[PC] Viewtiful Joe 2

Discussie in 'Games' gestart door Pascal, 14 sep 2004.

1. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57

Er komt eind dit jaar of begin volgend jaar een vervolg op de fantastisch game genaamd Viewtiful Joe kort gezegt VJ. Ik heb op mn kubus zeer veel pret beleefd met deze game, en ik je zult hem daarom ook vinden in het rijtje best games bij mij. Ik heb erg veel plezier beleefd aan de brute VFX powers als zoom in, mach speed, en slow down. Daarom gaat de vervolg titel mij vast en zeker ook echt boeien. Ik vroeg me af of er nog meer mensen waren die zich in deze titel en zijn vervolg interreseren. Deel 1 werd helaas niet veel verkocht in Europa omdat veel winkels hem om een bepaalde reden niet in de schappen hadden liggen. Ik ben daarom ook erg blij dat ik ooit via een ruil dit toppertje heb mogen bemachtigen. De game is erg pittig, maar anders pittig als een game als Ninja Gaiden. Ondanks dat Ninja Gaiden ook zeker een topgame van formaat is, kan NG wel eens frustraties oproepen. Dit komt voornamelijk door een moeilijkheids graad. Die is vrij hoog, en daarom is het moeilijk een level in 1 keer uit te spelen. Het is een game waarbij je steeds stukjes over moet doen tot het je eindelijk lukt die o zo moeilijke eindbaas te verslaan, of dat erg irritante en moeilijke stukje voorbij te geraken. VJ is ook een game die zeker niet makkelijk is, maar moeilijk op een andere manier. Bij deze game vind ik persoonlijk de moeilijkheids graad erg goed uitgeballanceerd. Het lukt me namelijk vaak de level in 1 keer uit te spelen, maar wel met maar erg weinig leven over na het eindbaas gevecht. Het is dus niet een game waarbij je stuk voor stuk blijft proberen een stuk voorbij te komen. Dat is me in ieder geval maar zelde gebeurd. Wel zijn er een aantal eindbazen waarbij je echt moet uit zien te vinden hoe je hem nou weer moet verslaan. Ook zijn er stukken waarbij je moet bedenken wat je op dat moment moet gaan doen. Er licht een grote ton in de weg, maar hoe kom je er in gods naam langs. Toch duurt het je meestal niet erg lang om er achter te komen. Het schiet je na een aantal te vergeefse pogingen ineens te binnen. dat vind ik erg goed uitgewerkt in die game. Nu genoeg gesproken over de voorganger van Viewtiful Joe 2, laten we nu de game VJ2 gaan bespreken. Om toch even snel deel 1 te noemen, moet ik zeggen dat in dat deel helaas geen multiplayer gedeelte zat verwerkt. Ik heb me vele malen bedacht over hoe multiplayer erin zou kunnen worden verwerkt, aangezien ik de game graag eens tegelijk met een vriend zou willen spelen. In Deel 2 van de VJ reeks is gelukkig dan toch een multiplayer gedeelte verwerkt. Het zal "gewoon" bestaan uit met zijn 2en de singleplayer levels doorkomen. Dit zal gaan doordat de ene speler onze held Joe bestuurd, terwijl de "player two" het vriendinnetje van Joe kan besturen genaamd Sylvia. Dit zal vast leuke effecten opleveren aangezien de powers die in VJ gebruikt worden op iedereen op het beeld invloed hebben. Er is een balk die aangeeft hoelang je je powers kunt gebruiken, en die vult langzaam aan als je een tijdje geen powers gebruikt. Waarschijnlijk zal het dus ook zo zijn dat speler 1 en 2 samen moeten doen met 1 balk. Ook zal er nog nog zo'n VFX power in deel 2 komen genaamd Replay, die de kracht van aanvallen en power-ups verdriedubbeld. Dit zal dus ook erg leuk worden. Ik verheug me dus erg op deze game, en vertel mij eens wat jullie ervaringen zijn met deel 1, en wat jullie verwachten van deeltje 2. Als slot van mijn verhaaltje hier nog wat art van Joe en Sylvia die je dus allebei in deel 2 zult kunnen besturen. Verder zal deze thread ook gewoon dienen om nieuwtjes over de game neer te zetten.

[plaatje]http://image.com.com/gamespot/images/2004/reviews/920421_20040420_screen001.jpg[/plaatje] ​
    [plaatje]http://image.com.com/gamespot/images/2004/reviews/920421_20040420_screen002.jpg[/plaatje] ​
    [plaatje]http://image.com.com/gamespot/images/2004/reviews/920421_20040420_screen004.jpg[/plaatje]​

2. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Srry voor de "dubbelpost" mar ik wil ff melden dat er een VJ anime zal uitkomen. Eerst werd bekend dat hij uit zou komen in Azie, maar nu is het toch ook zo dat hij hier in ons kikkerlandje te zien zal zijn. Ik vrees alleen dan een foxkids de programma rechten voor nederland heeft bemachtigd, dus dan zal het allemaal wel weer nederlands gesproken worden wat wel erg bagger klinkt... :{ Het is trouwens nog niet bekend wie het zal uitzenden, maar foxkids lijkt wel erg logisch iig :{

3. NapoleJon

NapoleJon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nickelodeon anyone? Alles is daar zo'n beetje gewoon ondertiteld dus als zij 't uit zouden gaan zenden zou 't wel tof zijn.

Btw... Check hier voor bewegende beelden van Viewtiful Joe(1). Ziet er erg stoer uit, en met de nodige dosis humor.

Laatst bewerkt: 14 sep 2004
  4. HomerJ

HomerJ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De Casual gamers vonden dit spel té raar en het spel verkocht ook erg slecht, terwijl hij gemiddeld van site's een 9.3 kreeg. Maar deel 1 vond ik über vet en dit deel ga ik ook zeker halen, lekker CO-OP uitspelen samen met mijn game-vriend _O_

Laatst bewerkt: 14 sep 2004
  5. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Idd dat vind ik ook zo raar. No offence tegen de playstation 2, maar dat is over het algemeen DE console voor de casual gamer. En tot mijn grote spijt is deze topper nu ook op die console beland.(deel 1 dan) Ik heb persoonlijk niets tegen de ps2, maar als hij al te wierd is voor de cube(wat ik persoonlijk echt geen casual gamers console vind. Aangezien als je het tegen een n00b zegt dat je een console hebt, dan vraagt hij/zij meteen welke games je voor je ps2 hebt. Het is gewoon een feit.) dan kan ik niet snappen dat ze hem poorten naar de ps2...

6. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Hmm..niet helemaal waar, het spel is slecht verkocht, omdat deze gewoon niet te verkrijgen is. Ik ga VJ bv gelijk kopen als deze voor de PS2 uitkomt, omdat deze voor de GC gewoonweg niet te verkrijgen is.

7. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Mja toch zonde. Ik denk dat hij een stuk minder zal zijn op de ps2 wegens de controller van de ps2 die ik een erg slechte vorm vind hebben, en ik denk dat de graphics er ook niet beter op worden. Ook is het maar een "ordinaire" port, en dat komt meestal de gameplay ook niet ten goede. Maar shriko heb je een cube? Ik weet dan nog wel een plek waar je hem voor de cube kunt halen voor een zeer schappelijke prijs al zeg ik het zelf. Pm me maar als je interresse hebt. Ik zet hier geen links neer aangezien ik dan weer loop te spammen natuurlijk O-)

8. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Bij play en dvdcrave is ie wel te krijgen voor iets van 20-25 euro dacht ik.

9. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Idd mja dan loop je wel te kloten met cc etc en er komen waarschijnlijk ook wel verzendkosten bij, ik ken een nederlandse online shop waar hij te koop is voor 37,hier komen er geen verzendkosten bij, en iig weet ik ook dat ze betrouwbaar zijn. Ze zijn net nieuw. Dan zet de link toch maar ff hier *ugh* neer O-)

Laatst bewerkt: 15 sep 2004
  10. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Euh nee geen verzendkosten. Niet bij play en niet bij dvdcrave. Dus das 20-25 euro incl geen verzendkosten en gloednieuw ;)

Bij Play 24 euro

Laatst bewerkt: 15 sep 2004
  11. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Mja kun je dus ook doen. Is ook wat goedkoper, toch zoek ik het liever wat dichter bij huis zeker omdat ik geen cc heb :{

12. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Heb deze game zelf ook sinds kort op mijn Cube. En wat een lol heb ik ermee. Deze game heeft erg veel weg van een oude side-scrolling game, maar dan met mooie grafix en erg goede gameplay. Ook de sfeer is erg goed gedaan en het spel heeft veel weg van zon oude superhelden film. Ook de superkrachten die je krijgt zijn goed uitgevoerd, de eerste keer dat je slow gebruikt en een kogel terug slaat is prachtig. Ik ga deeltje 2 ook meteen halen als die uitkomt. Dat deze game nergens te koop is geld in ieder geval niet voor limburg, want hier ligt die bij MM en in de plaatselijke gameshop is die ook verkrijgbaar. Hoe dat in de rest van nederland is weet ik niet.

13. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    In de rest van nederland is hij echt haast niet te verrkijgen. Ook als je aar nederlandse shops zoekt, dan hebben ze hem vaak niet. En de game is idd echt prachtig _O_ Capcom weet zowiezo altijd dope games te maken. Ik heb niet voor niets deze ondertitel O-)

EDIT: Hoe vinden jullie trouwens de intro banner(of hoe ik het ding ook moet noemen) Dat verdraaide gamespot stond op een verschrikkelijk irritante plek, en heb ik weg moeten psp'en O-) Ook nog wat extra dingen aantoe gevoegd.

Laatst bewerkt: 16 sep 2004
  14. Arno S.

Arno S. I never asked 4 this

Leuk Bevonden:
    74
    Ik vond deel 1 vet, dope graphics,wrede muziek en een toffe held.Het spel was alleen een beetje kort.

15. Unhooked

Unhooked Adrenaline driven

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb echt genoten van deel 1. Echt een spel waar ik mijn cube voor heb aangeschaft. Alleen vond ik de manier van save soms echt klote. Je moet eerst een half level uitspelen om eindelijk weer eens die eindbaas proberen te verslaan.

16. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Idd dat was een beetje onhandig gedaan. Ik ben nu weer eens overnieuw begonnen(Heeft een half jaar stof lopen happen, shame on me!), maar ik weet echt niet meer hoe ik dit nou moest halen:
    Die level met 5 eindbazen achter elkaar is gewoon freakin' pittig. Ik maak die vleermuis gast af, en dan kom ik bij die gast met die bijl. Maar als ik hem raak, dan gaat er maar vet weinig van zn leven af :mad:

17. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
  18. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ckeck anders voor het nieuwste nieuws tot nu mn web-log ff. Hij is hier te vinden

19. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Ik heb zo'n idee dat master legolas de enige is die geintresseerd is in Viewtiful Joe :)

Ik heb hem eerlijk gezegd nog niet gespeeld. Kan hem wel van een vriend lenen maar ik heb gewoon weg geen tijd meer voor mn cube :)

20. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Niet waar, kijk maar een pagina terug. Daar zijn genoeg mensen die gereageert hebben O-) Doen ze nu alleen niet meer zo vaak. O-) En er zijn ook al veel views geweest :+ En tijd moet je er dan voor maken. Game is echt prachtig vind ik zelf. Dus lenen die hap!

Deel Deze Pagina