[XOne] Voor twee ip adressen poorten openzetten

Discussie in 'Games' gestart door Chiwawaatje, 19 nov 2006.

1. Chiwawaatje

Chiwawaatje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu twee xboxen staan en wil call of duty online spelen. Het probleem is echter dat ik maar voor 1 ip-adres mijn poorten kan openzetten. Dit levert problemen op met joinen... Met andere spellen heb ik overigens geen problemen. Heb al gezocht op google, maar kan niets vinden. Iemand een oplossing hiervoor?

2. poiuyt

poiuyt Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    port forwarden...... net zoals je bij je ander xbox heb gedaan

Type je standaard gateway in, in mozilla of explorer

standaard gateway?
    dit is het ip-adres van je router
    Hoe vind ik me standaard gateway?
    start > cmd > ipconfig

Inloggen op je router

Inloggen op me router, hoe doe ik dat?
    Naarmate jij je standaard-gateway ingetoetst heb in explorer of mozilla, krijg je waarschijnlijk een inlogscherm. Deze gegevens die je moet invoeren staan waarschijnlijk in het boekje van je router maar je zou als gebruikersnaam en wachtwoord : admin , kunnen proberen

Port forwarden

Waar in me router kan in dat vinden
    Je moet opzoek gaan naar port forwarding (single of range)

Wat moet ik daar invullen dan?
    Bij application / name , vul je de toepassing in
    external port, de poort die je wil openen
    internal port, de poort die je wil openen
    protocol, kiezen voor tcp of udp, net wat er voor die poort nodig is
    ip-adress, de ip-adress van je desbetreffende xbox
    enabled, natuurlijk ;)

Dit is even kort uitgelegd maar als je er niet uit komt dan zoek je gewoon even je router op : www.portforward.com en daar word het ook helemaal uitgelegd

3. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Gebruik port triggering. Dan wordt de poort alleen geforward (ook wel openzetten) als er een verbinding via die poort wordt gemaakt. Je hoeft bij port triggering geen ip adres op te geven dus.

4. Chiwawaatje

Chiwawaatje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kan dit ook met de livebox van orange? Want ik kan niets vinden hierover in het menu

5. the promise

the promise Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit met ongeveer het zelfde probleem.

Ik wil mijn 360 aan mijn pc connecten, en heb daar dat programma dus voor gedownload. Maar nu laat mijn Panda Antievirus de 360 niet binnen, dus ik moet een poort open zetten in Panda maar zou niet weten hoe dat moet.

Ik heb er weinig verstand van maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen (als je nog iets moet weten vraag het :) .

Greetz promise

6. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Sommige routers (of liveboxen) noemen dit ook wel special applications of speciale applicaties.

7. Countdown

Countdown Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu ook precies hetzelfde probleem als Chiwaatje. Ik en mijn broertje hebben nu allebei een xbox360, maar we kunnen maar bij één van de xboxen de ip's instellen voor de router. Dus het verhaal van Poiuyt werkt niet omdat je geen twee ip's op dezelfde poorten kan zetten. Zelf heb ik een sweex router en zover ik kan zien heb ik ook niet de optie: 'port triggering' erop. Dus ook die optie valt af.

Nu heb ik vanmiddag naar xbox gebeld over dit probleem en die begonnen ook met allerlei moeilijke opties te lullen waar ik niet wijs uit werdt, maar het kwam erop neer dat je ergens de optie: 'PPPoE path through' moest open gooien, maar ook die optie kan ik niet vinden.

Als iemand toevallig dezelfde router heeft als mij en hier misschien meer van weet hoor ik het graag.

Iedereen alvast bedankt voor de moeite,

Gr. Jeroen

8. 5tefan

5tefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vandaag men livebox eindelijk open gekregen voor 1 xbox, ik heb der dan ook 2 in men huis staan en bij 1 is men NAT open en bij de ander staat die op moderate, ik wil dit ook voor beiden opengooien maar dat schijnt niet te kunnen aangezien die dan zegt dat de regels die ik in men router wil aanmaken al bestaan, de forward voor 88..kan ik maar voor 1 ip invoeren...

9. Countdown

Countdown Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jah ik heb net eindelijk in mijn router de optie: "special applications" gevonden maar ik kom daar niet echt wijs uit. Misschien dat één van jullie me hierbij kan helpen? Ik weet helaas niet hoe je er een screenshot van kan maken zodat jullie het ook kunnen zien maar ik zal proberen te beschrijven hoe het eruit ziet:

. Trigger poort: ...... - ......
    . Trigger type: UDP, TCP, BOTH
    . Public Poort: ...............
    . Public Type: UDP, TCP, BOTH
    . Comment: ...............

Dan staat er net daaronder nog één optie: "Popular Applications" en daar kan ik selecteren uit:

. Dialpad
    . ICU II
    . MSN Gaming Zone
    . PC-to-Phone
    . Quick Time 4

De poorten die ik open moet hebben zijn:

. 3074 TCP
    . 3074 UDP
    . 88 UDP

Ik hoop dat jullie me dit wat beter kunnen uitleggen,

Alvast bedankt

Laatst bewerkt: 3 dec 2006
  10. Ryano15

Ryano15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    xbox live aansloten draadloos

Hee jongens , ik heb draadloos internet en ik wil xbox live aan sluiten hoe moet ik dat aansluiten ik zou het op prijs stellen als ik antwoord krijg.Moet ik er dan ook wat voor kopen ofzo?

11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    het beste kan je hier kijken:[Centraal] Draadloos/ Wireless Xbox Live

of in de start post van xbox live vragen. Ik denk dat je een draadloze netwerk adapter moet kopen

Deel Deze Pagina