1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Virus outbreak] H1N1

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Heroic, 27 apr 2009.

  1. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Cybeln. Het is gepost door Rigest trouwens, het is niet iets wat ik verzin. Het was ook op TV dat er nog geen medicijn tegen is.

    En Josh, zover ik weet is de oorzaak nog onbekend. Maar ik kan het goed fout hebben o_O
    Verder zijn er ook nieuwe gevallen opgedoken in andere landen nu.
    Het raarste vind ik nog wel dat er nog niemand is dood gegaan buiten Mexico.
     
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    De groep van 20 tot 40 maakt de meeste kans. Dat lijkt me natuurlijk logisch omdat dat de mensen zijn die uitgaan en veel reizen. Verder moet je gewoon je handen wassen en je kan aangestoken worden als je op 1 meter afstand bent van iemand die het heeft. Maak me niet echt druk eigenlijk, gewoon effe opletten.
     
  3. Gamersea

    Gamersea Going, Going, Gone

    Berichten:
    1.792
    Leuk Bevonden:
    22
    Mexico slacht stiekem hun mensen zelf af:+
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Pfew, ben zelf 19..

    FUCK, ik word de 30e 20! Oh noes!




    :emo:
     
  5. josh gunit

    josh gunit Active Member

    Berichten:
    601
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb gehoord en gelezen dat er wel al wat tegen was.
     
  6. Sanguine

    Sanguine Active Member

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    Jup, dat is tegen normale griep ofzo, maar werkt ook tegen dit soort. (Jaja, dit weet ik als jongen van 13 =D)
     
  7. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    You are doomed :cool:
     
  8. josh gunit

    josh gunit Active Member

    Berichten:
    601
    Leuk Bevonden:
    3
    Lees dit maar eens:

    Nederland wapent zich tegen uitbraak
    Door MONICA BEEK EN MARK VAN DER WERF

    ROTTERDAM - Wie 20 tot 40 jaar oud is, lijkt de meeste kans te hebben op de ernstigste vorm van varkensgriep.

    Van de Mexicaanse patiënten die bezweken, kwamen de meesten uit deze leeftijdsgroep.

    ,,Dat is heel ongewoon,’’ zegt viroloog Ab Osterhaus. ,,Een verklaring hebben we er nog niet voor.’’ Over het algemeen zijn juist ouderen het meest vatbaar voor griep.

    In Nederland zijn zeker vier mensen getest op het virus, onder wie een piloot. Allen hadden na een bezoek aan Mexico griepverschijnselen. Zij bleken niet besmet te zijn met het gevreesde virus. In Spanje is maandag wel een nieuw geval geconstateerd. ,,Dat betekent dat we alert moeten zijn op verdere verspreiding van het virus,’’ zegt Osterhaus. ,,Ook in Nederland komen mensen aan uit besmet gebied.’’

    Op Schiphol krijgen passagiers die van en naar Mexico reizen een brief van de GGD. Daarin staat dat ze de huisarts moeten bellen als ze binnen een week koorts krijgen of veel hoesten. Reizigers naar Mexico wordt aangeraden vaak hun handen te wassen en uit te kijken voor niezende mensen. Dinsdag zet de GGD ook billboards met dezelfde informatie op de luchthaven.

    Volgens Osterhaus is dat afdoende. ,,Het is nog niet nodig iedereen individueel te controleren. Al moet dat beleid wel steeds worden geëvalueerd.’’

    Mocht iemand in Nederland varkensgriep blijken te hebben, dan treedt een rampenplan in werking. In dit geval het draaiboek grieppandemie, waarin alle gezondheidsdiensten samenwerken. Besmette mensen worden dan geïsoleerd, het liefst in de eigen woning. De huisarts of een GGD-arts neemt bloed af, beschermd met handschoenen, mondkap, bril en schort met lange mouwen. Het monster wordt vervolgens driedubbel verpakt door een koerier vervoerd naar het laboratorium van het RIVM in Bilthoven of het Erasmus MC in Rotterdam. In de vier gevallen van vermeende varkensgriep is dat de afgelopen dagen ook zo gebeurd.

    Van alle rampen is een grieppandemie de grootste angst van de Nederlandse overheid. Het is heel waarschijnlijk dat het een keer gebeurt. Als het zover is, zijn de effecten ingrijpend, staat in een brief van het ministerie van Binnenlandse Zaken aan de Tweede Kamer van mei 2008. In het zwartste scenario zouden er alleen al in Nederland 80.000 doden vallen. Eind 2009 staat een oefening op het programma om de draaiboeken te testen.

    In geheime opslagplaatsen liggen 5 miljoen doses Tamiflu klaar. Dat is geen vaccin tegen varkensgriep, maar een virusremmer. Het middel onderdrukt de groei van het virus. Aan een vaccin wordt de komende maanden hard gewerkt. Tot dan is de grote vraag wie bij een grote uitbraak als eersten de virusremmers krijgen, met het doel het aantal slachtoffers te minimaliseren en de maatschappij draaiende te houden. De opslagplekken zijn geheim, zegt Osterhaus, om een massale run op de medicijnen tegen te gaan.

    Tamiflu-fabrikant Roche heeft inmiddels de productie van de virusremmer verhoogd. ,,We kunnen per jaar 400 miljoen doses produceren,’’ zegt de woordvoerder. Internetapotheek Mijnapotheek.nl ziet al een verhoogde vraag naar het middel. ,,Dit weekend zag ik ineens bestellingen voor Tamiflu. Dat gebeurt normaal nooit. Ik vond het vreemd, tot ik het nieuws zag,’’ zegt apotheker A. de Meere. Of zijn klanten de pillen toegestuurd krijgen, hangt af van hun eigen huisarts. ,,Die moet ik eerst toestemming vragen. Sommigen vinden het onzin, anderen zijn wel gevoelig voor de onrust.’’

    Ok, ze hebben nog geen vacinatie, maar wel een virusremmer.
     
  9. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Paniek om niks. Een paar honderd mensen op een wereldbevolking van zes miljard? Achja nu er al een tijdje geen terroristische aanslagen zijn geweest hebben we natuurlijk iets anders nodig om van in paniek te raken.
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    WTF? Verdiep je er eens in. Het heeft niets met varkens te maken lol.

    Precies! Volgens mij zit mening eindredacteur te wachten tot de halve pleuris uitbreekt in Zuid Amerika.
     
    Laatst bewerkt: 28 apr 2009
  11. josh gunit

    josh gunit Active Member

    Berichten:
    601
    Leuk Bevonden:
    3
    Iderdaad!

    Ik heb me er idd niet echt in verdiept. Maar het heeft toch echt wel wat met varkens te maken. Ze denken toch niet: hmm.. nieuw virus.. Wat is een mooie naam? hmmm... ik weet het varkensgriep!!!
     
  12. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Volgens mij heet het varkensgriep omdat de griep als eerste bij varkens is gevonden?
    Weet ik veel geen zin om te kijken :9
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Nou, eigenlijk wel. Het is een hele andere ziekte als we die bij varkens kennen, die is superonschuldig.
     
  14. josh gunit

    josh gunit Active Member

    Berichten:
    601
    Leuk Bevonden:
    3
    Volgens mij is hij begonnen bij varkens. Is hij toen overgeslagen op mensen en toen bij de mensen ook veranderd.
     
  15. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Dat vind ik wel een hele grove uitspraak.
    Er wordt geen alarmfase 4 uitgeroepen om wat meer kranten te verkopen...

    Edit:
    Volgens mij heet het varkensgriep omdat het kenmerken (atomisch?) vertoond van verschillende ziektes, waaronder vogelgriep en varkensgriep. Kan zijn dat ik het nu enigsinds verkeerd uitleg maar het heeft er mee van doen.
     
    Laatst bewerkt: 28 apr 2009
  16. Gamersea

    Gamersea Going, Going, Gone

    Berichten:
    1.792
    Leuk Bevonden:
    22
    Betere map(A)
    http://www.idemc.org/
     
  17. Marciiano

    Marciiano Active Member

    Berichten:
    285
    Leuk Bevonden:
    4
  18. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.461
    Tadaa

     
  19. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is niks nee. Maar als het zich heel snel kan verspreiden en gevaarlijk is kan het wel linker worden.

    Het is een mix van 4 griepsoorten als het goed is. Mensengriep, Vogelgriep, Varkensgriep.

    Edit: Modder-eter was me voor :+
     
  20. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik merk er wel wat van op het nieuws maar ze zijn hier totaal niet in paniek de mensen, men gaat gewoon door met hun leven of er niks aan de hand is. Ze zeggen hier ook dat het allemaal wel meevalt etc.
     

Deel Deze Pagina