Beste mensen, Heb al zo'n 4 jaar m'n pentium 4 1400 Mhz. Heb de laatste maanden het idee dat m'n computer steeds langzamer begint te worden. Als ik een pagina begin te openen en daarna nog iets anders doe loopt ie al vast, dan reageert hij niet meer en heeft het zo'n wit vierkantje linksboven. M'n computer gebruik is ook bijna altijd 100%. Ik heb ook al een paar keer gehad dat m'n muis het helemaal niet meer deed, er zat geen beweging meer in... Afgelopen weekend kon ik de computer helemaal niet meer opstarten, net voor de bootscreen maakt de computer een soort krakend geluid en het beeld werd zwart, en bleef zwart hoe lang je ook wachtte. Nadat ik alle stekkers eruit getrokken heb en er weer in deed hij het gelukkig weer. M'n virusscan (Norman) heeft een maand geleden een virus gevonden met de naam Claww.exe. Maar de volgende dag stond het er weer op, heb het een paar keer ingetypt bij search en weer verwijderd. En nu staat hij er nog op (windows taakbeheer staat hij tussen), het wordt alleen niet meer herkent door de virusscan. Weet iemand een gratis programmatje waarmee ik virussen en andere torpe mee kan scannen, please tell me... Of herkent iemand een paar van deze problemen, en kan diegene me uitleggen dit op te lossen. Alvast Bedankt. Martin
probeer www.trendmicro.com haalt best veel weg enzo verder gebruik ik gewoon norton en anti spy ware progies zoals ad-aware en spy-bot SD
misschien anti-spyware installeren? ad-adware en spybot search & destroy zijn wel goede programma's. Volgens mij kun je op die site van norton antie virus ook een online virus scan doen, probeer die eens.
Uitleg? Heb niet zoveel verstand van computers. Ad-aware en Spybot heb ik al een tijdje en draai ik beide 1 × per week.
In je register word op geslagen wat je allemaal doet en installeerd. Als je iets de-installeerd gaat het niet helemaal weg van je PC. Maar als je er niks vanaf weet zou ik een programma gebruiken om je te helpen je register op te ruimen. Je kunt wel even kijken : START >>> UITVOEREN >>> REGEDIT (intypen)
Gebruik inderdaad http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp, dit is een online virusscanner. Deze vindt, zo is mijn ervaring, vaak nog meer dan een local desktop virusscanner. Enige nadeel is dat het wel even duurt voordat ie de eerste keer gaat scannen omdat ie nogal wat moet downloaden om hiermee van start te gaan. Voorwaarde is dus wel dat je IE het doet en je niet het "programma reageert niet" icoontje krijgt zoals je in je post beschrijft. GA DUS NIET ZOALS SOMMIGEN REAGEREN DE BOEL FORMATTEREN, er zijn nog veel meer opties dan meteen naar zo'n "oplossing" te grijpen. Werkt housecall niet, dan kan je nog op een zeker schone pc anti-virus diskettes maken. (optie in alle scanners). Afhankelijk van de grootte van je HD kan dit wel heel lang duren. (wel ff de diskettes beveiligen tegen schrijven met dat schuifje op de diskette voordat je gaat scannen). Met deze twee oplossingen is je PC zeker weer schoon van virussen. Omdat je aangeeft dat je CPU gebruik vaak 100% is, is er zeker meer aan de hand. Download http://www.download.com/RegClean/3000-2094_4-881470.html?tag=lst-0-2 regclean (freeware). Hiermee kan je onder de tab startup alles wat je niet vertrouwt verwijderen uit je startup list. Deze files plaatst ie in een backup dus geen man overboord als je teveel verwijdert. Kijk ook eens in de andere tabs. Wat je doet is de register sleutels verwijderen (loskoppelen van systeem) dus niet het programma verwijderen. Dit moet je dus handmatig danwel via configuratiescherm -> software doen. PC opnieuw opstarten en testen maar. Dit moet zeker een hele berg schelen. Daarnaast is een keer opruimen ook geen slechte optie zodat je wat meer swap-geheugen krijgt. Succes! _0/
@ Grave Met regclean kan ik geen tab aanklikken hoor, als ik hem opstart begint hij meteen te scannen en fouten te reparen enzo, als hij daarna klaar is sluit hij weer af. Ik wil graag die claww.exe uit m'n startup (taakbeheer) kan dat met dat proggie?
Jazeker kan dat, alleen zie ik dat ik je de verkeerde link doorgegeven heb. De goede link voor de prima freeware versie is: http://download.minoc.com/zdnet/dlweek0134/RegCleaner.exe Daarin zal je een aantal tabbladen zien. Hierbij staat de startup list, daaruit kan je die claww.exe gooien. Je koppelt hem zoals ik boven al zei dus alleen los. Laat dit ff zo, start je bak opnieuw op en kijk of ie er nog bijstaat (hoogstwaarschijnlijk niet). Dan de rest (locatie kan je ook achterhalen met zoeken in Windows) deleten in windows en wederom opnieuw opstarten. Nogmaals checken. Als ie dr dan nog bijstaat, doe dan mn andere tips die boven staan. Succes! _0/
en wat als claww.exe niet in die lijst zit en hij toch steeds in m'n taakbeheer zit? Voor de rest leuk proggie, Thanx