Virus help?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Nosh, 16 dec 2003.

1. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Hey!
    Heb vandaag even mijn Antivir virsuscanner geupdate, en meteen ook gescand (doe ik om om de dag)
    Nu kreeg ik opeens een melding dat allerlei windows files (van de Tour) zijn geinfecteerd met het Reldopf.1 VBS virus!
    Vraagje: wat kan een visual basic virus doen, en wat kan ik er TEGEN doen?

Heb een P3 500, 128 mb RAM, met als virusscanner AntiVir version 6, en Windows 98 SE...

Alvast bedankt!

2. ImpulzZ

ImpulzZ Katie Holmes

Leuk Bevonden:
    0
    Kan die virusscanner die je hebt geinstalleerd het virus niet gelijk verwijderen?

3. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    maar als ik het virus verwijder, neem ik dan ook niet meteen die windows bestanden mee?

4. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Mijn Norton database kent deze virus niet , ook op de site van AVG staat hierover niets vermeldt.

5. Markos

Markos XBW member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij neem je idd de windowsbestanden mee, maar als je ze niet kan repareren zal je ze toch moeten weghalen er is geen andere optie, ik weet niet wat het gevolg zal zijn voor windows, maar probeer zoveel mogelijk te backuppen...

6. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    sorry, mijn fout, het is Redlof.1 .Stupid typo´s... :{

7. Raptiod

Raptiod ..

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zelf heb mcafee. Op hun site heb ik het virus gevonden, maar er zijn een aantal verschillende. Nu weet ik niet precies welke jij hebt dus moet je zelf even kijken op de site: http://us.mcafee.com/virusInfo/default.asp?id=alphar
    (Hier het vrius invullen in de balk onderin en containing selecteren)

Als je op een specifiek virus klikt en naar beneden scrolt staan daar de instructies voor het verwijderen ervan.
    Succes!

Laatst bewerkt: 16 dec 2003
  8. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    danke. Dit is m, althans hij lijkt er heel erg op. Maar op zich is t niet heel erg schadelijk? Want ik heb zelf dus geen McAfee, dus heb ik ook niks aan die downloads.... iig bedankt! :)

9. Raptiod

Raptiod ..

Leuk Bevonden:
    0
    Die downloads zijn engines van mcafee waarmee hun virusscanner het virus kan onderscheppen. Uiteindelijk zou mcafee de virussen ook verwijderen.

Deel Deze Pagina