Nou heb ik alle subquests in dit spel zo,n beetje voltooid...op eentje na! Het betreft de quest waarbij je op het spoor komt van een snoodaard die "Armour" maakt van "Human Skin". Als je in contact komt met "zijn" contactpersoon vraagt deze je om het bloed van een zilveren draak om de armour af te maken. Tot op heden ben ik er niet in geslaagd om dit bloed te vinden. Als iemand weet hoe ik verder moet hoor ik het graag. Bedankt.
Ik weet wat je bedoelt... Die gast in de Bridge District waar je dan onder dat bed in zijn huis een mensenhuid vindt. Je komt hem nog tegen in Trademeet maar ik weet niet meer wat ik toen gedaan heb. Baldur's Gate is echt mijn grote RPG-favoriet. Ik heb deel één al een paar keer uitgespeeld maar met deel twee ben ik niet lang doorgegaan. Suc6
deel 1 was ook echt meesterlijk...vele malen beter dan 2 imo. voor die tijd al helemaal uniek. Vind het nogsteeds het beste rpg spel ooit. daar kunnen die massieve spellen als morrowind met geen vinger aan tippen.
Ik ben het helemaal met julie eens. Tot diep in de nacht ging ik altijd door met spelen. Echt fantastisch, en idd zeker voor die tijd. Huidige rpg,s hunnen er nog niet aan tippen. Vond het verhaal ook origineel.
het verhaal vond ik nog geeneens baanbrekend...al was je wel ff bezig waarom die ijzervoorraad daar niet goed meer was. Het hele sfeertje was super...en zo goed als daar heb ik het niet meer terug gezien..
Ik vond het verhaal in II ook wel oke, dat hele gedoe met je ziel terugvinden en dat Irenicus een verbannen elf is enzo. En vind ook daar de sfeer wel goed. Vooral dat stuk in de Underdark is lekker duister. By the way, ik kende die site nog niet die je me gaf. Bedankt. Heb je ook Neverwinter nights gespeeld?
nee, wel gezien...maar ik hoorde van een maatje van me die ook een beetje dezelfe smaak had daarin dat ie een stuk minder was...denk dat we vooral de party miste en dat je iedereen kon aankleden met toffe items.. Het leuke uit deel 1 vond ik juist dat het magisch was, maar bleef vrij 'reeel'in een middeleeuwsachtige manier . Dat van je ziel etc hoort wel bij een beetje rpg tegenwoordig, maar de simpelheid en de 'menselijke' complotten maakte bg1 echt tof voor mij. Deel 2 ook uitgespeeld natuurlijk...maar...deel 1 vond ik toch toffer... edit: is nwn een aanrader? Ik had geen goede computer die het aankon, maar sinds een paar weken wel... dus zou is kunnen gaan kijken..
Kan ik je geen zinnig antwoord op geven helaas. Heb NWN een keer gehuurd bij de plaatselijke bibliotheek maar ben er nooit aan toegekomen om te spelen. Huur hem nog wel een keer, ben toch zeer benieuwd.
Ik heb een keer met een vriend een Baldur's Gate marathon gehouden. We begonnen om 6 uur en zijn gestopt om 2 uur s'middags. We waren zo gaar. We speelden de game helemaal suf en we keken de hele nacht "The Magic Roundebound", een programma van Cartoon Network voor kleuters. De grootste ervaring van die nacht was dat we "Drizz't Do Urden" hadden vermoord. Het kostte ons superveel level 2 en 3 "Wand of Monster Summoning" en drie party members maar uiteindelijk hadden we hem. Beloning: Dark Elf Chainmail +5 meen ik me te herinneren (heel goed voor bards) en zijn 2 magische simitars. Minder leuk: Onze reputatiepunten zakten van 20 naar 7 maar dat weet ik niet meer zeker. Het is toch gek dat een spel zo'n ervaring kon zijn... Ik denk dat ik dat gevoel weer zal herleven met Halo2.
Dat is wel humor! Ik heb nooit met hem gevochten maar wel een keer als dief beroofd van z,n zwaard. Echt super lol. Vreemd, nu ik er zo aan denk heb ik eigenlijk nog nooit als bard gespeeld en zelfs nog nooit een bard in mijn groep gehad. 2xmage 1xdief 2xfighter 1xpriest is mijn favoriete samenstelling. Die van julie?
hah, die facker had ik ook neergenuppeld. Ik was een good character, maar ik wist dat hij zooi had die mij goed zouden staan *) . Das t leuke van een rpg heh ... 1 mage, 1 priest, 3 fighters (eventueel subclasses in shit..) en een dief natuurlijk.
Oef, lang niet meer gespeeld. Mijn samenstelling hangt meestal af van de eisen van de karakters en of ze goed of slecht zijn. Over het algemeen wissel ik heel erg af. Ik heb bijvoorbeeld al een party gehad met vijf ranged en één melee, een party vol casters, een party met zo veel mogelijk thiefs. (dat is echt handig bij battles, de mages zijn meteen dood omdat je die een veelvoudige backstab geeft)