Stél, Microsoft neemt Sega over, want zouden jullie er dan van vinden als de volgende Xbox een Sega Merknaam krijgt ? Zien jullie dat als iets wat echt niet kan, of zie je het wel zitten ?
Ik heb hier al eerder aan gedacht. Lijkt me best wel een gaaf plan. Sega heeft een veel betere naam dan Microsoft en op die manier is Sega toch weer een klein beetje terug.. zucht, ik mis de goeie ouwe Nintendo-Sega consolewar.
Natuurlijk doen ze dat niet, sega mag dan wel een bekende naam zijn op console gebied, maar niet in de PC-Hardware/software business Wat misschien wel zo kunnen, dat de M$ game-department sega gaat heten
en dan krijg je zeker ook xonix the hedgebox ofzo , ik vind dat ze gewoon de namen van nu moeten houden.
Maakt niet uit Zo zie ik de Microsoft Game Studios ook Sega heten, mocht er daadwerkelijk een overname komen ( de Sammy deal staat op losse schroeven, wegens ontevreden werknemers en aandeelhouders ). Ikzelf vind het wel wat, de merknaam Sega terug als hardware leveranciers. Spreekt toch meer aan als Microsoft, laten we eerlijk zijn.
Ik vind Angelfire's stelling geen goed plan. Lijkt mij een beetje op toegeven aan de fanboys van het kaliber "bwhahaha, Xbox is van MS, crap!". Laat het gewoon MS heten, anders is het net alsof ze geen vertrouwen in zich zelf hebben (alhoewel dat ook wel zo kan zijn, maar dan moet je dat niet openlijk toegeven ).
Het lijkt me niet dat dat ooit zal gebeuren,.. trouwens het is toch een (eventuele) overname net zoals ze bij rare en bungie hadden gedaan en geen fusie? =)
hey goeie post! Infogrames noemt nu ook te pas en te onpas de naam Atari Ik zou het zelf heel vet vinden als Microsoft verder gaat met de Sega name Maar ik denk dat Msoft iets te trots is
Precies. Das een goed voorbeeld. Zo gaat de naam Atari toch niet verloren alhoewel ze wel failliet/overkocht zijn. Overigens schreeuwt Microsoft zijn naam niet van de daken als het om de Xbox gaat. Op de voorkant van de doos staat nergens 'Microsoft'. Op de Xbox zelf is 'Microsoft' ook slecht te lezen. Een groot verschil met Nintendo bijvoorbeeld waarbij de naam Nintendo zelfs in het Gamecube logootje staat. Ze zijn zich dus wel een beetje bewust van hun reputatie, dus zo gek zou het helemaal niet zijn als ze er Sega van zouden maken.
Die trots maakt hun geen ruk uit, ze zijn toch het grootst en bekendst in een heleboel bedrijfstakken. Dus als M$ denkt dat ze meer kunnen verkopen zullen ze zonder erbij na te denken heel makkelik MS games department in sega veranderen
Ik vind gewoon dat microsoft gewoon zo moet blijven zoals het is en niet van naam moet gaan veranderen