[Voorstel] Tijdelijke Ban voor pre-release game geblaat

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Fardo, 8 okt 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik word een beetje moe van mensen die lopen te patsen dat ze de game al binnen hebben (gedownload of via een andere weg)... Misschien is het een idee om de mensen tijdelijk te bannen tot dat de game uit is of het beleid aan passen, want er is nu vaak onduidelijkheid.

Dan leren ze het meteen af en heb je een blije community. Okay je bendadeeld de echte NTSC xbox gebruikers, maar die kunnen het denk ik wel begrijpen :eek:

Laatst bewerkt: 8 okt 2004
  2. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik erger me eerlijk gezegd niet echt aan die mensen. Vind het wel intressant. Maar het is wel een idee. Maar wat voor ban dan? Een ban van een bepaald forum? Of dat ze helemaal niet mee posten kunnen tot die tijd?

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Hmmm ... imho als het duidelijk in het beleid staat dan behoren ze een ban te krijgen tot een bepaalde tijd ... kan idd alleen voor Xbox gaming zijn, maar ook van XBW. Tot dat de game gereleased is in Europa.

Ik weet niet hoeveel mensen er aan ergen. Sommige niet, sommige wel ... Het is alleen jammer dat je door het patsen andere kan motiveren om ook dezelfde dingen te gaan doen. :eek:

Wat mensen thuis doen of op hun eigen site doen okay, maar hier een beetje respect :)

4. StealthViper

StealthViper a.k.a. SlashBite

Leuk Bevonden:
    0
    Dat ben ik wel met je eens, fardo. In bijvoorbeeld de hardware & casemod thread houden wij ons goed aan het feit dat we niet mogen praten over modchips en gedownloade spellen. Mocht dat wel gebeuren dan krijgen die mensen een ban. Ik vind dat dat voor het gaming forum precies hetzelfde moet gelden. En ik denk niet (maar dat weet ik niet zeker) dat er zo veel ntsc xboxers hier zitten.

5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Jeb en een spel bestellen uit Amerika duurt +/- week ... dus als mensen al een dag na de release van de game gaan praten ... tja :{ spellen als Juiced, Pes4 en andere games waren zelfs nog niet in Amerika gereleased en toch praten er mensen over...

6. High 5

High 5 _/_/_/

Leuk Bevonden:
    1
    Dit is een glijdende schaal als je niet uitkijkt.
    Ik zou er voorzichtig mee zijn.

Ik weet wel, het zal zo'n vaart niet lopen maar gaan we hierna niet alle mensen bannen waar we ons wel eens aan ergeren?
    Of als iemand een mening heeft die ons toevallig niet aanstaat?

Mensen zijn nu eenmaal mensen en sukkels kom je overal tegen dus ook hier.
    Eerdere pogingen om alle sukkels uit te bannen zijn altijd uitgelopen op teleurstellingen.
    Laat de sukkelaartjes maar, iedereen herkent ze makkelijk. :{

7. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Is het niet juist fijn dat je zo vroeg mogelijk info krijg over hoe de game nou echt is?

8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    mjah sommige reacties zijn zo subjectief dat ze niets toevoegen ... en deze meningen kunnen makkelijk bewaard worden tot aan de release date ...

9. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Mmmmm...ja; het is maar waar je je aan ergert. De een vindt dit erg, de ander dat... persoonlijk vind ik een ban wel wat ver gaan in dit geval, een OW is dan beter maar per definitie een ban? Nee, lijkt mij geen goed plan.

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Een OW is goed, maar je ziet wel vele mensen weer in het oude patroon vallen (zie bijv. de PES4 thread. Komt ook door dat de regels niet echt duidelijk zijn ... je mag niet over modchips praten ... maar mag je dan wel over games praten die nog niet hier gereleased zijn ... en zeggen "Ik heb net de NTSC versie binnen"?

11. Rolf85000

Rolf85000 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik erger me aan dit soort onzin. als je ze niet wilt lezen dan open je ze niet en als ze over illegale praktijken praten worden ze vanzelf gesloten.

12. masterninja

masterninja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar wat als iemand gewoon de europese versie van een game heeft en het gewoon eerlijk bij een winkel heeft gekocht twee dagen voor de release bijvoorbeeld hier in Nederland?
    Mag diegene er dan ook niks over zeggen ik bedoel ik heb welleens games hier voor de eigenlijke europese release gehaalt als ik dan zeg maar mijn vrolijkheid wil delen zou ik dan een ban krijgen?
    Zou ik eigenlijk wel wat ver vinden gaan ik bedoel als je halo 2 bijvoorbeeld 2 dagen voor de release hier kan halen dus gewoon 9 november zou je er niks over mogen zeggen.

13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    2 dagen voor de release is geen probleem ... maar maanden voor de release word een beetje dubieus ... Maar als iemand de game al heeft en men zegt dat ze een NTSC versie hebben gekregen ... tja... helaas maken er mensen misbruik van ....

14. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Het lijkt me wel logisch dat dat mag, maar als je een maand vantevoren gaat blaten over wat je allemaal in het spel kan doen enzo, dat alle verrassingen wegzijn, dat is ook niks, ik ben voor.

15. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Dan gebruikt men toch gewoon spoiler tags?

Ik snap het probleem niet, mensen mogen nog altijd zwlf bepalen hoe ze een game krijgen, en of ze er over praten over niet. Zelfs bij Chronicles of riddick of Fable werd er meteen hysterisch gereageerd toen men erover begon te praten voor dat ze uitkwamen, omdat simpelweg de NTSC versies ook op PAL consoles draaiden.

Doe gewoon niet of het gebeurt, of wees blij dat iemand al concrete informatie kan geven in plaats van de standaard PR praatjes die we normaal horen.

16. vandalzzz

vandalzzz Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik erger me er eigen ook niet aan ik snap ook niet wat het probleem is met een gechip modde xbox dat doen ze zelfs gewoon in winkels dus waarom mag je er dan niet over praten?

17. StealthViper

StealthViper a.k.a. SlashBite

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat het illegale praktijken zijn. Mp3 downloaden mag ook niet maar het is gewoon standaard geworden dat mensen geen cd kopen maar ff'tjes snel iets downen. Maar daarmee verander je niet het feit dat het gewoonweg niet mag. Zo is het modden van je xbox via chip en dus illegale kopietjes downen een illegaal iets. Het mag dus niet. Waarom zou je het er dan hier over mogen hebben?

Het is gewoon illegaal, het mag niet dus daarom mag je er hier niet over praten.

18. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Inderdaad. Het beleid tov modchips is hier echt belachelijk. Zogenaamd omdat XBW anders in problemen komt met fabrikanten. Denken jullie echt dat uitgevers spellen weigeren te geven omdat iemand op het forum vertelt dat hij nu wél van alles kan doen op zijn xbox?

Geloof me, een xbox zonder chip is net als een ferrari waar je maar 30 mee mag rijden, of een 5 gangen maaltijd waar je alleen het voorgerecht van mag eten. Dat jullie kopieren en downloaden tegen willen werken, ok. Ik heb zelf ook een hekel aan mongooltjes die hele lijsten met spellen aan je geven die ze voor je willen downloaden tegen betaling. Maar als je niet WILT zien wat er allemaal met de xbox en een chipje mogelijk is, ben je gewoon dom. Want dat gebeurd hier. Mensen komen niet verder dan keihard blehren dat 'ALS JE CHIPT JE EEN DIEF BENT MaNGGGGGG!!111een!!', en negeren ondertussen alle andere mogelijkheden. En als je dan zegt: 'ja maar dat zijn maar een paar mensen die dat doen', dan zeg ik: fuck you. Ik ken tientallen mensen (online en in het echt) die geen zin hebben om een atari 2600 te kopen maar wel weer die oude roffe spellen willen spelen. Die regiovrij spellen willen spelen. Die gewoon alle dingen willen kunnen doen waar sony zo mee pronkt met hun PSX. Beetje simplistisch om die mensen te negeren omdat een groepje niet verder kijkt dan hun kleine neusje lang is.

19. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Andere gebruikers benadelen voor anders voordeel kan gewoon niet op een forum. Ik speel redelijk vaak games bij een vriend die een NTSC en een PAL console heeft. Ik heb bv Fable al een maand geleden gespeeld. Zou ik dan een ban moeten krijgen omdat ik daar dan over praat. Gewoon belachelijk!@!

EDIT: modchips zijn btw niet illegaal. Ze zijn in eerste instantie ontwikkeld om import games te kunnen spelen. Ik heb bv. een chip in mijn PS1 om import te spelen en al mijn spellen zijn gewoon legaal!

20. vandalzzz

vandalzzz Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    maar als ze gewoon in winkels geinstalleerd worden dan zal dat zo illegaal toch wel niet zijn of zie ik dat verkeerd?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina