1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Vraag] Forum ruimte...

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Banjy, 4 jul 2004.

  1. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon eens vraagje over het forum... Volgens mij wordt er nooit een thread verwijderd of iets dergelijks.. Maar dan raakt de server toch een keer vol? En hosten jullie het zelf of laten jullie het hosten? En al die plaatjes die mensen uploaden 10kb is niet veel maar als je het maar vaak genoeg vermenigvuldigd dan wordt het toch wel behoorlijk veel...

    Terwijl ik van sommige threads zou iets heb deze kunnen bijvoorbeeld best verwijderd worden als ze oud zijn. (of heel erg aangepast)

    Bijvoorbeeld: een Plaatjes thread ofzo al die plaatjes werken inmiddels niet meer... Dus dan is het hele nut ervan weg...En is het enigste nuttige er nog aan dat er tips en links naar tutorial sites staan (maar dan moet je wel al die pagina's doorklikken)... Maar de threads over Live en zo zijn natuurlijk weer super handig.

    Uiteraard vind ik het niet heel erg erg ofzo... Maar er moeten toch ooit een keer te veel threads zijn (kwa ruimte) en wat gaan jullie dan doen? :)

    Alvast bedankt
     
  2. balleknieper

    balleknieper .

    Berichten:
    546
    Leuk Bevonden:
    4
    Had je misschien beter in het Vragen/Suggestie's forum kunnen zetten. Maar wel een goede vraag.
     
  3. Joeri71

    Joeri71 Keep an open mind...

    Berichten:
    732
    Leuk Bevonden:
    1
    Heb ik me ook wel eens afgevraagd...
    EN ik wee thet ook nog niet 8)
     
  4. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja zit misschien wel wat in :eek: Ik kom helaas niet zo vaak "echt" op het forum ik kijk vaak via de site zelf of er nieuwe threads zijn en en reageer dan. En gebruik dan Gebruiker CP om te kijken of er gereageerd is...Dus ik weet nog steeds niet precies helemaal wat waar echt hoort, maar deze had daar indd wel beter gekund :'-(
     
  5. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Verplaatst. Ik weet niet hoe groot het forum is, weet wel dat het groter is dan ik dacht
     
  6. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Merci _O_
     
  7. Jorrit

    Jorrit Server admin XBW.nl ICT

    Berichten:
    5.537
    Leuk Bevonden:
    9
    We hebben nog genoeg ruimte over hoor, maak je daar maar geen zorgen over. Wij hosten de website op een eigen server.
     
  8. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    Maar je komt een keer aan de limiet en dan?
     
  9. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan wordt er wel het een en ander gewist.
     
  10. Serial

    Serial AK-47 Serial

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    0
  11. Jorrit

    Jorrit Server admin XBW.nl ICT

    Berichten:
    5.537
    Leuk Bevonden:
    9
    Ik zit nu op een LAN, ik kan niet kijken hoeveel we op dit moment gebruiken, maar de database zal ergens tussen de 500 MB en de 1 GB innemen, en we hebben 80.... dus ruimte zat. De grootste ruimte vreters zijn de screenshots .... hebben we heel erg veel van.
     
  12. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    hoeveel gb traffic heeft xbw ongeveer per maand??
     
  13. edding3000

    edding3000 Guest

    het forum neemt haast geen ruimte in denk ik.

    zal wel in een mysql dbtje staan. en je moet ook niet denken dat al die threds zo opgeslagen staan. de tekst staat gewoon in een tabel uiteraard. ook je sig. dus deze staat niet ergens precies opgeslagen op de server.

    op het moment dat jij een thread aanklikt zoekt hij dmv het thread_id alle posts die daarbij horen bij elkaar.

    ook staat er geen baggerzooi met html in de database (tenminste als dit een fatsoenlijk forum is) alles met ubb tags :)
     
  14. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    is dat dan de reden waarom de site niet supersnel is?
    als ik naar forum.xboxworld.nl ping is het altijd 41ms

    naar andere sites is het gewoon 11-20ms ongeveer
     
  15. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar wie zegt dat dat Lan op hun servers is... En het is Lan geen internet :cool: dus volgens mij maakt het dan allemaal niks uit. Ik neem aan (hoop ik toch wel) dat ie dat ergens anders doet dan op de servers van XBW :D
     
  16. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    En de trots van: Onderwerpen: 51.059, Posts: 899.144, Leden: 12.015 speelt natuurlijk ook mee!
     
  17. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja daar zit wat in... Waar haal je dat nou weer 1,2 3 vandaan? :+
     

Deel Deze Pagina