Vraag over plaatsen bericht slechte ruil met Ajax...

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door hoofdletters, 8 mei 2003.

1. hoofdletters

hoofdletters FT spellenfreak

Leuk Bevonden:
    0
    Beste gamers en modders,
    Zonder het gehele verhaal uit de doeken te doen wil ik vragen waar ik het beste een bericht kan plaatsen over een oplichter (die overigens op de vertrouwenslijst staat) zonder daarbij een slotje te krijgen op de thread.

Kan ik zonder problemen het bericht, wat ik netjes zal houden, kwijt in het ruilforum? Waar het betrekking op heeft, en waarbij anderen kunnen zien met wie ze te maken hebben bij het huidige handelen? De persoon in kwestie plaatst zelf nog dagelijks berichten...

Graag een reactie...

Laatst bewerkt: 8 mei 2003
  2. Ruben

Ruben GreenLizzard NL

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij moet je dan gewoon een mailtje sturen naar TheOne2000 hij is een xbw crewlid en actief bij de vertrouwenslijst. Als je nou naar hem een wel gedetailleerde mail stuurd zal hij het bekijken en zonodig zijn naam weghalen uit de lijst en hem bij het niet te vertrouwen lijstje zetten. Verder moet je het maar met hun bespreken hoe nu verder denk ik.

3. hoofdletters

Leuk Bevonden:
    0
    Ruben, bedankt, ik zal direct alles even uitwerken voor TheOne2000!

4. MoJoo

MoJoo Owned in Alle FPS.:)

Leuk Bevonden:
    0
    EJ nu word ik nieuwschierig :)

5. the master

the master On Live I am thebest

Leuk Bevonden:
    0
    niet dat hij mij iets aangaat maar heeft het je veel geld gekost aan verlies of lees ik iets verkeerd dit weerhoud mij er zeer van om ooit eens zaken te doen op de xbazar

6. hoofdletters

Leuk Bevonden:
    0
    Beste Mojo,
    Afhankelijk van het antwoord dat een moderator geeft plaats ik het gehele verhaal, inclusief verwijzingen, z.s.m. op het forum. Tenzij je een deal hebt met Ajax... dan kan ik je een vetrouwelijke PM sturen...

7. MoJoo

MoJoo Owned in Alle FPS.:)

Leuk Bevonden:
    0
    Ok sorry. respecteer je mening :)

8. hoofdletters

Leuk Bevonden:
    0
    The Master,
    Ligt eraan of je de kosten van een nieuw spel veel vindt. Ruilen via sites is veelal makkelijk, leuk en spannend, zolang mensen de regels maar respecteren die de site ervoor hanteert. Zelf ben ik afgelopen jaar via Marktplaats 2 x de mist ingegaan... ik hoopte via Xboxworld, zeker omdat de vertrouwenslijst bestaat, dat oplichterij geen kans kreeg. Een beetje naief misschien, je kunt kennelijk altijd kwaad wanneer je dat wilt, maar ik was toch echt in de overtuiging dat hier gamers kwamen die, net als ik, zaken gewoon leuk proberen te houden. Voor iedereen.

Ondanks deze tegenslag zal ik zeker net zo actief aan de forums deel blijven nemen als voorheen. Hopelijk vindt iemand een manier uit om onbetrouwbare gamers in de toekomst te weren...

9. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    hoofdletters, ik baal nu al en terwijl dit met jou is gebeurd.
    Dit kan toch niet, hier zijn allemaal serieuse gamers en als je word opgelicht moet het worden aangepakt.

Succes

10. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik vindt dat oplichters zwaar moeten worden gestraft,
    maar er valt niet veel aan te doen.

hoop nog voor je dat het nog goedkomt

11. Ruben

Ruben GreenLizzard NL

Leuk Bevonden:
    0
    Zo te horen heb je dus al eerder problemen met ( oplichters) gehad, ik vind het erg vervelend voor je en met jou ook alle andere gedupeerde van andere verkeerde deals. Vervelend dat je 3x achter elkaar opgelicht bent, je treft het dan wel weer. Ik snap dat je in eventuele toekomstige deals geen vertrouwen meer hebt en dat is opzicht zonde, want er lopen veel meer eerlijke mensen hier op xboxworld.nl rond dan het kleine groepje bedriegers. Misschien dat je later nog weer eens iets kunt verhandelen via de xbazar, want het blijft natuurlijk best handig en goedkoop om op dit fora games etc. te verhandelen! Ik hoop dat er een goede oplossing voor jou en dit soort problemen komt, ook omdat ik zelf niet gediend ben van dit soort praktijken!

12. Rodger Young

Rodger Young Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    ik kijk altijd goed naar mensen als ik met ze wil ruilen. Heb nu al met 4 mensen eerlijk geruild en daar ben ik dan ook blij om. Ik ruil nooit met onbekende mensen met nauwelijks posts.

13. the master

the master On Live I am thebest

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind dat ze voor mensen die ruilen eerst een soort contract moeten ondertekenen naja online dan ik wee nie ofdat zou kunnen en of het te veel gaat kosten ofzo maar dan wordt het weer een goed plus punt en als ze je dan oplichten dat je desnoods juridische stappen zou kunnen overnemen

14. Yoost

Yoost brains not included

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben dit met je eens. Er kan door allerlei omstandigheden wel eens iets mislopen met een deal, maar dan kan zoiets nog wel netjes worden afgehandeld. Maar dat je echt iemand oplicht, dat is toch wel heel laf. Ik heb al een paar succesvolle deals achter de rug en dat scheelt toch wel in de portemonnee, gelukkig komt oplichting niet zo vaak voor, maar drie keer achter elkaar is wel pech hebben. Succes verder...

15. Mike

Mike CuraƧao

Leuk Bevonden:
    3
    Er zijn wel plannen voor een X-Bazar ruilsysteem wat vrijwel waterdicht zou moeten zijn, maar is nog niet in uitvoering. Jullie hebben wel gelijk dat zo'n systeem eigenlijk onontbeerlijk is en een hoop misverstanden en foutgelopen deals zou kunnen schelen.

Ik weet eigenlijk niet waar Theone2000 op het moment is, maar stuur hem inderdaad maar een mail en hopelijk krijg je vlug antwoord.

16. hoofdletters

Leuk Bevonden:
    0
    Jongens bedankt allemaal voor het meedenken en de suggesties. Hopelijk kunnen we er op deze site iets mee. TheOne2000 is inmiddels ook ingelicht en heb ik het verhaal verteld, het is dus afwachten geblazen. Met slechte deals kan ik zelf vaak wel een oplossing bedenken door bij de betreffende kwaadwillenden langs te gaan, al is dit het laatste wat ik zou willen (kost altijd benzine en tijd). Stom dat die personen over enkele tientjes zo'n streek uithalen, je beschikt immers altijd over hun adres, je hoeft maar 1 keer de verkeerde tegen te komen nietwaar...
    Als TO2000 terugmailt weet ik of ik vrij ben om mijn verhaal te posten op het ruilforum... van alle ontwikkelingen hou ik jullie op de hoogte. Tot dusver bedankt. Laatste noot: ook al ben ik met ruilen vaker benadeeld, dit is tot nu toe altijd bij Martplaats geweest. Via XBoxworld heb ik toch zeker 13 goede deals gehad de afelopen maanden en dat mag ook genoemd worden. Als je statistisch bekijkt hoeveel deals er goed worden afgerond ten opzichte van de slechte, en je ziet hoeveel posts er worden geplaatst, dan kun je alleen maar beamen dat het hier toch goed geregeld is... dit ondanks mijn tegenvaller...
    Vanaf nu zal ik scherper letten op personen met wie ik zal ruilen. Misschien moet ik mijn spellen voortaan gewoon aanbieden in plaats van in te gaan op het aanbod van anderen...
    Thanks...

17. Saaur

Saaur Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik blijf erbij dat 't magictraders systeem (zie de link bij Refs in m'n Sig) nog altijd 't beste werkt, en dat kan nooit moeilijk op te zetten zijn....gewoon met je account iemand een Reference geven of een slechte beoordeling, met commentaar, en met aantal posts/deals....heeft iemand 10 refs van mensen met meer dan 20 refs (ofzo) dan zit dat hoogst waarschijnlijk wel goed....heeft iemand 100 refs van mensen met 0 tot 5 refs kan je je toch gaan afvragen of diegene niet een paar extra accountjes heeft gemaakt....

Edit: waar nog meer dan 2 letters heeft O-)

Laatst bewerkt: 9 mei 2003
  18. hoofdletters

Leuk Bevonden:
    0
    Jongens,
    Jammer genoeg heeft TheOne2000 nog niet gereageerd, en heeft Ajax weer een nieuwe thread geopend waarin hij spellen aanbiedt. Ik heb direct een antwoord achtergelaten, is er op een of andere manier iemand die tot Ajax kan doordringen en kan vragen hoe het nu zit met zowel mijn deal als de nieuwe...

19. IK NL

IK NL Guest

ik heb een poging gedaan 8) :+

20. hoofdletters

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt Ik NL, hopelijk komt er wat uit, dan is het hier te lezen!
    Nogmaals bedankt!

Deel Deze Pagina