[XOne] Voice chat verbinding

Discussie in 'Games' gestart door Shcaap, 4 jul 2004.

1. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    Elke keer als ik inga op een uitnodeging van een voice chat, krijg ik na 5seconden een bericht "Voice chat no longer available" En vlak daar na "Xboxlive could not connect to the server" of zo iets
    Hebben hier meer mensen last van? De trouble shooter meld geen problemen
    en normaal live spelen ook.

2. dopmaster

dopmaster Flying High

Leuk Bevonden:
    0
    hmmm...
    Ziet er uit als een klus voor Fardo!

*roept fardo*

/Mod Als je niets te schrijven hebt, schrijf dan svp niets. PJ

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ehm wat zei de troubleshooter... ik heb iets meer info nodig ;)

4. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    "De trouble shooter meld geen problemen"

daar gaat alles prima mee, Alle bolletjes lekker alien fel pijn aan de ogen groen
    Meer info kan ik niet geven.

poorten net weer opnieuw ingesteld, misschien door gelinkt naar foute interne IP

Laatst bewerkt: 4 jul 2004
  5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    zie dezze thread ik ben bang dat je de helpdesk moet bellen ... welke modem en provider heb je eigenlijk?

6. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Daar geloof ik niets van. Die trouble shooter spreekt geen Nederlands, dus er staat ongetwijfeld wat anders.

Ga naar je Xbox Live settings menu en druk op "Connect". Zodra je verbinding hebt druk je op "Y" om de diagnostics informatie te krijgen. Eerst krijg je een schermpje met W, X, Y en Z code en nog wat informatie. Druk op "A" om dat scherm weg te klikken. Dan volgt even later een tweede scherm met o.a. een MT waarde en een NT waarde. Wat staat er in dat 2e scherm?

7. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    Modem: Grote(geen platte) Com 21
    ISP: @home breedband ( 64kbyte up, 500 down)
    Router: sweex, geeft andere problemen ( binnen kort linksys)

MT: 0 (8007 - 274c)
    IC : 1 (0015 - 00f0)
    NT: 3

Laatst bewerkt: 4 jul 2004
  8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    MT = MTU is of 0 of 1 .. 0 betekend Mtu < 1365 (deze moet groter zijn) ... dat verklaard je probleem

IC = Internet Control Message Protocol (deze kan een waarde hebben van 0 of 1) 1 betekend compatible met Live

NT = Network Address Translation (NAT) (kan een waarde hebben van 1-:cool: 3 is een beveiligd netwerk ... betekend dat je de porten moet open zetten van xbox live zie pejannl zijn signature

Maar je grootste probleem is je mtu waarde ... probeer deze te verhogen .. kan dit niet ... bel @home ...

9. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Zijn situatie loopt over van de problemen.

1: MT:0 betekent zoals Fardo zegt dat je MTU te klein is. Zie Fardo's post.

2: NT:3 betekent dat je de Xbox poorten handmatig naar je Xbox moet doorsturen omdat je router dat uit zichzelf niet goed doet.

Eerlijk gezegd denk ik dat het voice chat probleem het meest te maken heeft met je NAT instellingen.

Hoe het ook zij; werk aan de winkel. Los deze twee problemen op en je XBL gaat een stuk beter werken.

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224

Oei 64 KB up had ik over heen gelezen ... bestaad dat nog :mad: ... dat betekend geen live voor jou ... je hebt namelijk minimaal 128 KB up nodig

11. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Nee, ik zag het te laat. Hij schrijft kbyte en niet kbit. 64 kbyte is prima.

12. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224

jeb nu trap ik er zelf ook weer in .. het lijkt er wel op dat @home iets veranderd heeft ... zie die andere thread ... ook een geval @home

13. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    nee sinds 1 julie is hetidd 64k bytes , 512kbits, 4x sneller dan vereist ;)
    de mtu, ligt dat aan @home of aan mn router? ik dacht dat ie met mindere waardes niet alle bolletjes groen gaf. ik er verder nooit problemen mee gehad
    poorten zijn open gezet, ik kan games joinen en hosten zonder extreme problemen en lag.

Tis alleen de voice chat... maar goed, tis niet het einde van de wereld

14. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Welke thread?

15. xtreme-gamer

xtreme-gamer EMAGDNIM

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je ook lag tijdens het live gamen. Want dan is je verbinding te langzaam. (lag is vertraging tijdens een online game sesie)

16. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Zijn verbinding is prima (64kbyte/sec uplink).

17. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    deze thread maar ik zie nu dat een stukje van het gesprek via pm was gegaan ... want ik kan niet meer zien dat hij bij @home zit

18. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    dat is trouwens de theoretische snelheid van zijn verbinding. 512K Upstream = 64 kb/sec. in de praktijk is dit altijd lager, ongeveer 55-58 kb/sec (heb zelf ook kabel)
    bij gebruik van Live en Msn tegelijk, kan het gaan laggen. maar hij had al gezegd dat er niks aan stond dus dan klopt dit niet.

ik zou gewoon even bellen met helpdesk, is het trouwens alleen dat het bij bepaalde personen is of bij iedereen?

19. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    Jongens, toch hartelijk dank voor de hulp, maar ik kan helaas niet zien of het werkt want ik heb sinds dien geen voicechat meer gedaan, komen er verder dan als nog problemen, dan vraag ik wel weer hulp

Op dit moment ga ik er vanuit dat het mn router was die problemen gaf bij poort 88

20. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    je mtu gaat je echt problemen op leveren hoor ... vooral met downloads .. maar ja tot dan suc6

Deel Deze Pagina