Beste Members ik heb een probleem met een hardnekkig virus.Het zit in C Windows systeem 32/sqlila.dll daar zit een (BACKDOOR.AGENT.BA) in.Me AVG Virusscanner geeft aan dat het een virus is maar ik kan hem niet verwijderen.Ik heb alles al geprobeerd van hitman pro tot aan stinger en microsoft antispyware en systeem herstel en nog vele andere virusscanners.Kan iemand me misschien helpen om dit probleem op te lossen.Als het kan in een simple uitleg ik heb niet zo veel verstand van pc. B.V.D
Dat virus gaat niet weg na een system restore omdat ie daar in gaat zitten. Dat moet je dus eerst uitzetten: 1) disable restore, flush ie cache, temp files etc and restart your pc 1.Zet system restore uit, maak je cache leeg (prullebak en weet ik veel wat), maak je temp files leeg c:\windows\temp... Restart je computer 2) logon as administrator 2.Login als administrator 3 ) goto control panel/administrative tools/local security settings/security options, change to classic - local users ... 3. Ga naar configuratie scherm etc etc -^ 4a) find the infected .dll file, right click, properties, security, advanced, owner 4a.Vindt sqlila.dll, rechter muisknop, eigenschappen, beveiliging, geavanceerd, "owner"-eigenaar ofzo 4b) set the owner to administrators. 4b.Spreekt voor zich 4c) ok-ok-ok-ok etc until the properties window is closed 4c.4x ok klikken denk ik, alle vensters dus sluiten 4d) right click file again, properties, security 4d.Rechtermuisknop op dat geiïnfecteerde bestandje weer 4e) give full control to administrator (tick all "allow" boxes) 4e.Volledige toegang geven, alle vakjes aanvinken 4f) close properties box (with ok, not cancel) f. Eigenschappen venster sluiten, door ok te drukken 5) move the fucking Son of a bitch to the desktop then nuke it to hell (or just delete it) 5. Het bestand naar je bureaublad slepen (of bestand aanklikken, dan ctrl+x, en op het bureaublad klikken en dan ctrl+v). En het deleten/vermoorden whatsoever ^^ Laat ff weten of het werkte. //edit als je .dll bestanden niet kan zien ff dit doen: VERBORGEN BESTANDEN WEERGEVEN Windows XP Ga naar Start en klik op Deze computer. In de menubalk selecteer je Extra en dan Mapopties. Selecteer de tab Weergave. Bij Verborgen bestanden en mappen selecteer je Verborgen bestanden en mappen weergeven. Bij Bestanden en mappen haal je het vinkje weg bij: Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen). Klik op Ja om dit te bevestigen. Klik op OK. Windows 2000 Klik op Deze computer. In de menubalk selecteer je Extra en dan Mapopties. Selecteer de tab Weergave. Bij Verborgen bestanden en mappen selecteer je Verborgen bestanden en mappen weergeven. Bij Bestanden en mappen haal je het vinkje weg bij: Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen). Klik op Ja om dit te bevestigen. Klik op OK. Windows ME Klik op Deze computer. In de menubalk selecteer je Extra en dan Mapopties. Selecteer de tab Weergave. Bij Verborgen bestanden en mappen selecteer je Verborgen bestanden en mappen weergeven. Haal het vinkje weg bij Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen). Klik op Ja om dit te bevestigen. Klik op OK. Windows 98 Open Deze computer. In de menubalk selecteer je het menu Beeld en dan Mapopties. Selecteer de tab Weergave. Bij Verborgen bestanden selecteer je het keuzerondje Alle bestanden weergeven. Klik op OK. Windows 95 Open Deze computer. In de menubalk selecteer je het menu Beeld en dan Opties. Klik op de tab Weergave. Selecteer Alle bestanden weergeven. Klik op OK.
Langejan alvast bedankt voor de moeite maar ik kom wel bij het bestand maar er staat alleen op het tab blad wijzigen of geavanceerd en hoe moet ik inloggen administrator.Zou je het misschien stap voor stap op een éénvoudige manier kunnen uitleggen B.V.D
Uhm met login als admin bedoelen ze: Wanneer je je computer opstart krijg je toch zo'n login scherm en dan kan je keizen met welke gebruiker je wilt inloggen? Of je moet de enige gebruiker zijn (die dan ook gelijk admin is) je hebt dan kans dat je niet in hoeft te loggen.