[XOne] voor xbox live een Hub of een router

Discussie in 'Games' gestart door xboxgangster, 21 sep 2002.

1. xboxgangster

xboxgangster pwn0rizing

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil graag als xbox live komt gelijk online spelen. Maar wat heb ik daar nou voor nodig precies.

Ik weet wel je kan gewoon je netwerkdinges in je xbox stoppen maar dan kan je met je pc niet meer online en ik heb geen zin om de hele tijd alles om te wisselen om dan weer xbox live te spelen en dan weer te internetten op me pc.

Maar wat kan ik nou het beste aanschaffen een hub of een router. Ik heb gehoord dat je 1 van deze 2 dan moet aanschaffen. Maar wat is het beste en wat is het verschil tussen die 2 van veel van die 2 dingen weet ik nog niet af.

Alvast bedankt

2. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    een HUB verbind al je computers met elkaar en stuurt alle informatie die het krijgt naar alle PC's op het netwerk, internet kan ook gedeelt worden maar wordt wel langzamer als iedereen download, dit omdat een HUB alles naar iedereen stuurt (niet elke computer neemt uiteraard aan wat niet voor hem bedoeld is) maar het kost snelheid.

Je Xbox kan probleemloos via een Hub worden aangesloten, alleen betekent dit wel dat als iedereen op internet zit, dat het wel langzamer gaat dan normaal.

Een Router verbind het hele netwerk met internet en stuurt alleen informatie naar de computers die erom vragen, dit zorgt ervoor dat een ROuter efficienter is met bandbreedte. Als je meer PC's hebt zal internetten met een Router ietsiepietsie sneller gaan dan met een Hub.

Je kunt je Xbox ook met een Router aansluiten op internet.

Routers zijn duurder dan Hubs, omdat Routers een Firewall ingebouwd kunnen hebben, Hubs geven alleen maar info door en controleren niet van wie de info komt.

Het was dacht ik ook zo dat je bij een Hub 1 pc saan moest laten staan die als server dient, bij een ROuter is dit niet nodig want die shared hetzelfde IP.

3. Lourens

Lourens aaaaaaaiiiiiiiiiiiii

Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal met Ugamer eens!

Ik heb al een router thuis staan, dus de keuze is voor mij niet moeilijk. Ben erg tevreden met de router. Merk zal ik alleen niet noemen, mag volgens mij géén reclame maken...

4. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    mag wel hoor :) een 3com? die schijnen uber te zijn nanelijk.. ik heb gewoon een merkloze Hub whaha

kun je ook internetten zonder pc aan?

5. xboxgangster

xboxgangster pwn0rizing

Leuk Bevonden:
    0
    Wat raden jullie me aan om me xbox online te krijgen. Een hub of een router

6. Ikke

Ikke New Member

Leuk Bevonden:
    0
    whhahahaha hoe ken je nou internetten zonder pc? op je gsm ofzo?

7. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    MOet je zelf bepalen, een HUB is goeedkoop maar hangt ervanaf hoeveel pc's je hebt, pc moet altijd aan als je wilt Xbox Liven. Router is duurder maar heeft firewall en je kunt je pc uitzetten als je online wilt gamen.

dat laatste weet ik dus niet zeker, zou je ff moeten checken

8. xboxgangster

xboxgangster pwn0rizing

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb thuis maar 1 pc en dus een xbox. Dus kan ik beter een router aanschaffen?? zo ja welke en hoe duur is die??

9. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    routers zijn rond de 100 euro denk ik.. kun je online wel even zoeken of gewoon bij je plaatselijke pc winkel informeren.

een hub heb je al vanaf 45 euro. ligt er alleen aan of je je pc wilt aanlaten :) ik weet niet waar je xbox en je pc staan, maar met maar 1 pc kun je best een hub nemen zonder problemen. een router voor 1 pc is beetje overdreven, maarja dan heb je dus wel dat ene nadeel :)

10. xboxgangster

xboxgangster pwn0rizing

Leuk Bevonden:
    0
    ik zie het niet als een nadeel om me comp aan te moeten hebben om xbox live te spelen. Alleen me xbox staat in me huis 2 etages hoger dan me pc

11. Lourens

Lourens aaaaaaaiiiiiiiiiiiii

Leuk Bevonden:
    0
    Met de router [Draytek Vigor 2200E] hoef je met Xbox Live straks géén computer aan te hebben... is dat even makkelijk :9
    Gewoon rechtstreeks op de router aansluiten en dat is gefikst. (Moet ik alleen nog wel even doen, kabeltje kopen en dan kijken of het gat in mijn vloer groot genog is, anders moet er nog geboord worden... maar Xbox Live wordt errug vet!!! en de Xbox daarvoor nog instellen natuurlijk)

PS Op de router zijn nu dus 3 computers aangesloten, Xbox wordt nummer 4!

Laatst bewerkt: 22 sep 2002
  12. wilco

wilco Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nu we het toch over info doorgeven enzo.. dan heb ik ook een vraag.

Ik heb dus UPC en deze provider vereist dus een vast mac adres (is een uniek nummer dat je netwerk kaart heeft, en doorgeeft naar UPC) van een netwerkkaart. Als ik die kabel dus zomaar eventjes in een andere netwerkkaart steek dan werkt dat dus niet.
    Datzelfde zal ongetwijfeld gelden als ik die kabel in mijn xbox plug.
    Natuurlijk wil ik nog wel internetten op mijn pc, dus wat nu?

Ik heb nu 2 pc's, eentje met een gedeelde internet verbinding (server). En een pc (client) die gebruikt maakt van internet van de server. De pc's zijn met elkaar verbonden via een hub.

Als ik met mijn xbox wil spelen op het internet met Xbox Live! kan ik dan gewoon mijn xbox op die hub prikken, en werkt het dan meteen???

13. Ikke

Ikke New Member

Leuk Bevonden:
    0
  14. xboxgangster

xboxgangster pwn0rizing

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik een router zou kopen moet ik dan ook zoon kabeltje kopen. Of hoeft dat niet aangezien me xbox in dezelfde kamer als me pc staat

15. Ikke

Ikke New Member

Leuk Bevonden:
    0
    jawel

16. xboxgangster

xboxgangster pwn0rizing

Leuk Bevonden:
    0
    en waar is dat kabeltje dan voor nodig?? Of is dat kabeltje nodig om van de xbox op de router aan te sluiten.

17. Ikke

Ikke New Member

Leuk Bevonden:
    0
  18. xboxgangster

xboxgangster pwn0rizing

Leuk Bevonden:
    0
    staan hier ook ergens schematische tekeningen van op internet zodat ik precies kan zie wat de bedoeling is.

19. Ikke

Ikke New Member

Leuk Bevonden:
    0
    vast wel

20. xboxgangster

xboxgangster pwn0rizing

Leuk Bevonden:
    0
    kan je gvd ook iets meer zeggen dan ja, vast wel, weet niet. Zeg anders nix

Deel Deze Pagina