1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Vraag] Medion Pc, welke geluidskaart?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door SjoerdV NL, 2 aug 2004.

  1. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Hallo beste mensen,

    ik zat es te kijken naar mn pc en nu vraag ik me af of de geluidskaart die erin zit ervoor kan zorgen dat ik echt 5.1 geluid krijg als ik mn xbox erop aansluit. Er zit spdif in op, en ook gewoon front, rear, center/subwoofer uitgangen. Als boxen heb ik een 5.1 setje, ook van de Aldi overigens, waar geen optical in opzit.

    Ik wil dus gewoon het geluid via de pc leiden, een dts set is me wat te duur.

    Wie heeft deze pc nog meer, het gaat overigens om de 3 gig versie, die iedereen wel bekend is.

    Bvd

    Sjoerd
     
  2. Ik heb de PC van Aldi en ook dat 5.1 setje:)

    Zover ik weet valt er geen digitaal geluid uit te krijgen. Alleen films kijken met dat setje gaat digitaal.
     
  3. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Gewoon je optical in de spdif in doen, en dan je boxen gewoon op je computer aansluiten en gaan met die banaan. Wel ff aanzetten dat de spdif in het geluid regelt.

    *note* je hebt dan dus geen DTS, alleen 5.1
     
  4. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Hoe krijg je dat voor elkaar? Ik krijg alleen geluid uit front links en front rechts. Terwijl bij bureaublad > geluid ingesteld staat van ik 5 boxen heb.
     
  5. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Hoor je wel het Xbox geluid dan erdoor?
     
  6. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Mijn tweede post was aan Sam gericht.

    Maar wat moet ik onder 5.1 verstaan, gewoon pro-logic?
     
  7. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Onboard geluidskaarten kunnen (op sommige van nVidia na) geen Dolby Digital 5.1 /DTS decoderen. Daar heb je dus een externe decoder voor nodig, zoals eentje bij een speakerset, of een aparte geluidskaart die dat wel kan decoderen (Creative Soundblaster e.d.).
    Het soort 5.1 dat wordt weergegeven is een ruimtelijke variant zoals Pro-Logic II.

    De SPDIF aansluitingen op je pc zijn voor uitvoer van het signaal, dus niet bestemd als ingang.
     
  8. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Tja dan houdt het op. Bedankt voor alle moeite iedereen :)
     
  9. HeAvY-GeAR

    HeAvY-GeAR Active Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    0
    wat je wel kunt doen is gewoon je xbox aansluiten op je pc, start je Power Cinema op- vervolgens ga je naar av - klikt op composiet ( indien aangesloten op de voorkant ) -
    boxen aan en je hebt 5.1 geluid met je xbox.
     
  10. Dolby Digital 5.1 geloof ik

    Maar ik heb er ook niet echt verstand van
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 aug 2004
  11. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21

    Uhm hoe weet je dat als je de PC niet hebt? :confused: Deze PC kan dus wel Dolby Digital 5.1 en DTS weergeven. Ook heeft hij wel wel een SPDIF uit/in. Wat hij weergeeft is dus niet Dolby Prologic 2 of whatever jij zegt. Wat je krijg is 5.1 geluid aangezien zijn setje ook 5.1 is. Misschien zelfs wel DTS maar dat heb ik niet kunnen testen ik weet alleen dat 5.1 in ieder geval mogelijk is en dat is wat de topic starter wil.

    Ik heb gewoon mijn Advanced Scart met een optical cable met mijn SPDIF in verbonden. Daarna in de mixer even het vinkje goed zetten:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Dan moet het werken, althans bij mij doet ie het gewoon. Zowel front, rear als subwoofer.
     
  12. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Zelf heb ik die PC niet, maar ik ben een avondje bij m'n buren bezig geweest om op deze PC een surround setje aan te sluiten. Ik kreeg er maar geen Dolby Digital 5.1 uit. Toen heb ik de pc via de SPDIF uit op de optische ingang van hun receiver aangesloten en toen kwam er daadwerkelijk DD 5.1 uit. Maar als het jou wel is gelukt dan heb ik het niet goed gedaan :).
     
  13. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Ja zijn nogal wat problemen schijnt. Kobold heeft ook die PC en die kan ook niet 5.1 krijgen met zijn eigen setje. Ik heb echter geeen probleem dus wat het is :confused:
     
  14. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Welk setje heb jij dan?

    Ik deze: [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2004
  15. HeAvY-GeAR

    HeAvY-GeAR Active Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    0
    heb ik ook alleen met medion erop.

    btw ik merk net dat ik of mijn sub woofer kan gebruiken of de mid speaker.
    maar bij 3d audio config werken ze allemaal :confused: heel vaag..
     
  16. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Hmm bij mij staat er Tevion op, het setje dat we 1 of 2 jaar terug hebben gekocht heeft gewoon Medion eropstaan.

    Ik vat er niets meer van, zelfs met C Media (audio test programma, oa 3d sound) krijg ik maar geluid uit 2 boxen.
     
    Laatst bewerkt: 4 aug 2004
  17. HeAvY-GeAR

    HeAvY-GeAR Active Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    0
    kun je mischien niet een screenshot maken van je settings?
     

Deel Deze Pagina