1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Volgende Xbox in drie versies op de markt

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door FabianNL, 11 nov 2004.

  1. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik koop sowieso de 1ste versie niet, want dan moet je allemaal van die (dure) mem cards kopen die tog altijd volzitten. De 3de koop k alleen als ik een nieuwe computer nodig heb de prijs niet veel lager is dan n goede computer op dat moment, anders koop k de 2de versie. Als k maar wl maar xbox 1 spellen kan spelen, want k heb pas met de release van halo 2 een xbox gehaald
     
  2. NL_Wouter

    NL_Wouter The_Guardian

    Berichten:
    413
    Leuk Bevonden:
    4
  3. FabianNL

    FabianNL Guest

    voor de rest moet je zelf maar ff kijken op http://www.gamer.nl/nieuws/24852

    echt schokkend is het allemaal niet, wel interresant
     
  4. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    dit kwam ik tegen op tweakers.net:


    Patent onthult mogelijkheid multicore-processor Xbox 2
    Door Willem Kerstholt - donderdag 6 januari 2005 - 13:45 - Bron: Ars Technica - Views: 12.726
    Een patentaanvraag van Microsoft, gedateerd op 30 december 2004, onthult dat de opvolger van de Xbox mogelijk meerdere processors zal bevatten. Team Xbox ontleedt het patent en komt tot de ontdekking dat de extra processors zullen worden ingezet voor een proces dat 'procedural synthesis' heet. Dit zijn speciale programma's die gestandaardiseerde stenen, bomen en andere omgevingsobjecten creëren om ontwikkelaars tijd te besparen. Spelomgevingen worden tijdens het spelen uit onderdelen opgebouwd. Zo hoeven omgevingen niet meer helemaal te worden uitgewerkt tijdens de ontwerpfase.

    Microsoft Xbox logoDe Xbox 2 zal naast de CPU en de GPU extra processors bevatten die ingezet kunnen worden voor verschillende taken. Zo kan, volgens het patent, een ontwikkelaar een hulpprocessor de opdracht geven de bladeren op een boom te tekenen, terwijl een andere hulpprocessor de wind die daarop van invloed is uitwerkt en doorstuurt naar de grafische processor. Wat ook tot de mogelijkheden behoort is dat de hulpprocessor taken uitvoert die normaliter door de GPU gedaan worden, om zo de grafische kracht omhoog te stuwen. Ars Technica heeft moeite met de weinig specifieke toon van de patentaanvraag; het draaien van aparte threads op hulpprocessors lijkt de enige manier om multicore-systemen te laten werken.


    Lijkt me dat de volgende xbox met deze techniek hele mooie plaatjes kan neerzetten
     
  5. Enzyme X

    Enzyme X err0r

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    :9 Klinkt lekker. Maar betekent dit nu dat dit er zeker in komt, aangezien er een patent is aangevraagd, of is er nog steeds geen zekerheid? Ik Bedoel, die verhalen over megaprocessors spelen al een tijd (cellchip voor ps3 meen ik) en tot nog toe zijn er weinig concrete dingen over gemeld.
    Logisch natuurlijk, alles moet topgeheim blijven :D
     
  6. Master Of Blades

    Master Of Blades aka BonkMeister

    Berichten:
    1.422
    Leuk Bevonden:
    4
    als ik dit zo allemaal lees hoef je volgens mij je xbox2 niet eens te [Brabbel]modden[/Brabbel], hooguit een programmaatje of klein aanpassingetje :p.

    Zo te horen gaat de Xbox 2 mij met de dag meer intereseren.
     
  7. SabZero NL

    SabZero NL Sexyback

    Berichten:
    1.346
    Leuk Bevonden:
    5
    nou lekker veel nieuws over de xbox 2,

    ze hadden wel met iets meer naar buiten mogen komen.
     
  8. Freeloader

    Freeloader Active Member

    Berichten:
    263
    Leuk Bevonden:
    0
    dan moet je cker ook voor sommige xbox games een betere processor hebben ofzo, waardoor je extra geheugen e.d. moet kopen, net als bij een pc als je niet genoeg geheugen heb voor een game die te hoge eisen stelt voor je pc.

    en hoe zijn de prijzen ongeveer voor de 3 versies. weet iemand daar al wat meer van? tussen de de 1e en de 2e zal denk ik niet veel verschil zitten, maar tussen de 2e en 3e wel.
     
  9. Booster

    Booster verified user

    Berichten:
    763
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar is nog nix over bekend, zal over paar maanden komen denk ik, maar Xbox Next (PC zoort) zal wel een aardig duitje kosten!!! :'-( ;)
     
  10. david123321

    david123321 Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
  11. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
  12. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Op Gamer.nl staat dit:

     
  13. FabianNL

    FabianNL Guest

    las het ook net ja, klinkt leuk alleen 1 dingetje vond ik wel heeel wazig...cartridges? dus niet op DVD maar op cartridges? haha...dat moet ik nog zien gebeuren :p

    (of lees ik het nu echt totaal verkeerd want er zit echt geen 1 voordeel bij cartrdges, ja, kopieeren word iest lastigere maar die worden toch wel op een HDD gezet)
     
  14. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Bron

    Ik weet niet echt wat ik er over moet denken.Cartridges bij de N64 waren gewoon bagger tegen over de cd's van de Playstation.

    Maar ik denk zelf dat Microsoft wel bij de dvd's blijft
     
  15. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Pfffffffff. Hoe duur zou zo'n 3e Xbox dan niet moeten kosten. €750,- Dan heb je een mooie Dell pc (sorry voor de reclame). En dan nog met een LCD scherm erbij ook. Nou ik neem de 2e. Das nog een console en geen pc die je op je tv aansluit.
     

Deel Deze Pagina