VOORSTEL: Geef de threadstarter moderator rechten: samen houden we het dan netjes!

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Fireballs_nl, 14 mrt 2003.

1. Fireballs_nl

Fireballs_nl OF JE WORST LUST!

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Wouter en anderen natuurlijk,

Net zoals jij en vele anderen maken we ons (terecht) zorgen over de kwaliteit van de forumz.

Als ik een voorstel mag doen: hij lijkt me een goed idee (als proef?) dat de thread starter dezelfde mogelijkheden (beheer van postings natuurlijk alleen binnen zijn/haar thread(s)).

Het bespaart jullie een hoop tijd en uiteindelijk is het ook een verantwoordelijkheid van de threadstarter zelf dat mensen zich houden aan het onderwerp en vervuiling tegengaan.

Laten we dit dan gezamenlijk aanpakken! Ik hoor graag wat je hiervan vindt. Hartelijk dank voor je antwoord.

2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Nee .. want dan an hij deze ook weer heropenen ... :eek:

3. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6

Wat bedoel je daar nou weer mee:confused:

Ik vind het wel een goed idee hoor, het zal heel wat geslot enz. enz. schelen, en als de threadstarten zijn antwoord heeft kan hij de thread sluiten wanneer hij wilt...ze worden nog wel eens te vroeg gesloten!!:+

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ehm als je admin rechten hebt ... kan de thread starter ook een slotje weg halen ook als deze terecht gesloten is door een moderator ... Het is wel een goed idee, maar ik ben bang dat deze misbruikt gaat worden ....

5. Lars

Lars StarFucker!®

Leuk Bevonden:
    1
    waarom? het lukt de moderators toch gewoon

6. killabee

killabee Brute Force

Leuk Bevonden:
    0
    je kan de mogelijkheden van de threadstarter toch tot bepaalde dingen beperken?

7. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    ja oké...daar zit wel zeker een kern van waarheid in...maar het zou ook kunnen dat als de threadstarter er een slotje op zet...dat ie dan daarna niet meer open kan! Dat alleen Mod's die optie nog hebben?? :+

/edit: wat vinden jullie van mijn avatar 8)

Laatst bewerkt: 14 mrt 2003
  8. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Dit lijkt misschien een goed idee, maar in werkelijkheid zal je een verschoven machtspositie krijgen tussen members, waarin iemand die misschien helemaal de richtlijnen van het forum niet kent slotjes kan gaan uitdelen. Geen ideale situatie lijkt me! :eek:

9. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    nee, alleen de threadstarter van zijn eigen thread...!

10. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Daar heb ik het toch over!!!!!!

11. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6

Ooh..excuses;)

maarin jouw zin maakte ik op dat je het erover had dat iedereen dat kon doen..maar dat bedoelde je dus niet zo.

12. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Hoewel ik er van overtuigt ben dat er veel mensen zijn die dat soort rechten aankunnen denk ik dat vooral de mensen die het proberen te misbruiken, of verkeerd gebruiken (expres of niet), de boel er niet heel veel overzichtelijker door maken.

13. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6

The wise man has spoken the truth......AGAIN!! :+

14. T-box

T-box XBW donkergroentje

Leuk Bevonden:
    0
    anders alleen de green mile members en dat je ook weer werkt met: een keer misbuiken=>ban en posts op 0

15. Fireballs_nl

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

Ik heb al jullie reacties eens even gelezen. Er wordt te gauw weer gezegd wat de NADELEN zijn van wat is voorgesteld. Kijk nou toch eens naar de huidige situatie! 1 grote *****zooi toch ondanks jullie vele (goedbedoelde) inspanningen!

Als toevoeging hierop moeten jullie gewoon een harder beleid gaan voeren. Iemand die dan zijn EIGEN thread rechten (dan bv dan ALLEEN deleten van postings in zn eigen thread) misbruikt krijg of 1 waarschuwing of wordt METEEN geband.

"Gedogen is in niets geloven...." (snap ik zelf deze uitspraak? nee)

16. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ik denk niet dat een dergelijke verschaffing van rechten de luiheid van andere members weg werkt. Het zijn immers vooral de threads waarbij mensen zelf geen moeite doen om het eea (op xbw gelokaliseerde) artikeltjes/FAQs/whatever door te lezen die moderatie vereisen.

17. Fireballs_nl

Leuk Bevonden:
    0
    Hey Wouter,

Ik wil je antwoord snappen, maar dat doe ik (nog) niet 8)
    Je geeft zelf wel een belangrijk element:

"....de luiheid van andere members weg werkt"

Dat is het juist net! Die luiheid van ANDEREN zal NOOIT verdwijnen.

Ik zie juist het geven van aanpassingsrechten ALLEEN op je EIGEN gestarte thread niet als een vervanging voor jullie werk, maar juist een waardevolle toevoeging.

Dat er mensen zijn die slechte threads starten (op verkeerde plekken enz enz) is iets anders. Dan is het een taak aan jullie om dat af te straffen (slotje - waarschuwing). Ik snap wel dat wij daar als member eigenlijk niets voor kunnen betekenen; dan wordt het een chaos.

Laten we er dan voor zorgen dat de threads die wel de 'moeite waar zijn' (lees die niet een slotje verdienen - want dat doen jullie zelf) OOK onderhouden kunnen worden door de threadstarter zelf. Als die het zelf nalaat moet ie dat zelf weten - hij verziekt zn eigen posting ;)

Of praten we nu langs elkaar wouter? of ben ik nou zo onduidelijk? 8)

Laatst bewerkt: 14 mrt 2003
  18. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Jah zo is het..!! :D

Trouwens: Fireball_NL...als ik jou was zal ik ff snel je Sig in gaan korten want anders ben je hem kwijt!

19. T-box

T-box XBW donkergroentje

Leuk Bevonden:
    0
    en zijn avatar is ook veels te groot, iets van 70000 of het max. vergroot?

20. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Blokkie, for crying out loud! Posts in dit forum worden niet meegeteld hoor dus je kan ook gewoon je mond houden.

Fireballs; Topicstarters hebben wel enigszins het recht om mensen te wijzen op 'offtopic-heid' mocht de topicstarter vinden dat het topic nog niet 'over' is. Topicstarters het recht te geven hun eigen topics te sluiten zie ik niet echt zitten; Je zie tvaak zat dat er soms een leuke discussie ontstaat terwijl de topicstarter al zat te janken om een slotje. Topics gaan dan waarschijnlijk wel heel snel op slot :{

Deel Deze Pagina