet erg lang om er achter te komen. Het schiet je na een aantal te vergeefse pogingen ineens te binnen. dat vind ik erg goed uitgewerkt in die game. Nu genoeg gesproken over de voorganger van Viewtiful Joe 2, laten we nu de game VJ2 gaan bespreken. Om toch even snel deel 1 te noemen, moet ik zeggen dat in dat deel helaas geen multiplayer gedeelte zat verwerkt. Ik heb me vele malen bedacht over hoe multiplayer erin zou kunnen worden verwerkt, aangezien ik de game graag eens tegelijk met een vriend zou willen spelen. In Deel 2 van de VJ reeks is gelukkig dan toch een multiplayer gedeelte verwerkt. Het zal "gewoon" bestaan uit met zijn 2en de singleplayer levels doorkomen. Dit zal gaan doordat de ene speler onze held Joe bestuurd, terwijl de "player two" het vriendinnetje van Joe kan besturen genaamd Sylvia. Dit zal vast leuke effecten opleveren aangezien de powers die in VJ gebruikt worden op iedereen op het beeld invloed hebben. Er is een balk die aangeeft hoelang je je powers kunt gebruiken, en die vult langzaam aan als je een tijdje geen powers gebruikt. Waarschijnlijk zal het dus ook zo zijn dat speler 1 en 2 samen moeten doen met 1 balk. Ook zal er nog nog zo'n VFX power in deel 2 komen genaamd Replay, die de kracht van aanvallen en power-ups verdriedubbeld. Dit zal dus ook erg leuk worden. Ik verheug me dus erg op deze game, en vertel mij eens wat jullie ervaringen zijn met deel 1, en wat jullie verwachten van deeltje 2. Als slot van mijn verhaaltje hier nog wat art van Joe en Sylvia die je dus allebei in deel 2 zult kunnen besturen. Verder zal deze thread ook gewoon dienen om nieuwtjes over de game neer te zetten.
[plaatje]http://image.com.com/gamespot/images/2004/reviews/920421_20040420_screen001.jpg[/plaatje]
[plaatje]http://image.com.com/gamespot/images/2004/reviews/920421_20040420_screen002.jpg[/plaatje]
[plaatje]http://image.com.com/gamespot/images/2004/reviews/920421_20040420_screen004.jpg[/plaatje]