Dacht het helaas niet...
Er zijn alleen vage geruchten dat Pro Evolution Soccer misschien komt...ik heb nog nergens iets concreets daarover kunnen vinden.
Wel zonde, want het is een BRIL JANT spel. Veruit het beste voetbalspel.
En ik heb zelfs Matchday (op de ZX Spectrum) en Kick Off (op mijn ouwe trouwe Atari ST) nog gespeeld (jaja, jonkies, ancient history there). Dus ik heb wel enig recht van spreken
J-League Winning 11 (de Japanse versie van Pro Evolution, een compleet hilarische belevenis om te spelen trouwens met Japans commentaar...Sensirogoallllllllllllllllllll!!!) was al erg goed toen de eerste versie op de PSX uitkwam en sindsdien alleen nog maar beter en beter geworden.
Echt een absolute klassieker. Ik hoop van harte dat er dus een XBOX versie uit gaat komen op termijn. Ik zal de eerste zijn om hem aan te schaffen in ieder geval
Voor wat de komende XBOX voetbalspellen betreft zou ik gaan voor ISS2 (en dat doe ik dan ook). FIFA is en blijft een middelmatig spel. Veels te simpel, eigenlijk blind knopjes rammen Plus het betreft hier alleen de WK editie. Schiet ook niet echt op.
Red Card Soccer komt ook binnenkort uit. Beetje kruising tussen DOA3 en FIFA geloof ik....kweenie wat ik daarvan moet denken. Voor de puristen onder ons (riep iemand mij?) zal het wel niets zijn.
Waar de gemiddelde FIFA fanaat er mogelijk een te gek spel in zal vinden...
Komt geloof ik ook nog David Beckham Soccer van Rage Software. Maar ja, die hebben ook UEFA Striker op de Dreamcast gemaakt en dat was ook niet echt over naar huis te schrijven.
Maar ach, wie weet, misschien verassen ze ons wel.
Vooralsnog heeft ISS2 de beste papieren, ziet er behoorlijk strak uit, de eerdere versies waren behoorlijk leuk PLUS ze hebben elementen van PES toegevoegd. Dus ik ben errrug benieuwd (heb het geld al vrijgemaakt voor de aankoop).
Als ik het me goed herinner (weet ook niet meer waar ik het gelezen had), kunnen we ISS2 halverwege mei verwachten. FIFA deze maand. Meneer Beckham ook rond deze tijd. En komt Red Card eind april in de USA uit.
Er kan met andere woorden binnenkort al wat afgevoetbald worden
Laatst bewerkt: 4 apr 2002