Eigenlijk is er volgens mij maar 1 goede werkende oplossing om xbox live draadloos te verbinden. Dat is met de router die deze keer in xbm besproken werd: de Linksys BEFW11S4. Dit is een dure maar goede router waarin 4 computers/xboxen op aangesloten kunnen worden + nog eens 32 apparaten draadloos. Maar dat draadloos gaat niet zomaar; daarvoor heb je het andere apparaatje nodig dat maar heel vaag in xbm werd besproken. Namelijk de Linksys WET11. Deze sluit je met een kabeltje aan op je xbox en dat apparaat maakt dan verbinding met je draadloze router. Het meest vage dat er in de recensie van xbm stond was wel de prijs: €194,-. Maar het was helemaal niet duidelijk of je dat nou voor de router en de ethernet bridge samen betaalde of dat ze nou allebei zoveel geld kostten. Ik kan je dit zeggen: Als je draadloos live wilt gaan, koop dan deze 2 apparaten op www.routershop.nl Daar kosten deze apparaten per stuk €130,-. Dat is hartstikke duur, maar zeker het goedkoopste in heel Nederland. Probeer ook niet te importeren via Amzon.com of amzon.co.uk of andere buitelandse webwinkels, want dat werkt niet. En als het werkt is het niet goedkoper dan op routershop.nl Veel geluk met xbox live!
Nou, nee! je moet een draadloze router hebben + de ontvanger die je zeg maar in je xbox steekt. Die kosten allebei 130 euro. Dan ben je bij elkaar dus meer dan 160 euro kwijt (+verzendkosten). Maar ja, dan heb je wel een heel draadloos netwerk in je huis. toch niet gek?
Nee, voor die prijs krijg je ook wat. Linksys is misschien niet zo bekend, maar ik heb vandaag met een kennis gebeld (een experd op het gebied van computers) en die zei dat dit een hele goede router was. Je verbinding gaat er echt niet langzaam mee.
Linksys .. is wel degelijk bekend onder de nerds ... deze maakt trouwens de beste routers voor een thuisnetwerk Microsoft prijst deze trouwens aan en op de site van linksys www.linksys.com kan je zelfs een xbox wireless instructie vinden zoekt zo linkje
ben ik nou gek of kan je niet rekenen? Ik weet wat een draadloze router is.... Maar wat is een ontvanger? kan je der een plaatje van geven? WiFi adapters die werken op USB, PCI of PCMCIA ken ik wel
Connect To The Internet for Xbox Live! Xbox Live is an online gaming service that lets you play certain Xbox games over your broadband Internet connection. With the Linksys Wireless Ethernet Bridge, you can play your Xbox games in the family room, even if your cable or DSL modem is in an office! Gamers use one account and one name with all Xbox Live-enabled games, making it easy to find friends and change games You will also need to purchase Microsoft®'s Xbox Live Starter Kit (sold separately). The steps below will allow an Xbox console to play Xbox Live games wirelessly over a broadband internet connection using the Linksys WET11 & a Linksys BEFW11S4 Wireless Router. 1. Make sure you have installed the Xbox Live Starter Kit (sold separately). 2. Connect the WET11 to your PC with the provided network cable. Make sure the switch on the WET11 (labeled X - ||) is in the X position. 3. Connect the power cable to the WET11's power port. 4. Insert the Setup Wizard CD into your CD-ROM drive. 5. The CD should automatically run the WET11 Setup Wizard. 6. The first screen will be the Welcome screen. Click the Setup button to continue. 7. The next screen will show the types of networks on which the WET11 will operate. Click the Next button to continue. 8. Select the appropriate WET11 from the next screen, which will display all WET11s in your network, and click the Next button. 9. Enter your Password in the following screen. 10. Select your type of wireless network on the next screen and click the Next button. 11. On the next screen, enter your network's SSID, select the channel upon which your network is broadcasting its data, and assign the WET11 a "Bridge Name". The SSID and channel have default values of "linksys" and Channel 6. The Bridge Name is how your network will identify the WET11. Click Next to continue. NOTE: All points in your wireless network must have the same SSID. 12. Your choice on the next screen will depend upon whether your network uses a DHCP server to assign IP Addresses or not. If your network uses a DHCP server, select Automatically Obtain an IP Address (DHCP) and click the Next button. If your network does not use a DHCP server, select Set IP Configuration Manually and enter an IP Address, Subnet Mask, and Gateway appropriate for the WET11. Then, click the Next button.
Nou die kabel heb je nog steeds, alleen wat korter en 1tje extra en een extra kastje... (neem aan dat het kastje ook op het electriciteitsnet aangesloten moet worden)
Ik bedoel dat je geen meters kabel door je huis hebt liggen en dat je nu praktisch je xbox overal kunt aansluiten. Tvtje buiten en draaien, mooi voor in de zomer trouwens.
Waarom zeggen mensen nooit het geen wat ze bedoelen!! Maargoed jij bent dus zo'n heerlijke buitenmens Als je een tv, xbox, bier, chips, electriciteits kabels, parasol, tafel, stoelen etc naar buiten moet slepen.... Dan lijkt mij dat ene kabeltje extra inplaats van dat kastje ook geen groot probleem
jij bent ook snel overtuigt zeg Hoop niet dat je dat ook bent met die slimme verkoop praatjes aan de deur!!! Maar goed... ik vind zo'n draadloos netwerk speciaal voor je xbox dus echt onzin!! Voor laptops is het wel reuze handig... overal rond je huis toegang hebben tot internet lijkt mij echt ideal!! ik heb nu op elke verdieping gewoon een hubje liggen... werkt ook ideal
Als het alleen voor je xbox is, moet je het ook niet doen, behalve als het echt niet anders kan. Maar wij wonen met z'n vieren in huis en als mijn zus en ik later een eigen pc willen, kunnen die ook dan draadloos op internet. Toch wel handig!