Virtua Tennis 2009

Discussie in 'Algemeen' gestart door iMark 007, 5 feb 2009.

1. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152

Platform: Xbox 360, PlayStation 3 en PC.
    Ontwikkelaar: Sumo Digital
    Uitgever: Sega
    Genre: Sport
    Release: 22 Mei 2009

Nieuwsberichten:
    Impressie van insidegamer:

Het lijkt een trend te worden dat we elk jaar één toffe nieuwe tennisgame krijgen. Twee jaar geleden was het Virtua Tennis 3, vorig jaar Top Spin 3 en dit jaar gaan we aan de slag met wederom een nieuwe Virtua Tennis.

De keuze om deze Virtua Tennis te eindigen met het cijfer 2009 in plaats van 4 is niet zonder reden. Virtua Tennis 2009 lijkt namelijk meer een zeer uitgebreide update te zijn van deel drie, dan dat het de serie enorm vernieuwt. Vervelend is dat overigens niet, want Virtua Tennis 3 was een zeer goede tennisgame.

Op gameplaygebied is de game een tikje uitdagender geworden. Rally’s zijn iets moeilijker te winnen, dankzij het verwijderen van de irritante duik. In deel drie gebeurde het heel vaak dat de speler naar een bal toe dook en vervolgens kansloos was in de rally. In Virtua Tennis 2009 moet je veel meer variatie en tactiek in het spel brengen om een rally tegen een geoefende tegenstander te winnen. Zo is het effectief om crossballen af te wisselen met sliceballen langs de lijn en dropshots te maken om tegenstanders naar het net te lokken en vervolgens een lob over hem heen slaan. Deze laatste slag, de lob, is een stuk effectiever geworden en veel moeilijker om te smashen.

Datzelfde geldt voor de service. In deel drie was het slaan van een MAX-service een eitje en was het plaatsen van de bal op de lijn een peulenschil. In Virtua Tennis 2009 is de timing veel strakker, met als gevolg dat de bal bij een risicovolle service veel eerder uit wordt geslagen. Daarnaast is een ultieme service geen garantie meer voor een zwakke terugslag van de tegenstander. Natuurlijk is het moeilijker, maar met een juiste timing en de keuze voor een slicebal is het alsnog mogelijk de rally naar jouw voordeel te trekken. Voor de rest blijft de gameplay van Virtua Tennis lekker snel en is timing nog altijd belangrijk. Eerst naar de bal toe lopen, juist er voor gaan staan en dan pas slaan, dat zijn de ingrediënten van Virtua Tennis 2009. Het smaakt nog altijd lekker.

Naast mijn eerste positieve ervaring met de gameplay, heb ik natuurlijk ook een berg informatie ingewonnen. Zo is duidelijk geworden dat we qua banen veel dingen uit Virtua Tennis 3 terugkrijgen, zoals de Grand Slam-achtige settings en Praag. Nieuwe banen zijn te vinden in Dubai en Shanghai, en op die banen valt er met 23 verschillende tennissers te spelen. Ook hier geldt dat er een aantal oude bekende spelers terugkomen, zoals Nadal en Federer, maar aan de sterrencast zijn acht nieuwe gezichten gevoegd, namelijk Murray, Djokovic, Ferrer, Ivanovic, Chakvetadze en Kuznetsova. Daarbovenop komen er ook twee legendes bij: Edberg en Becker. Elke tennisser heeft zijn eigen sterke punten en daarom is er voor ieder wat wils.

Uiteraard komt de World Tour Mode terug. Hierin kun je zelf een speler aanmaken, waarmee je een mooie tenniscarrière op kunt bouwen. De modus begint met een paar amateurtoernooitjes, waar de echte topspelers hun neus voor ophalen. Tussen de toernooien door kan er op de Tennis Academy aan de vaardigheden worden gewerkt, met behulp van tenniscoach Tim Henman. Hiernaast zijn er natuurlijk de welbekende Court Games. Door deze te winnen kan jouw tennisser zijn statistieken verbeteren en dus een sterkere speler worden.

Tot slot kan genoemd worden dat de game visueel licht is verbeterd ten opzichte van het derde deel, met betere lichteffecten en tennisbanen met meer details. Verder wordt de online functie uitgebreid met in totaal vier modi, waarbij de World Tour Online Mode de meest interessante is. Spelers kunnen daarin hun eigen gemaakte tennisser gebruiken om anderen van de baan te meppen. Virtua Tennis 2009 lijkt een vermakelijke game, die de zomermaanden van dit jaar kleur gaat geven.

Trailer:
    [gt]46387[/gt]

Screens:

Lijst met bekende spelers/speelsters in VT 2009:

ATP Tour:
    Rafael Nadal
    Roger Federer
    Novak Djokovic
    Andy Murray
    Andy Roddick
    David Ferrer
    David Nalbandian
    Tommy Haas
    Juan Carlos Ferrero
    James Blake

WTA Tour:
    Ana Ivanovic
    Venus Williams
    Maria Sharapova
    Anna Chakvetadze
    Svetlana Kuznetsova
    Daniela Hantuchova
    Nicole Vaidisova
    Amelie Mauresmo
    Lindsay Davenport

Tennis Legends:
    Stefan Edberg
    Boris Becker
    Tim Henman

Bespreek hier alles over Virtua Tennis 2009

Laatst bewerkt: 4 mei 2009
  2. Sen

Sen Active Member Hoofdredacteur

Leuk Bevonden:
    378
    Erg goed nieuws idd.

3. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Met een nieuw deel gaat het tenminste ook weer leven online. Je kan Virtua Tennis 3 nog steeds goed online spelen, maar soms moet ik toch een tijdje wachten totdat ik een match gevonden heb. En dan alleen singles, bij het dubbelen gaat het te lang duren voordat je 4 man bij elkaar hebt.

En leuk dat Murray en Ivanovic sowieso toegevoegd worden aan het spelersveld, ik hoop dat er nog meer nieuwe namen bekend worden gemaakt. Het zou leuk zijn als je met de top 10 van de mannen en de vrouwen aan de slag kunt.

4. TSquares

TSquares Pionier

Leuk Bevonden:
    0
    Goed nieuws. VT3 was/is geweldig.

5. Hunt3r 410

Hunt3r 410 Active Member

Leuk Bevonden:
    45
    Geweldig vt3 was zeer vermakelijk

6. Shinobi X

Shinobi X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ivanovic, nice. :) My favourite. Van de dames in ieder geval. Ik hoop dat hij weer net zo goed wordt als zijn voorgangers.

7. Julien

Julien Ridder

Leuk Bevonden:
    0
    Goed nieuws dat er een nieuwe Virtua Tennis aan zit te komen! Heb nu Virtua Tennis 1 & 2 op de Dreamcast gespeeld, en speel nu nog altijd deel 3 op de 360. Beste tennisspel voor consoles... :)

8. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Vet, ik kijk hier erg naar uit. :)

9. PRO EVO6

PRO EVO6 STERCHELE

Leuk Bevonden:
    0
    Zeer goed nieuws,veel leuker dan top spin,vt3 is nog altijd het beste tennis game op 360

10. tmffirework

tmffirework Willem II Tilburg!

Leuk Bevonden:
    0
    Ben benieuwd!

11. Reuj

Reuj Awake

Leuk Bevonden:
    0
    lekker, ik houd van die arcadestijl van virtua tennis

12. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Top Spin 3 had ik ook met de release gekocht. Na een paar weken was ik het weer zat, want het spel zit qua slagen niet gebalanceerd in elkaar. Online wordt verpest door de ratings power, forehand en backhand die iedereen op 100 (of in de buurt daarvan) heeft staan. Sinds kort heb ik hem weer tweedehands aangeschaft. Het is best een leuk tennisspel, je kan echt unforced errors maken. Maar over het algemeen is het spel best een teleurstelling. De potjes die ik online heb met Virtua Tennis 3 zijn veel spannender en gevarieerder dan de potjes die ik heb met Top Spin 3. Met Virtua Tennis heb ik altijd het idee dat je terug in de rally kunt komen. Met Top Spin 3 heb ik dat helemaal niet. Sta je eenmaal onder druk in een rally, dan is het een kwestie van tijd totdat je het punt verliest. Dus van een nieuwe Top Spin zou ik geen gat in de lucht springen. Maar een nieuwe Virtua Tennis is echt het beste dat me dit jaar kan overkomen op het gebied van games. En een release in mei, dat is al over 3 maanden :)

13. robbin92

robbin92 Atletico y Feyenoord

Leuk Bevonden:
    10
    Hoehoe ik heb er zin in:)

14. james

james Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    YES! YESSSS! Heb hier ook weer enorm veel zin in! Was VT3 nu toch uiteindelijk wel moe geworden...Hoop dat ze het online-gedeelte weer zo goed voor elkaar krijgen als bij VT3.

15. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ik verwacht geen grote veranderingen, dat zie je bijna nooit bij sport titels. De gameplay van Virtua Tennis heeft zich al bewezen. De gameplay wordt getweaked. Misschien dat het grafisch nog mooier wordt. Met deel 3 leken de spelers ook al aardig goed. Ze hebben de Davis Cup licentie, misschien dat dit nog een aparte spelmodus wordt, apart van de World Tour mode. Ik hoop gewoon op zoveel mogelijk gelicenseerde spelers. En niet spelers met vergane glorie. In Top Spin 3 had je bijvoorbeeld Mark Philliphoussis, daar zit ik niet op te wachten. Ik wil met de tennistop van nu spelen.

16. PRO EVO6

PRO EVO6 STERCHELE

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb VT3 3 maanden online gespeeld omdat het zo verslavend was,voor mij was dat veel voor een tennis game omdat ik dat nooit niet veel online speelde.Top spin 1 en 2 heb ik ook nooit veel online gespeeld en de 3 heb ik laten liggen omdat ik niet echt fan ben van de reeks.De gameplay van VT is heel goed,zelfs op de psp speel ik het soms als ik lang onderweg ben en zelfs daarop is VT leuk.

Laatst bewerkt: 6 feb 2009
  17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2009
  18. TSquares

TSquares Pionier

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, die trailer geeft dus HELEMAAL niks vrij.

19. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Nou welke spelers erin zitten. Toch wel "belangrijk" bij een Tennis game

20. TSquares

TSquares Pionier

Leuk Bevonden:
    0
    Da's waar, het is in ieder geval positief dat de 4 beste spelers ter wereld erin zitten.

Deel Deze Pagina