Hey iedereen. Even snel een vraag. Op mijn pc en die van mijn ouders zit een of ander virus/spyware programma wat de firewall en de virusscanner uitschakeld. Ook krijg ik af en toe reclame popups binnen windows. Dit hebben we vanavond gekregen omdat ik even zo stom was om op een of ander bestandje te klikken wat ik via msn doorgestuurd kreeg. Nou heb ik hitman pro 2 over mijn pc gedraait maar die heeft er blijkbaar niet alles uit gehaald. Iemand tips over wat ik nog meer kan doen hiertegen? (behalve opnieuw installeren/recoveren) Baal er nog het meest van dat ik erin ben getrapt.. :{ Alvast bedankt.
misschien wat meer info over het virus? LAat het bepaalde webpagina's zien ofzo? Zoja, kernwoorden van die pagina in google invoeren en zoeken wat dat oplevert
1 ) Met een goede tools cd booten (bv Bart PE) en vervolgens spyware en antivirus scanners vanuit die omgeving starten. 2 ) Of harde schijf tijdelijk in andere pc hangen en vanuit die pc vervolgens een scan laten draaien. 3 ) En allerbeste is re-install, want waarschijnlijk is je registry nu ook behoorlijk vuil door allerlei startup en andere spyware zooi keys. Om nog maar niet te beginnen over bepaalde systeemfiles die hoogstwaarschijnlijk aangepast/vervangen/deleted zijn. Zorg er ook voor dat je naast je up to date virusscanner ook een goede spyware oplossing hebt draaien bv Windows defender EN installeer Internet Explorer 7 (ook als je een andere browser voor internet gebruikt bv Firefox of Opera). Want zoals je weet is IE heel heel nauw integrated met XP zelf en dan ben je tenminste van die gatenkaas IE6 af. En ja ik weet het: IE 7 moet zich nog bewijzen maar Intenet Explorer 7 is in ieder geval een heel stuk beter dan IE6.
Veilige modus zonder netwerkmogelijkheden Ewido security suite (upgedate) Hijack This. Het is wel wat ingewikkelder, als je de moeite wilt doen moet je maar reply'n. Ik heb geen zin om mijn post helemaal netjes te maken voor iemand die er toch geen tijd/zin in heeft. (Wat 24/7 in centrale spyware thread gebeurd.
Oke iedereen bedankt voor de hulp. Ik heb het maar even heel simpel gedaan. Ik heb mn C-schijf gerecoverd. Kwam namelijk een ingebouwde backup functie tegen in mn pc. (ACER Desktopje) Werkt echt perfect, er zit namelijk gewoon een verborgen partitie op de harde schijf waarmee de pc terug gezet word naar fabrieksinstellingen. Wat ook nog eens super snel ging. Alleen al die instellingen weer terug krijgen, programma's installeren, spellen enz. is weer wat meer werk. Mgoed props naar Acer en jullie bedankt voor de response. Het is weer opgelost dus deze mag weer dicht.